Skocz do zawartości

Podgrzewacz w oplu merivie


Gość Tomasz 50

Rekomendowane odpowiedzi

Montowałem w transicie takie airtronic d2 i tez mnie zaskoczyło że jak nie ma pompki paliwa podłączonej agregat nie rusza więc zapodałem na próbę żarówkę no i ruszyło ale silnik dmuchawy powoli się wkręcał i przestawał myślałem że nawalone a to tak zaprogramowane było. Elektronika musiała sprawdzić czy łożyska nie zatarte i silnik sprawny dopiero dawała odpowiednie obroty i puszczała impulsowo prąd na pompkę która jest membranowa i tak stuka plując paliwo do tego świeca itd... i po 3 godz uruchamiania rozgryzłem o co biega. Ale efekt super ciepełko u kolegi a jeździ do Niemiec i nocuje w aucie kilka dni w tygodniu więc zadowolony.

 

Doszły fotele pasażera i nie widać że jest: :-D

http://imageshack.us/photo/my-images/831/jasio.jpg/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

myślałem że nawalone

 

Dokładnie tak jak piszesz, podgrzewacze mają kontrole wszystkich urządzeń które są do niego podłączone i jeśli coś jest nie tak nie pozwala na start a 5 takich nie udanych prób odpalenia blokuje podgrzewacz i potem już jest potrzebna wizyta w serwisie lub posiadanie fajsa z oprogramowaniem, ja z moim podgrzewaczem będę walczył jak najszybciej zima idzie a fajnie się dogrzać szybko samochodzik, w moim przypadku nie mogę wprowadzić sterownika TP5 w tryb programowania by wprowadzić pilota do systemu i postanowiłem wywalić to ustrojstwo i uruchamiać go ręcznie lub z automatu po przez alternator, na razie mam schematy podłączeń i tylko muszę wejść pod samochód a najlepiej zdjąć zderzak bo w takim miejscu jest zainstalowany że szok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ciesze się,że poruszyłem ważny temat zimowy he he, lato minęło a tu zima, panowie postaram sie najszybciej tę sprawę wyjaśnić i odpisać na forum na razie śliczne dzięki za porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poradzimy ci więcej niż sami wiemy ale jak coś będziesz wiedział np. jak to wyłączyć awaryjnie...napisz:) pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert jak to ustrojstwo odpalić to ja wiem tyle że mi to nie rusz, ze sterownika TP5 wychodzi żółty kabel na którym po naciśnięciu przyciska pojawia się 12 V i w tym czasie powinna rozpocząć się procedura startowa a ja mam ciszę muszę wejść pod Zafirkę i sprawdzić pozostałe napięcia na samej kostce podgrzewacza a z tego co wiem starczą 4 połączenia stały plus, masa oraz plus na sterownia czyli ten żółty i jeśli jest zewnętrzny czujnik temperatury do niego też ma być podłączone 12 V, nic będzie koniec urlopu to zabieram się za to na poważnie sprawdzę pompę paliwa pompę wody jeśli nie ruszy będę musiał odwiedzić jakiegoś diagnosty co mi odczyta błędy i skasuje ten cholerny licznik błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu znalazłem schemat : http://www.kotikone.fi/~y614733/eber_5kw_manuaali.pdf

Widzę że na żółty jak piszesz jest sterowanie z włącznika ale masz jeszcze na stałe 3 prądy przez bezpieczniki.

Jak mi nie ruszał agregat dałem próbówkę (żarówkę) zamiast pompki paliwa i ruszyło z tym że ty masz jeszcze jak piszesz pompę obiegową wody bez niej też nie ruszysz agregatem i parę zabezpieczeń termicznych na agregacie. Opanujesz to ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, sprawa się wyjaśniła mianowicie byłem serwisie i po pomiarach komputerowych były błędy wiatraka -dmuchawy choć stwierdzenie padł sterownik. Sprawdzany był oddzielnie wiatrak trzymał wszystkie parametry , prąd obroty- regulacja prędkości. Nie wiem czy kasowanie błędów pomogło - chwilowo, ale działa bez dymienia. A jeśli to sterownik to pytanie do wszystkich czy ktoś to robi -chytrusy zalały to żywicą i ponoć nie da się tego rozebrać. Nowy kupa kasy używany nie lepiej. a co do tego czy się da wyłączyć awaryjnie - wyjąć wtyczkę od sterownika, trochę u mnie roboty zderzak. Miło mi się gawędziło do następnego spotkania panowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kasowanie błędów pomogło - chwilowo, ale działa bez dymienia.

 

Pewnie pomogło skoro działa, ja myślę że przyczyną usterki był czas, czyli czaso-okers w którym się go nie używa a jest zalecane nawet latem go odpalić w celu rozruszania elementów, co do sterownika to fakt nówka sztuka załamuje cena, używka nie wiadomo na co się trafi, ale myślę że teraz jest okres zimowy podgrzewacz będzie odpalany więc się rozrusza ana dobre i będzie ok co do wyłączania awaryjnego, musisz mieć jakiś przycisk którym włączasz i wyłączasz podgrzewacz a w razie draki sam podgrzewacz jest zabezpieczony tak że po osiągnięciu bodajże 60 stopni sam się wyłącza. Pamiętaj pięć prób złego odpalenia blokuje sterownik i czeka Cię ponowna wizyta w serwisie, lepiej po nie udanej próbie przejrzeć podgrzewacz albo oddać do regeneracji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, masz rację obserwuje cały czas podgrzewacz a właściwie czy odpali i nie będzie dymić temperatura idealna do odpalenia rano ,nic takiego się nie dzieje zaczynam wreszcie nie myśleć o "dymieniu. Dochodzę do wniosku, że główną przyczyną tego zamieszania było właśnie brak skasowania błędów po regeneracji podgrzewacza. Muszę tez pomyśleć tak jak sugerujesz o wyłączniku ręcznym tego ustrojstwa. Pozdrawiam, jeszcze raz dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania