Skocz do zawartości

AIRRIDE czyli zawieszenie pneumatyczne


Rekomendowane odpowiedzi

wieksze cisnienie w butli wieksze zawory ui przewody załatwiły by sprawe szybkosci podnoszenia i opuszczania auta?

Szybkość jest kwestią pojemności baniaka z powietrzem, wydajności kompresora oraz średnicy przepływu w układzie - czyli przewodów i przepustowości zaworów. Im większe tym szybciej działa. No ale jest też minus: nie ustawisz precyzyjnie tak jak chcesz, bo to jest cholernie szybkie :mrgreen: A na małym przelocie możesz sobie fajnie i dokładnie ustawić wysokość.

 

jak tak działa AR za 1700zł to jest super

No ale to tylko koszt części. Roboty jest w trzy dvpy i jeszcze trochę.

 

jak sie na tym jezdzi? komfort jazdy czy nie buja autem w zakretach?

Jest to kwestia amortyzatorów. Jak dasz twarde, to nie będzie bujać. Na serii na pewno będzie się trochę kolebać. Poduszka powietrzna zapewnia bardzo wysoki komfort jazdy, nie czuć dziur itp ale niestety jest miękka i ma tendencję do bujania. Twardy amor wytłumi te tendencje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ArKos, to to zwracam honor :-)

 

Info masz z polskich for/stron ? Jeśli tak to jakich (o ile moge wiedziec :P )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości bazowałem na zagranicznych. Tak w sumie to googlowałem fotki airride i trafiałem tu i ówdzie. Tak ogólnie to chyba najrozsądniejsze będzie poczytać w ramach poszerzania wiedzy tu:

http://www.air-ride.pl/viewCategory.php?id=9

Wiele rzeczy fabrycznych ale podsuwają pomysły na homemade ;) Przynajmniej mój wydumany air opiera się o fotki i konstrukcje oryginalne.

Robiłem też rozeznanie cenowe części do dostawczaków i ciężarówek, i muszę powiedzieć, że rękawy do resorowania kabiny Scanii też byłyby niegłupie, tylko droższe są...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Trochę odświeżając temat, mam zamiar zainstalować takie rozwiązanie w trajce, pracę planowane są na jesień tego roku, jako że miechy nie będą fajnie wyglądać bo będą zbyt widoczne to odnośnie tych rękawów od kabin ciężarówek, o których po drodze wspomniano, to czy one mają amortyzator już zabudowany w sobie i jaki jest zakres ich pracy jeśli chodzi o wysokość? Będę miał pewnie więcej pytań jak już zacznę projekt i liczę na pomoc.

 

ArKos bardzo fajne podejście do tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania