Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Postanowiłem się tu zarejestrować i prosić was o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na mój problem.

 

Nie mogę odpalić na PB kiedy silnik się zagrzeje. Dzieje się to tylko, kiedy naprawdę mocno się zagrzeje. (krótka ale szybka trasa - 14km 7minut)

Przekręcam kluczyk, słychać pracującą pompę paliwa, odpalam. Silnik załapie ale obroty zaraz spadają do zera. Musi ostygnąć z pół godziny, czasem trochę więcej i wtedy odpali na PB.

Jak wcisnę pedał gazu do oporu to trzepie autem i trzyma ok 400-500obr ale i tak po chwili gaśnie.

 

Na gazie natomiast odpali bez problemów wiadomo - ciepły silnik to i na gazie odpali na strzała.

Tylko co jest nie tak z PB? Ciśnienie pompy w normie, z resztą jak jest zimny albo po prostu ciepły to na PB jeździ normalnie.

 

jakieś sugestie? Co powinienem wyeliminować z listy poniżej, co dodać?

czujnik wału

czujnik temperatury powietrze

czujnik powietrza dolotowego

termostat

sonda

 

Wydaje mi się, że czujnik wału, termostat i sonda to nie będą, Oczywiście możliwe, że tylko mi się wydaje...

 

Czekam na jakieś podpowiedzi.

pozdro Tomek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2021-punto-i-ga%C5%9Bnie-na-pb-gdy-gor%C4%85cy-na-lpg-%C5%9Bmiga/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość szymon 1587cm3

Witamy na forum SN.

 

z resztą jak jest zimny albo po prostu ciepły to na PB jeździ normalnie

 

Czyli czujnik temperatury silnika na pierwszy ogien.

Napisz czy silnik sie przegrzewa czy poprostu osiaga 90-95st C i wtedy zaczyna głupieć?

 

Mysle ze;

 

czujnik temperatury powietrze

czujnik powietrza dolotowego

sonda
czujnik wału

 

to nie bedzie.

 

Termostat zostaje chyba ze sie nie przegrzewa to mozesz odrzucic

 

A powiedz mi, czy to, że się przegrzewa jest równoznaczne z tym, że włącza się wentylator chłodnicy? Niestety po zmianie podświetlenia licznika nie działa mi dobrze wskaźnik temperatury oraz paliwa (tu akurat mniejszy problem bo tankuję jak świeci)

Jeśli tak. To powiem, że w trakcie takiej jazdy się nie włączył.

Jednak temperatura silnika jest na tyle wysoka, że wystarczy, żebym stanął na kilka chwil i zaraz wentylator się włączy.

 

Gość szymon 1587cm3
A powiedz mi, czy to, że się przegrzewa jest równoznaczne z tym, że włącza się wentylator chłodnicy?

 

Absolutnie nie, przegrzewanie jest wtedy kiedy pomimo włączenia wentylatora temperatura rosnie - ponad 100st C

 

Prawidłowo jest tak.

Temperatura dochodzi do 100st, włacza sie wentylator i temp spada do 95st i wentylator sie wyłacza. Temperatura znów rosnie i przy 100st znów sie włacza wentylator i zbija temperature i tak w kółko. Silnik podczas jazdy powinien trzymac temperature ok 95st C.

 

Na forum w poradnikach mamy łądnie opisany pomiar rezystancji czujnika temperatury. Mozesz w ten sposób sam spradzic jak sie zachowuje - wystarczy omomierz/multimetr.

 

Po głowie chodza mi jeszcze swiece, ale nie wiem jak to sie ma do gazu (poczekamy na Arka lub Grzesia)

 

świec nie wymieniałem po kupnie ale jeśli działał na PB i na LPG to stwierdziłem, że nie trzeba (chociaż na lpg sobie troszkę strzela jak na jałowym przegazuje)

Jednak niestety nie mam pieniążków na wymianę i muszę zrobić to co trzeba.

 

Czyli wychodzi na to, że nie sprawdzę bo nie mam licznika który mi pokaże temperaturę :/ świetnie.

 

Sorry za moje laickie pytania ale czy czujnik temperatury silnika o którym mówisz to jest czujnik wody? Na allegro nie mogę znaleźć czujnika o którym mówisz.

 

Gość szymon 1587cm3

wymienione przez Ciebie elementy wskazuja na układ wtryskowy, wiec czujnik temperatury wody podajacy dane do komputera masz napewno.

 

Niestety bez podstawowej diagnostyki ciezko bedzie trafnie wskazac "co go boli"

 

A owy czujnik to cos takiego

 

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-punto-i-seicento-cinquecento-i1566740861.html

 

Uzupełnij profil bo nie wiemy jaki masz silnik.

 

No tak. Przepraszam, zapomniałem o tak oczywistej rzeczy jak podanie informacji na temat tego jaki mam silnik. :oops:

 

Czyli ten od wody :P

 

Szukam info na forum na temat mierzenia rezystancji jednak idzie mi to dość oporowo.

 

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm

to to?

 

Gość szymon 1587cm3

Tak, tylko przykład jest dla czteropinowego czujnika. Ty masz tylko dwa piny wiec prosta sprawa.

 

Czujnik do 1.2 jest ciut inny od tego który pokazałem w aukcji.

 

Czujnik temperatury nie jest drogi więc warto go kupić i podmienić, co do świec, może warto je wykręcić i sprawdzić stan elektrod ewentualnie wyczyścić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania