Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2011-03-03, 08:57
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6982
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-01-16, 13:56   Sprawdzenie i wymiana termostatu - Astra G

Instrukcja jak w domowy sposób sprawdzić działanie termostatu oraz wymiana termostatu.
Termostat stabilizuje temperaturę silnika na odpowiednim poziomie i jeśli jest za niska wzrasta nam zużycie paliwa a jeśli za wysoka może doprowadzić do rozerwania węży lub zbiorniczka wyrównawczego. Test należy rozpocząć od obserwacji podczas normalniej eksploatacji szczególnie to odczuwamy w okresie zimowym gdy nasz samochód ma problem zagrzać miejsce w którym siedzimy i wskaźnik temperatury bardzo powoli się popodnosi do odpowiedniej temperatury to jest około 80 stopni, jest to uszkodzenie termostatu w taki sposób że się otwarł i nie potrafi sam zamknąć, a jeśli zaobserwujemy że nasz wskaźnik szaleje zbyt często w okolicach czerwonego pola można przypuszczać że termostat nie potrafi się otworzyć i płyn nie jest chłodzony przez cały układ, w celu dokładnej weryfikacji odpalamy silnik gdy jest zimny i obserwujemy wskaźnik jak tylko drgnie ze swojego miejsca

otwieramy maskę i dotykamy górną rurę prowadzącą do chłodnicy

jak jest letnia to wiadomo termostat jest otwarty jak jest nadal zimna odczekujemy aż wskaźnik pokaże w okolicach 60 stopni znowu ręką sprawdzamy jak się rozgrzewa w/w rura jak objawy są podobne do tych pierwszych to już wiadomo że nasz termostat jest do wymiany, w przypadku jak rura nadal jest zimna czekamy aż silnik osiągnie około 85-90 stopni

rura powinna się robić ciepła czyli termostat się otworzył i jest wszystko ok. jak jest nadal zimna czekamy aż wskaźnik będzie dochodził do czerwonego pola i kolejna kontrola rury jak będzie zimna lub lekko letnie można przypuszczać że termostat nie otwiera się do końca co blokuje przepływ płynu do chłodnicy i termostat też kwalifikuje się do wymiany.

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia płynu z chłodnicy oczywiście odczekamy aż silnik ostygnie i w żadnym wypadku nie można odkręcać rur opasek i korka w zbiorniczku wyrównawczym gdy silnik jest gorący można w ten sposób nabawić się niezłych oparzeń. Płyn spuszczamy korkiem na dole chłodnicy

który w większości samochodów jest zainstalowany ale są marki w których takich bajerów nie ma i trzeba rozłączyć rurę na dole chłodnicy i spuścić płyn do naczynia.
Jak już płyn jest spuszczony odkręcamy osłonę silnika

lokalizujemy termostat

ściągamy opaski i węże z obudowy termostatu

szczególną uwagę trzeba poświęcić tej cienkiej rurce, króciec jest bardzo delikatny i można go szybko złamać

odkręcamy nasz termostat trzema śrubami i wyjmujemy go z silnika,

Jeśli kupiliśmy cały termostat wraz z obudową

instalujemy go na swoje miejsce i przykręcamy

jeśli sam wkład wymieniamy wkład i instalujemy obudowę.
Bardzo ważna uwaga węże jak wkładamy to muszą być na swoich miejscach tak też mają być zainstalowane opaski samozaciskowe unikniemy przecieków między wężem a króćcem

Jak już mamy wszystko poskręcane wlewamy płyn do odpowiedniego poziomu i uruchamiamy silnik obserwując zbiorniczek ewentualne ubytki uzupełniamy

jak już płyn nie będzie nam schodził zakręcamy korek i dokonujemy obserwacji jak pisałem na początku, silnik powinien pracować aby osiągnął temperaturę włączenia wentylatora wtedy mamy pewność że układ jest cały zapełniony i odpowietrzony, wyłączamy silnik i po ostygnięciu ewentualne braki płynu uzupełniamy i cieszymy się wymienionym termostatem.

Pozdrawiam Grzes997
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Ostatnio zmieniony przez Grzes997 2012-07-11, 07:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów wymiana termostatu
kamil007 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 1 2012-02-19, 12:53
ArKos
Brak nowych postów Wymiana chłodnicy i termostatu
BMW E34
robsongno Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2012-02-15, 14:45
ArKos
Brak nowych postów Wymiana termostatu citroen berlingo 1,4 pb
Qba13579 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2012-12-15, 16:14
Bisu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana termostatu VW 1.4 ABD i 1.6 ABU
fotoporadnik
prezesik25 Volkswagen 0 2010-02-28, 21:11
prezesik25


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 18