Skocz do zawartości

hamulec ręczny


Gość memento

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki maly problem z hamulcem recznym moze ktos mi moze podpowiedziec. Stojac na wzniesieniu tylem przy zaciagnietym recznym auto zjezdza mi w dol zas w odwrotna strone kiedy auto jest skierowane przodem to stoi w miejscu. Nie wiem czy to wina linki czy tez samych hamulcow. Dzieki z gory za pomoc :!:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; color: #000000

 

Wina szczęk z ręcznego.

Pisz we właściwych działach bo wywale do kosza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02

memento wina regulacji szczek hamulca recznego/ postojowego ;)

 

" Witam. Porada dotyczy regulacji hamulca awaryjnego ( ręcznego) w tarczo-bębnach.

Potrzebne narzędzia to: śrubokręt płaski i gwiazdkowy, smar, klucz 10mm,klucz 19mm kombinerki, cienki pędzelek do smaru, latarka, papier ścierny, rozcieńczalnik i jakaś szmatka.

 

1.W celu uzyskania optymalnego działania hamulca awaryjnego wystarcza na ogół przejechać przed regulacją około 300m z lekko zaciągniętym hamulcem awaryjnym i średnią prędkością.

 

2.Zaznaczyć farbą położenie kół tylnych w stosunku do piast, aby wyrównoważone koła mogły być zamontowane w tym samym położeniu. Poluzować śruby kół przed uniesieniem samochodu. Unieśc i podeprzeć tył samochodu oraz zdjąć koła tylne.

 

3.Wyłączyć hamulec awaryjny.

 

4.Zdjąć mieszek od hamulca ręcznego i odkręcić nakrętkę samoblokującą. Następnie trzeba zdemontować zaciski w celu zdjęcia tarczo-bębna. Po dokonaniu tej czynności zabieramy się do czyszczenia i smarowania poszczegulnych elementów. Pamiętajmy aby oczyścić (odłuścić) szczęki i tarczo-bębny. Elementy które trzeba wyczyścic i posmarować smarem są na fotkach z opisem.

Dodany obrazek , Dodany obrazek

 

5.Następnie załorzyć tarczę i zabrać sie za dokręcanie mechanizmu regulacyjnego(rozpierak) Dodany obrazek

za pomocą płaskiego wkrętaka włożonego przez otwór bez gwintu w tarczy hamulca, aż szczęki hamulca zostaną dociśnięte do bębna i nie bedzie można obracać tarczy hamulca. Dodany obrazek

 

6.Odkręcić nakrętkę regulacyjna na tyle, aby została zwolniona tarcza hamulca. Tą czynność można zrobić jeszcze raz w celu lepszego ułożenia szczęk. Te same czynności czyszczenia i smarowania poszczególnych elementów dokonujemy przy drugim kole.

 

7. Kolejny krok to regulacja pod mieszkiem hamulca ręcznego, nakrętką samoblokującą. Regulujemy do tego stopnia, aby ręczne obracanie kół tylnych odbywało się z oporem ale bez przesady. Opuścić samochód. Przeprowadzić jazdę próbną i sprawdzić działanie hamulca awaryjnego ( ręcznego). Mi juz przy piątym ząbku hamuje łądnie i równomiernie na lewe jak i prawe koło. Mam nadzieję że porada się przyda. Mała zasada, linki nie mogą być zatarte, powyciągane i popękane bo w przeciwnym wypadku nic z naszej regulacji i czyszczenia nie będzie. Powodzenia życzę."

 

Skopiowane z forum: VECTRA KLUB POLSKA

autor: Marco123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania