Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Licznik z astry nowszej czyli classic, brakuje wtyczki z impulsatora - w starym był czarny z duzymi stykami.

Temat w niewłaściwym dziale - przenoszę.

 

aaaa....yyyy....ooo....:shock: a co to ten "impulsator" Ja potrzebuje w swoim zmienić tylko prędkościomierz lecz po wsadzeniu wygląda tak jak na foto. :mrgreen:

 

Impulsator podaje informację o prędkości pojazdu - wraz ze zwiększaniem jej wzrasta ilość wysyłanych impulsów. Fachowa nazwa czujnik prędkości. W nowszych samochodach funkcję impulsatora przejmuje lewy przedni czujnik ABS.

Jak sam prędkościomierz potrzebujesz, to tym bardziej nie widzę problemu. Przecież impulsator jest demontowalny.

 

Gość szymon 1587cm3
co to ten "impulsator

 

To jest to białe prostokątke pudełeczko z 3 stykami do których nie pasuje tasma. W starszych byly czarne. Wystarczy odkrecic 2 srubki i wyciagnac.

 

Coś mi tu nie pasuje skoro w tym liczniku jest wejście na linkę to po co impulsator linka powinna zasilać wskazówkę oraz licznik kilometrów, można to sprawdzić podłączając wiertarkę i kręcąc obserwować czy wskazówka się wychyla i czy zlicza kilometry, z tego co wiem to Opel nie robił podwójnego zasilania licznika linką i impulsami elektrycznymi było albo jedno albo drugie.

 

z tego co wiem to Opel nie robił podwójnego zasilania licznika linką i impulsami elektrycznymi było albo jedno albo drugie.

Robił. W starszych wersjach było tak jak w nexii - ze ślimaka skrzyni napędzany był impulsator i przez niego linka, czyli linkę nakręcało się na niego a nie bezpośrednio na ślimaka skrzyni. Impulsator ma 3 piny - plus, masa i impuls. Jest potrzebny sterownikowi silnika do określenia, czy ma miejsce hamowanie silnikiem (konieczność odcięcia paliwa na wtryski) bo przepustnica jest częściowo zamknięta, czy silnik pracuje na jałowym bez obciążenia (podawać paliwo bo auto stoi). W nowszych impulsator był na liczniku (astra F vectra calibra).

 

Stary typ impulsatora:

 

1267091997288.jpg

 

Nowszy typ:

 

impulsator.jpg

 

W moim starym białym kadecie uszkodzenie impulsatora objawiało się zayebistym szarpaniem podczas hamowania silnikiem, szczególnie przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania