Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie robię problemów, tylko ustosunkowuję się do BŁĘDNEGO stwierdzenia:

Cytat:

sygnal z przepływki nie jest brany pod uwagę przy rozruchu

 

Miałeś rację co do przepływki w nowszej generacji aut, dziś miałem autobus z silnikiem Tedom CNG i nie można było odpalić silnika (zapalał i gasł), na data live pokazywało że przepływka uszkodziła się zostawiając sygnał dużego przepływu powietrza i to przeszkadzało w rozruchu. Po wymianie OK. Więc zwracam honor. Masa powietrza bierze udział w rozruchu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1646-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-54-i-63/page/3/#findComment-11909
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dziękuję za uczciwość :mrgreen:

 

Dlatego tak się upieram, bo przepływomierz podaje ilość powietrza zassanego, na podstawie której sterownik silnika dolewa paliwa, aby wytworzyć prawidłową mieszankę.

 

W wypadku tego autobusu sygnał dużego przepływu powodował zalewanie silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1646-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-54-i-63/page/3/#findComment-11910
Udostępnij na innych stronach

Ale Motronic od modelu 2.5 wzwyż ma odrębny czujnik temperatury powietrza umieszczony w rurze filtra

W sensie, że 2.5 nie ma czujnika w dolocie, bo ktoś może różnie to odczytać.

A co do przepływki, to abusolutnie bierze ją pod uwagę w celu dobrania stechiometrycznej mieszanki.

 

Poza tym jak mi spadła rura dolotowa razem z przepływką (c20xe mot 2.5), to nie chciał odpalić dziad, mimo, że przepływka w której jest czujnik temp powietrza była podpięta (czyli de facto czujnik był podpięty)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1646-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-54-i-63/page/3/#findComment-11911
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość szymon 1587cm3

Odgrzebie...

 

Wkurzylem sie, podpiałem kompa, przegonilem dziada i juz chyba wiadomo.

 

Jeden błąd

19 - wiadomo czujnik wału, wiec jest podejrzany

 

Temperatura powietrza wg kompa -7st a temp otoczenia okolo +15 i to chyba tu jest przyczyna. Czujnik temp powietrza jest w przeplywce. Spróbuje podmienic i oby to bylo to.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1646-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-54-i-63/page/3/#findComment-13938
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość szymon 1587cm3

czujnik podmieniony i jest ok (z temperatura) ale sam silnik pracuje gorzej :shock:

 

Od poczatku mam problem z wolnymi obrotami... Jak pracuje na wolnych to czuc ze trzesie buda i tak mnie to drazni ze szok i na biegu szarpie bez gazu (1-2 bieg). Wystarczy mu gazem dac na 1000obr i jest miód.

 

Podmienialem juz chyba wszystko, przy okazji innych dupereli.

Sprezanie dobre (ok 13.5), wszystkie swiece rowne, kolor odpowiedni, cewka ok. Krokowce mialem ze 3, czujnik temp nowy, przeplywek bylo kilka (na wolnych oscyluje 0.9-1.1V) Pompy, wtryski, reg cisnienia tez podmienialem. Palce, kopułki, przewody tez podmienione, czujka walu równiez. Kat wywalony. Zimny pali z polobrotu, cieply musi raz zakrecic. Spalanie w normie, sile ma...

 

Nie mam juz pomyslu...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1646-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-54-i-63/page/3/#findComment-14165
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania