Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To, że w serwisowej instrukcji napraw są podawane wszystkie dane: momenty dokręcania śrub, procedury wykonania czynności ich kolejność itp.

Generalnie: zmień mechaników, bo z torbami pójdziesz. Jeżdżąc z takim rozrządem miałbyś niedługo przeskok na pasku, a skutkuje to zazwyczaj koniecznością naprawy głowicy, więc magicy mieliby frajera znowu i znowu mieliby robotę i znowu mieliby kasę.

Sory, oni powinni pralki FRANIA naprawiać a nie samochody. Choć pralek też szkoda.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13723
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Byłem w warsztacie i rozmawiałem z mechanikiem który mi rozrząd wymieniał. Powiedział ze pasek jest napięty dobrze, bo sprężyna w napinaczu sama go napięła i stwierdził że już nie trzeba potem nic robić bo będzie za bardzo napięty. Pokazywał mi że inaczej jest napięty pasek na biegu a inaczej na luzie. Powiedział też żebym przyjechał za 5 miesięcy jak mi się będzie gwarancja kończyła to przy mnie wszystko rozbierze i mi pokaże bo pasek jako że jest gumowy to z czasem się rozciąga i warto sprawdzić naciąg po tych paru miesiącach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13730
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal obstaję przy swoim.

Pokazywał mi że inaczej jest napięty pasek na biegu a inaczej na luzie.

Jakoś mam wrażenie że chłop nie wie o czym mówi. Pasek zawsze jest napięty tak samo niezależnie czy na biegu czy na luzie.

Chyba, że miał na myśli kręcenie silnikiem a nie kręcenie, ale w tym wypadku jak wyżej - odcinek najdłuższy czyli między kołem wałka a kołem wału będzie nieco bardziej napięty przy kręceniu, ponieważ wał ciągnie koło rozrządu poprzez pasek. Ale napinania i pomiaru dokonuje się na postoju silnika czyli w momencie, gdy na pasek nie działają żadne siły. Jest to pewnego rodzaju poduszka bezpieczeństwa, bo zbyt mocnego naciągu nie będzie z uwagi na pozostawienie lekkiego luzu, ale też nie będzie flaka. Silnik podczas gaśnięcia po wyłączeniu robi często wsteczny ruch wałem zależnie od momentu zatrzymania się - akurat w jakimś garze może mieć miejsce końcówka suwu sprężania i tuż przed GMP silnik gasnąc spowoduje cofnięcie się tłoka - w końcu w cylindrze jest spore ciśnienie a zawory zamknięte. Wtedy przy tym wstecznym "kopnięciu" wału może przeskoczyć pasek, bo jest zbyt słabo napięty samą sprężyną.

Powiedział też żebym przyjechał za 5 miesięcy jak mi się będzie gwarancja kończyła

O ile dojeździsz... Ja bym się bał.

 

W oplowskich silnikach też stosuje się napinacze ze sprężyną.

W G4EH sprężyna pcha napinacz w górę a w środku pomiędzy paskiem jest śruba ustalająca położenie napinacza. W oplowskim c20xe jest podobna zasada.

U ciebie nie ma w napinaczu miejsca na klucz tylko jest pazurek z boku, a w oplowskim jest kwadratowy otwór na klucz do napinania paska. Sprężyna pełni tu rolę wstępnego napinania i absolutnie nie wolno pozostawić go napiętego tylko sprężyną - opel zaleca dynamometrm napiąć napinacz siłą 25Nm pomimo obecności sprężyny i dociągnięcie śruby głównej napinacza. To co... w hultaju jest samorobiące się? Nie wierzę.

 

Ja nadal uważam, że pasek jest zbyt luźny skoro skręca się o 180* - to jest po prostu flak. Zrobisz jak uważasz, ale ja bym zasięgnął opinii innego mechanika. Uważam, że koleś nie do końca wie co robi. Chyba, że specyfika hultaja jest taka, a ja o niej nie wiem - po prostu nie grzebię w skośnookich i na pewno luki w wiedzy mam straszne.

Spytaj innego mechanika, najlepiej od skośnookich aut.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13731
Udostępnij na innych stronach

Serwis który to robił to Japan Service robią koreańskie i japońskie samochody. Może mnie źle zrozumiałeś z tymi 180stopniami. Tak mi mówił kolega że powienien skręcać się 180 ale ja nie byłem w stanie sprawdzić tego na swoim pasku ponieważ aby zdjąć dolną osłonę rozrządu muszę odkręcić koło pasowe pompy wody i całą łapę boczną bo tak to jakoś skośno zamontowane (o tym dowiedziałem się dzisiaj od tego mechanika - wczesniej nie wiedzialem jak sie za to zabrac). Teraz gdy juz wiem jak do tego dojsc rozbiorę to i sprawdze w wolnej chwili. Sugerowałem się jedynie naciskaniem paska w tym miejscu co na filmie (wiem ze nie tu sie sprawdza ale dojscia innego nie bylo) narazie samochod stoi i czeka. Dzieki za pomoc jak tylko coś się rozjaśni to napiszę. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13735
Udostępnij na innych stronach

Mogę nie wiedzieć, nie mam do czynienia za często z koreańcami. Myślę, że zamiast rozbierać to to wystarczy podjechać do innego mechanika i niech oceni, czy jest dobrze czy nie.

Może koreany mają inaczej niż ople. Ale nie jestem przekonany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13739
Udostępnij na innych stronach

I się zaczęło. Dzisiaj odpalam samochód a on wyje. Nie wiem czy to jest związane z rozrządem ale co innego jak do tej pory wszystko było ok? Umieściłem filmik, nie jest długi bo bałem się zostawić na dłużej tak odpalony samochód:

dźwięk raczej słabo uchwycony coś w stylu ŁŁŁŁuuuu jak dynamo w rowerze tylko głośniej

Komentarze mile widziane

 

co może wyć nowa pompa wody?? nowy napinacz bo wadliwy?? czytałem coś o układaniu się paska ale to jest głośne wycie :<?

 

p.s. teraz mogę holować samochód na lince czy trzeba lawetę?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13767
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem rozrząd się ułożył, lekko zluzował, a pasek ślizga się po rolce napinającej na skutek zbyt słabego naciągu.

Podjedź do jakiegoś innego mechanika... Piszę to pierdylion siedemsetny raz. No chyba, że nie zależy ci na silniku - ja wolałbym się upewnić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13773
Udostępnij na innych stronach

Ok tak zrobię. Dodam że im wyższe obroty tym bardziej wyje. Jak coś ustalę to napiszę. Może to potrwać parę dni. Dzięki i pozdrawiam

 

[ Dodano: 2011-09-13, 19:23 ]

Z rozrządem wszystko było ok, po zdjęciu dolnej obudowy sprawdziłem, napięty był tak że dało się obrócić z trudem o 90stopni tak łatwiej i 85. Okazało się że wyła pompa oleju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2303-metaliczne-stuki-z-okolic-alternatora/page/4/#findComment-13774
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania