Gość żółwik Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 czy sie rózni jedno od drugiego? jak to ustawiac? jak rozpoznac ze któres z nich jest zle ustawione?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek-wpl Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 geometria to prosto ujmując odchył kół od pionu a zbierzność to różnica mierzona między przodem a tyłem koła czyli to samo co geometria tylko mierzona w poziomie ze względu na różnice jakie powinny być ustawione bez odpowiedniego sprzętu nie da się ustawić   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Zbieżność to pozycja kół względem siebie czyli PATRZĄC Z GÓRY na przednie koła powinno być tak: | | a jak się rozjedzie to może być tak: / \ lub tak: \ / W wypadku / \ będzie widać wydarcie zewnetrznej części bieżnika opony/opon. W wypadku \ / będą wydarte wewnątrz. Geometria to kąt pochylenia koła względem podłoża, czyli PATRZĄC Z PRZODU na przednie koła powinno być tak | | Może być tak: / \ lub tak \ / Niszczenie opon jak wyżej przy zbieżności - jak się rozkraczy / \ to wydrze wewnątrz a tak \ / to wydrze z zewnatrz. Zbieżność może powodować pływanie auta i życie jego własnym życiem - jedzie gdzie chce Skutki złej zbieżności lub geometrii: nadmierne obciążenie łożysk i w konsekwencji konieczność ich wymiany, nadmierne zużycie opon, fatalne prowadzenie i pływanie na drodze...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się