Skocz do zawartości

Problemy z przegrzewaniem sie silnika Peugeot 306 97' 1.6B


Gość pioterasek2019

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pioterasek2019

Witam

Pisze poniewaz mam powazny problem w swoim aucie a nie potrafie juz sobie z nim poradzic . Problem dotyczy przegrzewania sie silnika w zimie przy bardzo niskiej temperaturze .

Opis problemu :

przy odpalaniu auta (zimny silnik) jest wszystko ok ,

po przejechaniu kilkunastu metrow zaczyna temperatura piąc sie ku gorze w dosc szybkim tempie az do 90 stopni ,

i na tej temperaturze chwilke stoi ,

pozniej zaczyna spadac coraz szybciej w strone czerwonej kreski ,

po dojsciu do niej znowu chwile stoi i przekracza ja ,

po przekroczeniu calego czerwonego pola ( wskazowka lezy ) dopiero wlacza sie ostrzegawcza kontrolka stop ,

po zatrzymaniu wentylator chodzi ale tak jakby mu falowaly obroty raz wolniej raz szybciej ,

i ochladza silnik do momentu az wskazowka cofnie sie na 90 stopni ,

innym razem wentylator wcale sie nie zalacza ,

A teraz co zrobilem samemu :

wymienilem elektrowlacznik na obudowie (poprzednio byl z trzema pinami a teraz wymienilem na dwa piny , do tego czujnika dochadza w sumie trzy kabelki ale dwa sa ze soba zlaczone tak juz bylo jak go kupilem) ,

czujniki pod obudowa termostatu ( niebieski i zielony) ,

termostat oraz plyn chlodzacy ,

opowietrzylem uklad i pojechalem na komputer ,

nic nie wskazywal po za tym ze jest zla mieszanka paliwowa ale to podejrzewam krokowca lub czujnik w obudowie filtra powietrza badz sonde lambda) ,

po dwoch dniach wszystko wrocilo do poprzedniego statnu tak jak opisalem czyli dalej auto sie grzeje i temperatura wskazuje na czerwonym polu a nawet za kompletnie leżac .

Mam nadzieje ze w miare jasno naswietlilem swoj problem i ze ktos bedzie mi w stanie pomoc poniewaz nie mam pojecia juz co moze byc nie tak , strach tym autem nawet jechac do sklepu :-) .

Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich

 

 

Dział poradników nie jest do zadawania pytań. Przenoszę a na przyszłośc uważniej zakładaj tematy

Bartas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator nie powinen falować powinien iśc na max do wychłodzienia cieczy chłodzącej

 

może Ci się przyda to jest ten sam koncern i może te same problemy

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-wentylatora-chlodnicy-peugeot-partner-vt2003.htm

 

a tu jak to wszystko posprawdzać domowym sposobem

http://forum.samnaprawiam.com/sprawdzenie-i-wymiana-termostatu-astra-g-vt1961.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pioterasek2019

dziekuje bardzo za podpowiedzi i przepraszam ze pomylilem dzialy ale to przez to tylko ze pierwszy raz korzystalem z forum i zadawalem pytania . . . pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania