Skocz do zawartości

krzywa kierownica


Gość krzysiek007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzysiek007

od pewnego czasu zauważyłem ze moja kierownica jest lekko skrzywiona na prawo mimo ze w tamtym roku robiłem zbieżność ale mechanik wymienił tylko jeden sworzeń wahacza czy to może być przyczyna krzywej kierownicy przy szybkich ruchach kierownica samochód jakbym pływał delikatnie a przy mocnym skręcie jakby coś przeskakiwać zauważyłem ze opona jest nierówna czy to może coś powodować i co najlepiej wymienić przed ustawieniem zbieżności końcówki i sworznie > czekam na komentarze

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanik wymienił sworzeń powinien wyregulować zbieżność kół, jak nie masz luzów w układzie kierowniczym proponuje zrobić zbieżność kół, za niedługo będziemy opony zmieniać na letnie więc szkoda by ich było, skrzywiona kierownica może być z tym związana.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

kolega pisze że mechanik robił zbieżność i wymienił tą końcówkę. Więc może po prostu przed tą czynnością nie ustawił prawidłowo kierownicy? Poprawka sworzeń wachacza nie końcówkę :-x

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc może po prostu przed tą czynnością nie ustawił prawidłowo kierownicy?

 

Widzę masz pojęcie o ustawieniu zbieżności ale nie będę Cię naprowadzał na prawidłowe tory, a teraz czytaj

 

od pewnego czasu zauważyłem ze moja kierownica jest lekko skrzywiona na prawo mimo ze w tamtym roku robiłem zbieżność

 

robił zbieżność

 

ale mechanik wymienił tylko jeden sworzeń wahacza czy to może być przyczyna krzywej kierownicy

 

mechanik wymienił sworzeń wahacza

 

i teraz tak post jest tak napisany że moim tokiem rozumowania kolega zrobił zbieżność a dopiero potem został wymieniony sworzeń, idąc tym tropem zaproponowałem

 

jak nie masz luzów w układzie kierowniczym proponuje zrobić zbieżność kół

 

no chyba że Ty kolego Maras790501 masz jakieś inne pomysły i sugestie jak rozwiązać problem krzywej kierownicy oraz dziwnego efektu przeskakiwania, teraz Ci jeszcze wyjaśnię że podczas regulacji zbieżności kół kierownicy się nie ustawia wyjmując ją i przestawiając na wieloklinie, no chyba że była wyjmowana choć nie wiem po co, teraz tak na szybko koła ustawiamy do jazdy na wprost, korygujemy koło kierownicy by było ustawione na wprost, specjalnym przyrządem blokujemy koło kierownicy i przystępujemy do regulacji kół na samych elementach do tego przeznaczonych, czyli drążkami kierowniczymi regulujemy kąt zbieżności, a sworzniem lub mocowaniem amortyzatora do piasty regulujemy kąt pochylenia koła i to wszystko musi pasować nie ruszając koła kierownicy, co innego jak samochód był po dzwonie lub koło kierownicy było wyjmowane, to w komplecie urządzenia do regulacji geometrii kół są specjalne urządzenia którymi określamy i regulujemy kąt skrętu kół przednich.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.