Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Skoro korek działa to zbyt duże ciśnienie dostaje upust w korku i płyn przelewa się do zbiorniczka,czyli wszystko jest ok, w tym samochodzie jedynie ten korek jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia w układzie, nawet jak byś miał uszkodzoną uszczelkę po głowicą to cały płyn by w zbiorniczku lądował innego ujścia nie ma no chyba że zaworek w korku się zawiesza to jest szansa na rozerwanie węża czy też innego elementu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-15192
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje mi spróbować kupić gdzieś jakiś naprawdę dobry termostat. Zastanawiam się, czy przyczyną nie mogłaby być jeszcze przytkana chłodnica? Nie miałem jeszcze problemów z chłodnicą w żadnym moim samochodzie, ale słyszałem nie raz o przytkanej lub zatkanej chłodnicy. Nie wiem jak miałbym to sprawdzić, bo tu chyba przydałby się jakiś punkt odniesienia więc tak luźno rzucam pomysł, bo mimo wszystko jakoś jestem mało przekonany do tego wadliwego termostatu - trzy różne i żadnej nawet nieznacznej zmiany...?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-15207
Udostępnij na innych stronach

Może być przytkana chłodnica możesz to sprawdzić zagrzewając silnik i ręką sprawdzasz czy ciepło po chłodnicy rozkłada się na całej powierzani czy są jakieś anomalie typu połowa ciepła połowa zimna etc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-15213
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odgrzeję trochę temat, bo problem wciąż jest nierozwiązany.

Wymieniłem chłodnicę, bo faktycznie nie nagrzewała się równomiernie - po wymianie auto już się tak mocno nie grzeje, ale wciąż jest duży skok temperatury między jazdą miejską a w trasie.

Dostałem termostat z Tico na części niesprawdzony oraz taki, który wcześniej działał prawidłowo (od znajomego, któremu szlak trafił silnik i sprzedał Tico na części), na obu bez zmian, czyli w sumie wypróbowałem 6 termostatów. Zrezygnowałem więc z kupna termostatu firmy Wahler itp, bo raz, że tam gdzie pytałem nie mieli takich do Tico, a dwa, że po tej ostatniej podmianie na termostat z Tico, w którym nie było problemów z temperaturą silnika szkoda mi już kasy na być może wyrzucenie w błoto.

Gdy jadę z większą prędkością temperatura na wskaźniku jest nieco ponad dolną kreską, w mieście wzrasta do mniej więcej połowy skali aż do włączenia się wentylatora.

Tym zmianą temperatury towarzyszą niestety zmiany obrotów silnika, co właśnie jest wkurzające. Jak się silnik wychłodzi to obroty są wysokie, a że mam dodatkowo niewyregulowany gaźnik, bo jak do tej pory nie umiem znaleźć nikogo, kto by to umiał porządnie zrobić tak więc silnik ciągle wyje...

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Już nawet odwracałem z ciekawości termostat, bo pasuje i sprężyną do silnika i na odwrót - bez zmian.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-19221
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02

u mojej matuli tez jest podobnie w trasie lekko ponad kreskę podnosi się a w mieście zaraz do połowy wywala i wiatrak się włącza.... no i jest git, ale jeśli u ciebie obroty zaczynają falować itp itd to sprawdź po włączeniu się wiatraka jakie ma ładowanie- miałem podobnie w polonezie jak wiatrak na wolnych się włączał to mi obroty falowały (oczywiście włączone światła, radio, dmuchawa) ładowanie miałem na granicy 11,5-12,0 czyli za mało- po zrobieniu altka było oki :)

 

A to że temp w Tico tak skacze to powiem tak "Ten typ tak ma" tez na początku jak go kupiliśmy tez było ze termostat itp itd bo temp nie trzyma.... ale to nie pomogło i poprostu żyjemy z tym :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-19226
Udostępnij na innych stronach

maniek02, sam zacząłem podejrzewać, że to być może normalne. Problem z takim pytaniem też zadałem na forum Daewoo, czyli wśród licznej grupy użytkowników tych aut i najlepsze jest to, że tam również mi polecano wymianę termostatu i zakup jakiegoś drogiego, dobrego.

W między czasie od jednego z użytkowników w/w forum mam dostać też termostat z jego Tico i twierdzi on, że jego silnik utrzymywał stałą temperaturę :) Nie wiem już co o tym myśleć, tak czy inaczej zrobię jeszcze jedną podmiankę.

Co do obrotów to nie mam problemu z falowaniem. Jak odpalę samochód z rana, to to wchodzi na mega wysokie obroty, wręcz wyje, jak się rozgrzeje porządnie w mieście, czyli temperatura ok połowy wskaźnika to są ciut za wysokie, ale mogłoby tak zostać. Jak przejadę się kawałek ze stałą prędkością i silnik się nieco wychłodzi znów wracają podwyższone obroty, czyli pewnie zaczyna włączać się ssanie. I to jest bardzo wkurzające, wystarczy też, że zgaszę silnik choćby na 10 minut i już znów mega wysokie obroty. Raz że spalanie rośnie, a dwa że wyje ten silnik...

Parę osób próbowało mi to wyregulować, twierdzili wręcz, że jest już ok, ale to była fikcja, więc zacząłem się zastanawiać, czy nie są problemem te skoki temperatury. Koleś odpali na zimnym silniku, wyreguluje gaźnik, potem auto się rozgrzeje na postoju, znów ustawi co trzeba i myśli, że jest ok. A tymczasem silnik w moim trybie jazdy rzadko trzyma tą maksymalną temperaturę.

Dlatego próbuję znaleźć kogoś, kto się na tych gaźnikach zna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-19237
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam to mój pierwszy post na tym forum tak, że Dzień dobry Wszystkim :)

Kupiłem Tico w lutym i walka z termostatem jest mi znana :)

po wymianie trzech termostatów: jeden nowy jc za ok 10 pln po znizkach, jeden za 25 nowy oryginalny kupiony na giełdzie samochodowej na stoisku Daewoo (panie czy bedzie dobry poprzedni wytrzymał tydzień? No wie pan co sprzedajemy sporo i nikt nie narzekał :) człowiek nie najmłodszy ale całe życie się uczy :)), trzeci używany też sprawny trwało to ok. miesiąca.

Następnie kupiłem termostat Wahler do nissan micra (k10/k11) 90 stopni.

temperaturę trzyma cały czas dobrą, ciepło w Tico bez przysłaniania chłodnicy i spokój :)

Minus tego często włączający się wentylator ale plusów jest zdecydowanie więcej i nie ma problemów ze ssaniem włączającym się po trasie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-21182
Udostępnij na innych stronach

Te termostaty które ja kupiłem od początku do końca pracowały tak samo, czyli tak jak opisywałem wyżej. Nie było tak, że na początku ok a potem padał.

Sam jednak właśnie też rozwiązałem ten problem. Po długiej przygodzie z wysyłką w końcu dostałem ten używany termostat, który rzekomo miał być ok... no i jest ok :-D

Silnik dość szybko się rozgrzewa i trzyma wyższą temperaturę niż wcześniej w trasie. W mieście oczywiście temperatura rośnie ale to już nie jest taki duży skok jak wcześniej. Taki stan rzeczy ja osobiście traktuję jako normę i jak najbardziej ok :-D .

Nie wiem jaki to jest termostat, prawdopodobnie ma temperaturę otwarcia 88 stopni, co gdzieś wyczytałem polecane jest dla Tico z LPG, ale kto jest producentem niestety nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-21187
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość tadeusz_opole

Witam , jestem posiadaczem Tico od 1998 r od nowości , u mnie też się grzeje silnik i jak podniosę maske to czuć tą temperaturę , co ciekawe że wskażnik temperatury cieczy chłodzenia w czasie jazdy dochodzi do 1/3 skali z lewej strony , tez płukałem chłodnicę sprawdzałem wentylator wymieniałem płyn w chłodnicy niby trochę lepiej a jednak się grzeje.

Ale zwróciłem teraz uwagę na kratkę w zderzaku od strony chłodnicy nie ma ,jest natomiast od

strony silnika . Ogladałem też inne tica jedne maja tą osłonę inne nie ,jest ona przykręcona 2

wkrętami od wewnątrz . Zwróciłem też uwagę gdyby tico miało mniejszą tablicę rejestracyjną

może było by wiecej powietrza chłodzącego silnik , tablica rejestracyjna zasłania wloty powietrza. Mam pytanie czy ktoś odkręcał tą kratkę aby powiekszyć wlot powietrza?

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2677-tico-za-bardzo-si%C4%99-grzeje/page/2/#findComment-28001
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania