Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 ale tylko na jalowych? to jakie wartosci powinien miec?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Te silniczki krokowe jakos sie czysci czy odrazu wymiana? Możesz odkręcić dwie śrubki i go wyjąć przeczyścić do sucha, na tłoczku będzie widać czy zacierał się. Gniazdo wyczyścić i go założyć. W różnych instalacjach silniczek krokowy (actuator) zamyka się : W jednych przy zgaszeniu silnika w innych przy włączeniu zapłonu aby nie puszczał gazu podczas rozruchu na benzynie. Możesz sprawdzić u siebie wykręcając go z przewodu i zaglądając w (rurkę- dziurkę) Jeżeli się domyka powinien być OK. Ja dysponuję takim testerem http://allegro.pl/tester-silnikow-krokowych-i1905246885.html Mogę nim sprawdzać czy powoli się wysuwa czy przycina i czy na szybkiej prędkości, mogę go wysunąć przeczyścić i złożyć Jeżeli chodzi o czujnik położenia przepustnicy zasilany jest 5V a napicie wyjściowe jest 0,5V-4,3V w zależności jak odchyla się przepustnica(wciskasz gaz rośnie napięcie puszczasz maleje) . Jeżeli przy czujniku jest ok a na sterowniku gazowym coś źle sprawdź czy podłączony jest dobrze lub może na kablach masz przerwy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 to jakie wartosci powinien miec? około 1-1,4 V na jałowym Ja myślę że masz tę centralkę źle ustawioną lub źle podłączoną jest to nie możliwe że sonda pracuje poprawnie a wskazuje pierdoły to samo jest z czujnikiem temperatury jak i TPS wszystkie parametry sa zaniżone coś mi tu nie pasi posprawdzaj te połączenia zgodnie ze schematem bo jest szansa że gazownik poszedł na łatwiznę i podłączył tylko to co jest nie zbędne, te centralko pobierają dane z sondy lambda oraz tps do prawidłowej regulacji silnika krokowego, w tym programie widzisz jak silnik pracuje na benzynie i dlatego proponowałem zmierzyć sondę przed wejściem do centralki gazu i zobaczyć jaka jest różnica. Co do śruby jest to naukowo udowodnione że silnik krokowy jedynie przeszkadza w prawidłowej regulacji takich instalacji większość kumatych mechaników amatorów zastępują to śrubą manualną jedyne przełączenie na czas przeglądu by diagnosta się nie dowalił i to Ci proponuję będziesz zadowolony z instalacji LPG   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Troche podzialałem w temacie i; na benzynie jest wszystko wporzadku, sonda pieknie pracuje w zakresie 0,150-0,990V, TPS na jalowych na benzynie ma 0.57V Ostatnio pokrecilem troche i spalanie wzroslo na jakies 15l, zimny przygasal i wogole tragicznie chodzil Dzisiaj wziałem miernik, interfejsy od benzyny i gazu. Benzyna wszystko dobrze, zadnych bledów, zaden parametr nie budzi zastrzezen. Moze swiece juz kiepskie lub krokowy od benzyny bo faluje na wolnych ~100obr Zagrzalem silnik, przelaczylem na gaz, wpiałem sie w sonde i pokazuje 0.6V i stoi (na kompie bylo ciut wiecej) Wiec zakrecilem srube od bypasu i dokrecilem ciut od membrany (w prawo) - na kompie brak jakichs zmian Wsiadlem i jedziemy, zachowuje sie lepiej, nie przygasa, nie odbija sie z obrotow nie zacina sie na 1500obr, nie szarpie - ale sonda stoi na czerwonym (0.6V) i oscyluje o 0.1V w gore i w dol... Właczyłem NAUKE i dalem na 3 tys i o dziwo sonda zaczela pracowac jak powinna, pieknie oscyluje jak na benzynie. EFEKT Silnik zachowuje sie duzo lepiej, wszystkie problemy zniknely, jak sie wysprzegli na luz podczas jazdy to schodzi na 1100 i powolutku na 800 (nie ma juz tego odbicia na 600 i podwyzszenia na 800 - wtedy lubil zgasnac) Spalanie powinno spasc bo dokrecilem srube od mieszanki Jedynie TPS nie chce za chiny trzymac 1-1.4V na jalowych, ciagle okolo 0.30V (jak przygazuje to leci w góre). Po tej calej nauce PWA (nie wiem co to max otwarcie krokowego?) spadlo z 216 na 160 chyba, nie wiem czy dobrze czy zle? Co sadzicie o tym? Pierwszy raz regulowalem instalacje gazowa   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Po tej calej nauce PWA (nie wiem co to max otwarcie krokowego?) spadlo z 216 na 160 chyba, nie wiem czy dobrze czy zle? Co sadzicie o tym? Pierwszy raz regulowalem instalacje gazowa No właśnie po tej kalibracji jaka przeprowadziłeś elektronika zapisała sobie ustawienia jakimi krokowy ma dysponować, problem w tym że utrzymując 3000 obr TPS nie dał sygnału że jest otwarty stąd pewnie taka różnica. Ale teraz sonda ci oscyluje na gazie? Jaką ty śrubą od bajpasu kręcisz?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Ale teraz sonda ci oscyluje na gazie? Tak Jaką ty śrubą od bajpasu kręcisz? zaraz przy filterku gazu. Do regulacji ma byc niby na maxa zakrecona i w razie potrzeby poluzowana.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 zaraz przy filterku gazu już czaję filterek masz przy parowniku. Jeszcze z tym TPS musisz powalczyć   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15092 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 już czaję filterek masz przy parowniku. tak Jeszcze z tym TPS musisz powalczyć tylko co z nim zrobic?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Sprawdź miernikiem przy sterowniku lpg czy działa TPS, i w konfiguracji czy wybrałes odpowiedni typ TPS w programie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 TPS ; liniowy 0-5V Bezwładnosc na biegu jalowym 0,12V Bingo widzi TPSa i podczas jazdy zmienia sie jego wartosc, ale na jalowych ma 0,29-0,33V, a ma miec 1-1,4V Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2697-astra-2-x16szr/page/2/#findComment-15099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się