Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grigorji

Witam w mojej astrze f wystąpił taki problem.Nie chciała odpalić .Stwierdziłem że nie słychać pompy paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem.Kiedyś miałem taki podobny problem ale wtedy nie stykała wtyczka do pompy .Przeczyściłem i było po problemie.Teraz już tak nie jest.Prąd do pompy dochodzi sprawdziłem żarówką gdy kręcę rozrusznikiem zapala się.Wytargałem całą pompę i kabelkami ja do akumulatora pompa działa.Fakt że dotykałem kablami styki poniżej przy pompie a nie przy samej wtyczce.Nic z tego nie rozumie .Może być jakaś przerwa między wtyczką pompy a szczotkami?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2285-brak-zasilania-pompy-paliwa/
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi wyjaśnić co ma pompa paliwa wspólnego z klimatyzacja że opisujesz problem pompy w dziale wentylacja klimatyzacja ??

Wracając do pompy często się przepalał kabelek w okolicy pokrywy pompy czyli na wtyczce jak podasz napięcie to nie ma przepływu do samego silnika pompy i tam szukaj usterki możesz to normalnie zalutować jak jeszcze będzie do czego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2285-brak-zasilania-pompy-paliwa/#findComment-12136
Udostępnij na innych stronach

Gość grigorji

Właśnie to zrobiłem kable są ok.Przypinając kabelki z prostownika do dwóch pinów w wtyczce pompa działa.Może to imobilajzer czy jak to się tam pisze odcina mi pompę?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2285-brak-zasilania-pompy-paliwa/#findComment-12141
Udostępnij na innych stronach

Prędzej coś na drodze przekaźnik-wtyczka pompy.

Wiązka biegnie pod wykładziną i wchodzi w podwozie w okolicy siedziska pasażerów z tyłu - na tej pionowej części biegnącej od podłogi i przechodzącej w blachę pod siedzeniem.

Mógł się przetrzeć czy obłamać.

Sprawdziłbym jeszcze sam przekaźnik pompy paliwa - on jest dwusekcyjny, być może ma zaśniedziałe lub wypalone styki i sekcja odpowiedzialna za pompę paliwa nie działa.

Sprawdź, czy na wyjściu przekaźnika na przewodzie niebiesko-czerwonym jest "+" podczas kręcenia rozrusznikiem.

 

Jesli wszystko w porządku, to jestem przekonany, że to wina pompy - pomimo że pracuje to nie wytwarza należytego ciśnienia i dlatego nie zapala.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2285-brak-zasilania-pompy-paliwa/#findComment-12142
Udostępnij na innych stronach

Gość grigorji

W takim razie to chyba pompa.Podłączyłem żarówkę do tej wtyczki co zasila pompę co idzie pod siedziskiem żarówka zapala się gdy kręcę rozrusznikiem,słychać kliknięcie przekaźnika.Na razie akumulator się ładuje więc nic więcej nie sprawdzę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2285-brak-zasilania-pompy-paliwa/#findComment-12144
Udostępnij na innych stronach

Jesli tak to wygląda, to pompa. Miałem podobnie.

Pamiętaj, że kupując nową pompę musisz mieć ją do MPI czyli musi dawać 3 bary ciśnienia. Pompa z jednopunktu do tego silnika się nie nadaje bo wytwarza tylko 1 bar ciśnienia.

 

Zanim zabierzesz się za wymianę, to z ciekawości sprawdź jej wydajność. Nie jest to wyznacznikiem wytwarzania właściwego ciśnienia, ale z reguły pokrywa się.

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie wydajności to potrzebujemy:

- butelkę

- śrubokręt płaski i krzyżowy(do odkręcenia cybantu)

- kawałek przewodu

- zegarek/stoper

 

Przystępujemy do pomiaru:

 

- odłączamy wężyk paliwowy(w c20ne to jest ten co dochodzi do listwy, a nie wraca od regulatora)

- wkładamy go do butelki

- wyciągamy przekaźnik od pompy paliwa

- zwieramy styki czerwony z czerwono-niebieskim, niebiesko-białym lub drugim czerwonym(zależnie jaki kolor mamy), szukamy zawsze najgrubszych przewodów

- powinna być słyszalna praca pompy i paliwo powinno się lać do butelki

- jeśli znaleźliśmy właściwy styk w gnieździe przekaźnika to rozłączamy przewód

- przygotowujemy sobie zegarek

- zwieramy styk i odliczamy 1min.

- po minucie pompa powinna mieć przepompowane 2l w przypadku wielopunktowego wtrysku(czyli c20ne)

- jeśli jest mniej to niekoniecznie musi oznaczać słabą wydajność pompy paliwa, czynniki takie jak minimum paliwa w baku, przytkany filtr paliwa mogą osłabić wydajność pompy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2285-brak-zasilania-pompy-paliwa/#findComment-12145
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania