Skocz do zawartości

[nadwozie] Centralny zamek Citroen AX


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcja montażu siłowników zamka centralnego.

 

 

 

1. Należy znaleźć spokojne miejsce gdzie będziemy mogli otworzyć drzwi na oścież.

 

 

 

2. Przy pomocy niezbędnych narzędzi rozbieramy boczek drzwi. Bidon trzyma się na dwóch śrubach. Cała reszta po ściągnięciu korbki, rączki (2 śruby torx) na kołkach (nie szarpać na siłę!).

 

 

 

3. Jeśli pod boczkiem znajduje się 'wygłuszenie' to trzeba je troszkę zmasakrować. Mniej więcej tak jak na zdjęciu:

01_35.jpg

 

 

4. Najpierw demontujemy prowadnicę szyby. Śruby zaznaczone są na obrazku (+ jeszcze jedna z boku drzwi na wysokości gdzie zaczyna się szyba):

02_36.jpg

 

 

5. Gdy szyna jest już zdjęta należy wykonać otwory pod siłownik. Tak jak na zdjęciach (czasami trzeba lekko pod ukosem bo w pionie wadzi. My poprawialiśmy raz) i zamontować siłownik:

03_36.jpg

04_35.jpg

05_35.jpg

 

 

6. Teraz wsadzamy prowadnicę i sprawdzamy czy wszystko gra:

06_34.jpg

 

 

7. Następnie demontujemy mechanizm zamka (trzy śruby torx z boku drzwi).

 

 

 

8. Wyciągamy zamek:

07_30.jpg

 

 

9. Pozbywamy się teraz jednego bolca który jest nam w zamku bezużyteczny (prawdopodobnie jest on do oryginalnego centralnego) w celu użycia go na cięgno siłownika:

08_30.jpg

09_24.jpg

 

 

10. Teraz bierzemy nasze cięgno z zestawu montażowego i mierzymy je tak, aby ciągnęło nam za zamek prawidłowo. (Czasami nie wychodzi jak to bywa, nam udało się po jednej próbie - widać zaznaczone na drzwiach kreski to potrzebna długość):

10_59.jpg

 

 

11. Tak wygląda nasze wymodelowane cięgno (u was może wyglądać zupełnie inaczej!):

11_51.jpg

 

 

12. Zakładamy je na zamek i mocujemy na końcu główkę siłownika. Przy okazji że mamy zdemontowany zamek możemy go przesmarować:

12_51.jpg

 

 

13. Montujemy wszystko z powrotem. Należy sprawdzić czy dzyndzel od wkładki zamka zamyka i otwiera drzwi po wsadzeniu kluczyka przed złożeniem boczku. Oczywiście sprawdzamy też pod zapalniczką czy innym źródłem prądu czy siłownik pracuje tak jak należy.

 

 

 

14. Jeśli wszystko gra i buczy, prowadzimy okablowanie, składamy boczek i drugie drzwi.

 

 

 

Pracy wydaje się sporo. Nowicjuszowi może to trochę zająć - nie czarujmy się. Ale efekt warty pracy - cięgno nie ma prawa spaść. Montujesz raz i masz spokój.

 

 

 

Autor: bz

 

Źródło: http://www.citroenax.info

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.