Skocz do zawartości

Dymienie Uszczelniacze, Pierscienie Mazda 323f 1.5 DOHC


Gość marciness12

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marciness12

Witam. Mam problem posiadam Mazdę 323f 1.5 DOHC 16 zaworów. Gdy kupiłem samochód wymieniłem olej na półsyntetyk Castrol 10w40, a zapomniałem że był wlany wcześniej mineralny Lotos i gdy wymieniłem ten olej okazało się ze po paru dniach zaczoł strasznie dymić i wymieniłem na lotosa 15w40 lecz dymienie pozostało, Dymi na fioletowo czuć olej , dymi tylko po dłuższym postoju gdy zimny przez 2 minutki , Lecz gdy jest mróz silny to po nocy wogóle nie dymi, I moje pytanie jest takie czy to pierścienie czy uszczelniacze, Oleju bierze około 1 Litr na 500km , lecz troche mi ubywa przez oring na aparacie zapłonowym. Gdy silnik sie rozgrzeje to podczas jazdy wogóle nie dymi na ciemno czy fioletowo , dymi tylko podczas odpalania. Prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś sprawdzić kompresję... jeśli kompresja wyjdzie w okolicach 12-14 i mniej więcej równa na wszystkich cylindrach jest możliwe że to uszczelniacze tylko.

Jeśli będzie mniejsza lub mocno nie równa na poszczególnych cylindrach, można wtedy zrobić tzw. próbę olejową. Jeśli po próbie kompresja się zwiększy, będzie to oznaczało że puszczają pierścienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jelis zjada Ci litr oleju na 500 km to same uszczelniacze na zaworach nie są temu winne.

 

Ile przebiegu ma twój samochód.

Chociaż nie ma się co oszukiwać pierścienie będa raczej na 95 % do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie będa raczej na 95 % do wymiany

 

Hmmmm... może na 96,5%? Albo 95.9%?

 

:roll:

 

Póki się nie sprawdzi to nie będzie wiadomo kompletnie nic.

 

Jelis zjada Ci litr oleju na 500 km to same uszczelniacze na zaworach nie są temu winne.

Bdura.

Palcem pokażę auto, które chlało 1.5 litra/1000km właśnie przez uszczelniacze.

 

Jedynie co pozostaje to:

zrobić tzw. próbę olejową. Jeśli po próbie kompresja się zwiększy, będzie to oznaczało że puszczają pierścienie.

A jeśli nie lub zwiększy się niewiele, czyli do powiedzmy 10-15% to głowica do roboty czyli uszczelniacze.

Oczywiście zakładam, że pod autem nie ma plam oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba 1.5 l oleju na 1000 to róznica niż 1l na 500 km... Jak mówisz że auto przez same uszczelniacze chlało tyle oleju to nie wiem co działo się z tymi uszczelniaczami w tym silniku.

W swoim aucie miałem podobne zużycie oleju i pierścienie były skończone

 

A co do próby olejowej to nie zawsze jest ona wiarygodna, ale próbować można i robić sobie nadzieje że wymiana samych gumek na trzonkach pomoże.

o

To może odrazu sprawdzić by prowadnice zaworów bo może przyczyna jest w nich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba 1.5 l oleju na 1000 to róznica niż 1l na 500 km...

Noooooo.... tylko, że:

troche mi ubywa przez oring na aparacie zapłonowym

 

Więc uszczelniacze (jeśli to one) nie chlapią całego oleju, a tylko część.

 

nie wiem co działo się z tymi uszczelniaczami w tym silniku.

Były tak wytarte i twarde, że trzon zaworu latał w wewnętrznym oringu uszczelniacza. Prawie 300kkm i 22 lata zrobiły swoje.

 

W swoim aucie miałem podobne zużycie oleju i pierścienie były skończone

Ja tego nie neguję, że pierścienie są na wymarciu. Ja kwestionuję samo podejście do tematu, czyli ocenę bez poznania faktów - tu: przeprowadzenie próby olejowej, która powie wszystko o stanie dołu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marciness12

A jeśli są to zapieczone pierścienie to ile można na takim czymś pojeżdzić . 1 tys czy 10 tys . A i jeszcze jedno , coś mam nie tak bo wentylator mi sie nie załącza , co by czabywało sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
to ile można na takim czymś pojeżdzić

 

Tego ci nikt nie powie, moze jezdzic tydzien, miesiac lub kilka lat.

 

Najpierw sprawdz co to moze byc, pozniej zdecydujesz czy dojechac motor czy lepiej wlozyc kilka stowek i jezdzic dalej zdrowym silnikiem.

 

Na zapieczone pierscienie sa sposoby bez rozbierania silnika, wymiane gumek moze tez juz opanowali bez demotazu glowicy. Do wymiany pierscieni niestety silnik trzeba rozebrac na srubki.

 

Martwic moze jedynie to;

 

A i jeszcze jedno , coś mam nie tak bo wentylator mi sie nie załącza

 

obys nie przegrzal silnika i to stad problemy z olejem.

 

co by czabywało sprawdzić

 

Silnik wentylatora sprawdzic na krotko

Czujnik wentylatora, ile ma pinow i czy zwiera przy temperaturze okolo 100st C (powinien byc w chlodnicy silnika)

Moze przewod, moze nie łaczy kostka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, troszke sie doczepie do tematu, mam nadzieje ze cos mi to pomoze... Raz na jakis czas, przy odpalaniu (gdy auto stalo np cala noc) mazda robila wieeelka chmure dymu, potem robila to coraz czesciej, potem zaczely sie problemy z kompresja. Mazda przeszla remont silnika, nastepnie po 14 km zagotowal silnik (do tej pory nie moge sie dowiedziec czemu, a ze jestem kobieta to kazdy mowi do mnie jak do debila i pieprzy ze "yyy eee no zdarza sie tak... no nie wiem w sumie co sie stalo...yyy", ale 1000zl mi nie odda). Nastepnie zostal wykonany kolejny remont wraz z wymiana caleego rozrzadu :/ Mechanik powiedzial ze jest ok, tylko moze troche dymic i prosze sprawdzac olej co tydzien!!! Pierwsze dni dymil, ale malo, potem sie zaczela jazda. Przy odpalaniu rano pol ulicy sie zatrzymywalo, auta stawaly, bo nic nie bylo widac, tak dymi. Raz na tydzien dolewac litr oleju??? Po remoncie silnika??? Nawet dwoch??? :shock: Auto jesdzi ok, nie pali wiecej niz wczesniej, ale ten dym jest zabojczy, oczywiscie dym smierdzi olejem. Teraz nie wiem jakich argumentow uzyc wobec mechanika nr2 ktory twierdzi ze pierscieni w tym aucie sie nie wymienia. Poza tym twierdzi, ze planowal glowice, a z tego co wiem to akurat w tym modelu glowicy sie nie planuje albo nie sciaga - juz nie pamietam. Czy ktos kto zna sie na tych autach moglby mi przyblizyc co powinno bylo byc wymienione i dlaczego ew to auto tak kopci? I jak mam rozmawiac z mechanikiem nr2, zeby zrobil mi to w ramach gwarancji? z gory dziekuje i przepraszam ze tak rozlewnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem expertem w dziedzinie mazdy ale swoje wiem. Powiedz na jaki kolor dymi czarny czy bardziej biały???. Co do tego ze się pierścieni nie wymienia to z takim autem się jeszcze nie spotkałem żeby w silniku nie wymieniało się pierścieni, jeżeli kopci na czarno to bardzo prawdopodobne że są one do wymiany. Co do planowania głowicy powinno się za każdym razem jak się zdejmie głowicę ja splanować

( bez tego zabiegu auto bd chodziło ale to bd nie fachowe że tak powiem nie bd się zagłębiał dokładniej ) z innych możliwości kopcenia i takiego ubytku oleju to mogą być do wymiany uszczelniacza zaworów i z grubsza to wszystko na twoje pytanie. Wg mnie na 90% mechanik zrobić Cb w " trąbę". Zapytam jeszcze czy ubywa Ci płyn chłodzący ?? Może w przypadku mazdy jest inaczej niż mówię ale ja w to głęboko wątpię, to by był chyba pierwszy samochód w którym by się nie wymieniało pierścieni itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania