Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jednak to ja jestem zbyt głupi do obsługi tego urządzenia, działa, mierzy ale za auto się nie zabrałem dzisiaj. Jutro postaram się sprawdzić, a czy ta lista oporowości jest uniwersalna?

0277580914db0644.jpg

I mogę się nią kierować?

 

Co do świec - jak tylko wyjdę na prostą to zamierzam je po prostu wymienić, nie wiem jak długo jeżdżą w tym aucie. Narazie nie zamierzam ich ruszać, chyba, że twierdzisz, że to one mogą być przyczyną (nie znam się ale wydaje mi się, że nie - co miała by świeca do nieodpalania na gorącym silniku? na zimnym/letnim pali na strzała)

 

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-fiat-punto-176-1-2-8v-i1535705467.html

 

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-fiat-punto-1-i-1-2-8v-i1532779347.html

dwa różne czujniki do tych samych silników...

który to TEN czujnik? Zakładam, że ten czerwony z "dzyndzlem", a do czego jest drugi?

 

[ Dodano: 2011-04-19, 15:33 ]

Pomiar na włączonym silniku? wyłączonym? z aku? bez aku? a może na zapłonie?

 

[ Dodano: 2011-04-19, 16:46 ]

ustawiłem miernik na 20k wskazania to 2,30...

 

hmm... 23 000 omów? czy może raczej 2300?

 

jeśli to 2300 to wskazanie w normie - silnik miał ok 20'C-25'C

 

Pomiar na włączonym silniku? wyłączonym? z aku? bez aku? a może na zapłonie?

 

Pomiar robisz na wyłączonym silniku i zapłonie, wyjmujesz wtyczkę i dokonujesz pomiarów na zimnym i na ciepłym silniku

 

ustawiłem miernik na 20k wskazania to 2,30...

 

hmm... 23 000 omów? czy może raczej 2300?

 

jeśli to 2300 to wskazanie w normie - silnik miał ok 20'C-25'C

 

pomiary robisz dobre a 2,3 k jak pokazał CI miernik to 2300 ohm sprawdź co pokaże na ciepłym silniku

 

Co do pomiaru to już wiem ;) dowiedziałem się dlaczego tak się robi i w ogóle. Już jestem pro w mierzeniu rezystancji akurat tego czujnika :D

 

Na ciepłym tj. w takim stanie, żeby:

a) włączył się wentylator chłodnicy (nie wiem czy wtedy na PB odpala)

B) doprowadzić go do stanu kiedy nie odpala na PB

c) po prostu ciepły po kilku czy kilkunastu kilometrach w miarę normalnej jazdy

?

 

W sumie to nie dziwi mnie, że na silniku w temperaturze otoczenia ma dobre wskazania jeśli wtedy na benzynie jeździ ok. Już myślałem o tym, żeby go tak zagrzać i jutro zamierzałem to zrobić.

 

a) włączył się wentylator chłodnicy (nie wiem czy wtedy na PB odpala)

 

w tym stanie zrób pomiar wiadomo że wentylator włącza się w okolicach 100 stopni.

 

Dosłownie zaraz,po wyłączeniu wentylatora zmierzyłem oporność

wyszło na granicy - 296Ohm

 

[ Dodano: 2011-04-20, 18:04 ]

czyli różnica mała ale o 10'C to chyba wentylator nie schłodził

 

Teoretycznie powinno być dobrze, w Twoim wypadku albo jest za mało albo za dużo paliwa choć raczej stawiam na małą ilość, paliwo zbyt szybko odparowuje, w jakim stanie jest filtr paliwa ? może warto skoczyć do mechanika i zrobić diagnostykę silnika na komputerze tam wszystko wyjdzie na monitorze co jest nie tak.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania