Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2011-03-03, 08:57
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 480 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7347
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-01-16, 13:56   Sprawdzenie i wymiana termostatu - Astra G

Instrukcja jak w domowy sposób sprawdzić działanie termostatu oraz wymiana termostatu.
Termostat stabilizuje temperaturę silnika na odpowiednim poziomie i jeśli jest za niska wzrasta nam zużycie paliwa a jeśli za wysoka może doprowadzić do rozerwania węży lub zbiorniczka wyrównawczego. Test należy rozpocząć od obserwacji podczas normalniej eksploatacji szczególnie to odczuwamy w okresie zimowym gdy nasz samochód ma problem zagrzać miejsce w którym siedzimy i wskaźnik temperatury bardzo powoli się popodnosi do odpowiedniej temperatury to jest około 80 stopni, jest to uszkodzenie termostatu w taki sposób że się otwarł i nie potrafi sam zamknąć, a jeśli zaobserwujemy że nasz wskaźnik szaleje zbyt często w okolicach czerwonego pola można przypuszczać że termostat nie potrafi się otworzyć i płyn nie jest chłodzony przez cały układ, w celu dokładnej weryfikacji odpalamy silnik gdy jest zimny i obserwujemy wskaźnik jak tylko drgnie ze swojego miejsca

otwieramy maskę i dotykamy górną rurę prowadzącą do chłodnicy

jak jest letnia to wiadomo termostat jest otwarty jak jest nadal zimna odczekujemy aż wskaźnik pokaże w okolicach 60 stopni znowu ręką sprawdzamy jak się rozgrzewa w/w rura jak objawy są podobne do tych pierwszych to już wiadomo że nasz termostat jest do wymiany, w przypadku jak rura nadal jest zimna czekamy aż silnik osiągnie około 85-90 stopni

rura powinna się robić ciepła czyli termostat się otworzył i jest wszystko ok. jak jest nadal zimna czekamy aż wskaźnik będzie dochodził do czerwonego pola i kolejna kontrola rury jak będzie zimna lub lekko letnie można przypuszczać że termostat nie otwiera się do końca co blokuje przepływ płynu do chłodnicy i termostat też kwalifikuje się do wymiany.

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia płynu z chłodnicy oczywiście odczekamy aż silnik ostygnie i w żadnym wypadku nie można odkręcać rur opasek i korka w zbiorniczku wyrównawczym gdy silnik jest gorący można w ten sposób nabawić się niezłych oparzeń. Płyn spuszczamy korkiem na dole chłodnicy

który w większości samochodów jest zainstalowany ale są marki w których takich bajerów nie ma i trzeba rozłączyć rurę na dole chłodnicy i spuścić płyn do naczynia.
Jak już płyn jest spuszczony odkręcamy osłonę silnika

lokalizujemy termostat

ściągamy opaski i węże z obudowy termostatu

szczególną uwagę trzeba poświęcić tej cienkiej rurce, króciec jest bardzo delikatny i można go szybko złamać

odkręcamy nasz termostat trzema śrubami i wyjmujemy go z silnika,

Jeśli kupiliśmy cały termostat wraz z obudową

instalujemy go na swoje miejsce i przykręcamy

jeśli sam wkład wymieniamy wkład i instalujemy obudowę.
Bardzo ważna uwaga węże jak wkładamy to muszą być na swoich miejscach tak też mają być zainstalowane opaski samozaciskowe unikniemy przecieków między wężem a króćcem

Jak już mamy wszystko poskręcane wlewamy płyn do odpowiedniego poziomu i uruchamiamy silnik obserwując zbiorniczek ewentualne ubytki uzupełniamy

jak już płyn nie będzie nam schodził zakręcamy korek i dokonujemy obserwacji jak pisałem na początku, silnik powinien pracować aby osiągnął temperaturę włączenia wentylatora wtedy mamy pewność że układ jest cały zapełniony i odpowietrzony, wyłączamy silnik i po ostygnięciu ewentualne braki płynu uzupełniamy i cieszymy się wymienionym termostatem.

Pozdrawiam Grzes997
_________________
Nie pomagam na PW. Prywatne wiadomości służą do zgłaszania problemów z forum.
Ostatnio zmieniony przez Grzes997 2012-07-11, 07:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów wymiana termostatu
kamil007 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 1 2012-02-19, 12:53
ArKos
Brak nowych postów Wymiana chłodnicy i termostatu
BMW E34
robsongno Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2012-02-15, 14:45
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana wkładu termostatu X20DTH
fotoporadnik - od maniek02
ArKos Opel 0 2011-08-19, 18:41
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana termostatu 8V - 1,2 1,4 1,6
fotoporadnik
ArKos Opel 0 2010-03-13, 13:27
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 20