Gość krzysiek007 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 od pewnego czasu zauważyłem ze moja kierownica jest lekko skrzywiona na prawo mimo ze w tamtym roku robiłem zbieżność ale mechanik wymienił tylko jeden sworzeń wahacza czy to może być przyczyna krzywej kierownicy przy szybkich ruchach kierownica samochód jakbym pływał delikatnie a przy mocnym skręcie jakby coś przeskakiwać zauważyłem ze opona jest nierówna czy to może coś powodować i co najlepiej wymienić przed ustawieniem zbieżności końcówki i sworznie > czekam na komentarze   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1821-krzywa-kierownica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Jak mechanik wymienił sworzeń powinien wyregulować zbieżność kół, jak nie masz luzów w układzie kierowniczym proponuje zrobić zbieżność kół, za niedługo będziemy opony zmieniać na letnie więc szkoda by ich było, skrzywiona kierownica może być z tym związana.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1821-krzywa-kierownica/#findComment-9281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maras790501 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 kolega pisze że mechanik robił zbieżność i wymienił tą końcówkę. Więc może po prostu przed tą czynnością nie ustawił prawidłowo kierownicy? Poprawka sworzeń wachacza nie końcówkę   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1821-krzywa-kierownica/#findComment-9284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Więc może po prostu przed tą czynnością nie ustawił prawidłowo kierownicy? Widzę masz pojęcie o ustawieniu zbieżności ale nie będę Cię naprowadzał na prawidłowe tory, a teraz czytaj od pewnego czasu zauważyłem ze moja kierownica jest lekko skrzywiona na prawo mimo ze w tamtym roku robiłem zbieżność robił zbieżność ale mechanik wymienił tylko jeden sworzeń wahacza czy to może być przyczyna krzywej kierownicy mechanik wymienił sworzeń wahacza i teraz tak post jest tak napisany że moim tokiem rozumowania kolega zrobił zbieżność a dopiero potem został wymieniony sworzeń, idąc tym tropem zaproponowałem jak nie masz luzów w układzie kierowniczym proponuje zrobić zbieżność kół no chyba że Ty kolego Maras790501 masz jakieś inne pomysły i sugestie jak rozwiązać problem krzywej kierownicy oraz dziwnego efektu przeskakiwania, teraz Ci jeszcze wyjaśnię że podczas regulacji zbieżności kół kierownicy się nie ustawia wyjmując ją i przestawiając na wieloklinie, no chyba że była wyjmowana choć nie wiem po co, teraz tak na szybko koła ustawiamy do jazdy na wprost, korygujemy koło kierownicy by było ustawione na wprost, specjalnym przyrządem blokujemy koło kierownicy i przystępujemy do regulacji kół na samych elementach do tego przeznaczonych, czyli drążkami kierowniczymi regulujemy kąt zbieżności, a sworzniem lub mocowaniem amortyzatora do piasty regulujemy kąt pochylenia koła i to wszystko musi pasować nie ruszając koła kierownicy, co innego jak samochód był po dzwonie lub koło kierownicy było wyjmowane, to w komplecie urządzenia do regulacji geometrii kół są specjalne urządzenia którymi określamy i regulujemy kąt skrętu kół przednich.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1821-krzywa-kierownica/#findComment-9288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się