Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Moja Zafirka Silnik X18XE1 85 KW 115KM źle się zachowuje, falują obroty gdy silnik się nagrzeje do temp jak wskazówka pokazuje pionowe położenie.

 

Wymieniłem filtr powietrza, wymieniłem termostat bo nie zamykał obwodu, wyczyściłem przepustnice obydwa otwory poniżej pokrywy otwierającej zawalone na max, zawór egr zaślepiłem i jeżdżę przy otwartym baku bo jak zamknę to tak zassie że szarpie po kilku kilometrach jak by Cię ktoś budził we śnie no i poziom paliwa pokazuje źle np przy odpaleniu jest prawie pełen bak a po kilku km ledwo połowa...(cały czas nie mogę znaleźc wężyka odpowietrzającego bak...), przepływomierz powietrza przejrzałem czyściałem - ale tam sama elektronika, coś mnie na forum zainteresowało i zmierzyłem też napięcie na aku i zimnym silniku ok 14.2-14.3V a na gorącym podczas falowania od 600-1300 obr to 13.4-14.7V, dodatkowo dziwnie zawyżone obroty silnika podczas przełączania biegów podnosi obroty zamiast obniżac podczas wciśnięcia sprzęgła, a przy wyprzedzaniu to tragedia wolno się zbiera i jeszcze jak przełączam podczas wyprzedzania bieg na wyższy to jeszcze bardziej zawyża obroty, na obwodnicy jak jadę ok 110 km/h to silnik aż prawie wyje jakby z niego wyciągał co najmniej 150... a pali ok 9l/100, podczas odpalania na ciepłym czasami zapala jakby dostał podwójną dawkę paliwa i wrzuca podwyższone obroty 1500 i jak mu przygazuję to obniża do 700 a czasami jak zapalam to ledwo zaskoczy jakby łapał na ostatki i na minimum obroty, a czasami delikatnie szarpie jak zimny przy przyśpieszaniu, czasami podczas odpalania nie może zaskoczyc wszystkie wskaźniki opadają poniżej zera i brak rozruchu jakiejkolwiek reakcji co to ??? rozrusznik... byłem na kompie ale w połowie ok 60 % wyrzuca błąd i dalej nie skanuje

to chyba nie tylko jedna rzecz do naprawy...

 

Proszę o porady...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2250-opel-zafira-benzyna-falowanie-obrot%C3%B3w-na-ciep%C5%82ym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę masz czystą?

 

byłem na kompie ale w połowie ok 60 % wyrzuca błąd i dalej nie skanuje

 

Niech fachman spróbuje na urządzeniu wybrać silnik x16xel

 

Problem rosnących obrotów przy zmianie biegów jest związany z kanałem w przepustnicy o średnicy 1mm (ten najmniejszy prowadzący do odmy), który w przypadku falowania obrotów jest przez serwis rozwiercany do dwóch milimetrów , jest wgrywany nowy soft do sterownika, a przepustnica po takim zabiegu zaznaczana bialą kropką.

 

Drugi z otworów ok. 3mm jest połączony z elektromagnetycznym zaworem odprowadzającym

para paliwa z baku poprzez filtr umieszczony przy wlewie paliwa. Jeżeli będzie on zatkany lub zawór nie będzie działał to bak paliwa, nie będzie odpowietrzany, a pompa nie zassie paliwa w wyniku czego szarpie autem.

 

Sprawdz drożność przewodów idących do przepustnicy oraz czy zawór działa.

 

Problem rosnących obrotów przy zmianie biegów jest związany z kanałem w przepustnicy o średnicy 1mm (ten najmniejszy prowadzący do odmy), który w przypadku falowania obrotów jest przez serwis rozwiercany do dwóch milimetrów , jest wgrywany nowy soft do sterownika, a przepustnica po takim zabiegu zaznaczana bialą kropką.

 

Skąd masz ta informację?

Czy to jest pewne info? Dlaczego zmieniany jest soft skoro to tylko kwestia drożności podciśnienia?

 

Info pochodzi ze strony o oplach (adresu nie pamiętam). Wydaje mi się w miare

wiarygodne, a zmiana softu mogła być korektą obrotów na biegu jałowym.

 

Ja dlatego pytam, bo korektą biegów jałowego to się zajmuje krokowy. W mapie jest zapisane, jaką ma mieć prędkość na jałowym, więc krokowy uchyla/przymyka przepustnicę i utrzymuje obroty na właściwym poziomie. Zmiana softu moim zdaniem nie ma tu nic do rzeczy - dlatego dociekam.

 

No to dedukujemy:

 

1.Jeden z kanałów od odmy w przepustnicy jest przed przesłoną a drugi za.

 

2. Są one połączone poprzez pokrywę zaworów.

 

Wniosek: jeżeli zwiększy się średnicę jednego z otworów w przepustnicy to więcej powietrza

poprzez ten obieg przedostanie się do kolektora zwiększając tym samym obroty na jałowym.

Decyduje o tym otwór o najmniejszej średnicy, bo to on stanowi zwężkę.

 

Celem wgrania nowego softa jest właśnie korekcja map, aby silnik krokowy poprawnie regulował prędkość obrotówą w nowych warunkach.

 

Celem wgrania nowego softa jest właśnie korekcja map, aby silnik krokowy poprawnie regulował prędkość obrotówą w nowych warunkach.

 

Silnik krokowy nie pracuje na jałowym na granicy swojej pracy, więc wydaje mi się że korekta w ECU jest zbędna, sumując ecu ma zapisane że przy prędkości jałowego 850 obr/min krokowy ma mieć około np. 200 kroków i teraz jak mu się zrobi większy przepływ powietrza to krokowy ma zapas by skorygować nadane obroty do 850. Co do wgrywania nowych softów nie jestem przekonany do końca czy w naszych serwisach są tacy fachowcy co takie rzeczy robią i czy serwisy ASO mają dostęp do takiego oprogramowania, kurde dziś skocze do kumpla z ASO i zapytam sam jestem ciekaw co mi odpowie.

 

Silnik krokowy nie pracuje na jałowym na granicy swojej pracy, więc wydaje mi się że korekta w ECU jest zbędna, sumując ecu ma zapisane że przy prędkości jałowego 850 obr/min krokowy ma mieć około np. 200 kroków i teraz jak mu się zrobi większy przepływ powietrza to krokowy ma zapas by skorygować nadane obroty do 850.

 

Dokładnie tak też uważam.

Krokowy standardowo pracuje "w połowie" aby móc dodać lub odciąć powietrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania