Gość Dawid Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Witam ponownie auto Opel Astra F 1.7 TD (podobno TDS) ISUZU 82KM Jak w temacie, zerwałem świecę żarową. Uporałem się z nią rozwiecając m in. gwint. Wiem że są specjalne tulejki z gwintem, które można wbić zamiast starego gwintu. Rozwiercałem wiertłem 10 i super idealnie to nie wyszło. Kiedy włożę tam świecę to pasuje dobrze z tym, że minimalnie większy luz jest z jednej strony niż z drugiej. Po wbiciu tulejki będzie mała szczelina miedzy nią a głowicą. Słyszałem że istnieje jakiś preparat, którym można by wkleić nową świecę bez tulejki. Coś co przypomina gumę okleja się świecę i wkłada w głowicę. Po wyschnięciu można ją normalnie wykręcić i zostanie ładny gwint (podobno). Wie ktoś jak to cudo się nazywa i gdzie można to zakupić w Bydgoszczy lub przez internet? Przetrzepałem Allegro i nie znalazłem nic takiego, może źle szukam... Myślałem o jakimś silikonie wysokotemperaturowym ale może się oderwać od ścianek w głowicy lub od świecy. Poxilina jest a krucha... Może ktoś zna jakiś inny patent na to jak wmontować świecę? Dodam jeszcze że głowica nie była ściągana. Udało się wyciagnąć świecę   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Słabo szukałeś, nigdy tego nie używałem więc może będziesz pionierem na forum. http://www.wekem.pl/opis.php?symbol=WS%20362 http://motoallegro.pl/permatex-do-regeneracji-uszkodzonych-gwintow-i1352084219.html   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Super!! WIELKIE DZIĘKI!! Widocznie słabo szukałem... Masz u mnie piwo mistrzu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Dzięki na zdrowie Zapomniałem dopisać, jak już kupisz przetestujesz to napisz może inni będą zainteresowani tym wynalazkiem   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Miałem podobne cholerstwo, tylko ze ja miałem zerwany gwint na wtryskiwaczu i tulejke wklejałem na "to cos". Było dobrze przez tydzien, potem zaczeło puszczac i pusciło w koncu calkowicie i wymieniłem glowice na inna. W benzynie taki klej moze zda egzamin ale w dieslu watpie, bo; - prawie 3 razy wieksze cisnienie sprezania - ropa jest tlusta i nieprzypadkowo uzywa sie jej do usuwania wszelakiego syfu Spróbowac mozesz, swieca ma duzo mniejszy gwint od wtryskiwacza. Powodzenia   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 nasza cudowna poczta sie nie spieszy a ja czasu nie mam wiec skoczylem do castoramy i znalazlem podobny wynalazek kupilem 2 rozne kleje i narazie testuje klejac ze soba srube z nakretka. Zobaczymy jaki bedzie efekt. Obydwa kleje uzylem ok 12 godz temu i juz widze, ze silikon odpada. Mysle ze bedzie idealny do uszczelnienia np miski olejowej przy wywalonej uszczelce. Ten drugi klej, tzw plynny metal wyglada dobrze ale schnie az 48 godz. Po 12 godz jest jeszcze na tyle miekki, ze mozna go wyginac. Za kilka godz wkleje na to swiece i w sobote opisze czy nie wyskoczyla z glowicy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Miałem dokładnie to samo co ty kupiłes. U mnie sie nie sprawdzilo. Chyba ze skrecisz to raz i nie bedziesz ruszał przez x czasu. Powierzchnie musza byc suche i odtłuszczone pamietaj o tym (ropa jest tlusta)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Czyściłem propanolem. Miałem małe problemy z wklejaniem bo zanim włożyłem świecę to na oko klej wyglądał na bardziej gesty niż był faktycznie i zaczął ściekać w głąb głowicy. Wydaje mi się, że do środka nie wpłynął bo w otworze jest końcówka grzejąca świecy. Musiałem co chwilę uzupełniać klejem szczeliny w około świecy. Idealnie to nie wyszło ale będzie trybić Świeca powinna wytrzymać kolejne 60-80kkm a nawet jeżeli nie, to po regulacji zaworów na 3 świecach powinien normalnie odpalać na mrozach. Ewentualnie za 5 lat znów rozwiercę . Myślalem, żeby z rana spróbować delikatnie wykręcić świecę. Może i by został gwint, który odcisnął się od niej, ale boję się że wszystko się rozleci i częściowo wpadnie w głowicę a wtedy tego nie wyciągnę... No zobaczymy w sobotę Dodam jeszcze fotki jak to wyglądało przed klejeniem, rozwiercone wiertłem 10mm: Tak w czasie klejenia Teraz się uspokoiło i więcej już nic nie będę robić. Tylko czekać aż dobrze zaschnie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Myślalem, żeby z rana spróbować delikatnie wykręcić świecę. Zły pomysł, jak trzyma to nie ruszaj wcale bo odpadnie wszystko. po regulacji zaworów na 3 świecach powinien normalnie odpalać na mrozach. Nooo nie wiem chyba ze u Ciebie nie ma wielkich mrozów, to nie TDI   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Nooo nie wiem chyba ze u Ciebie nie ma wielkich mrozów, to nie TDI Tak mi powiedział mechanik od diesli, którego dużo znajomych ceni. Mówił, że te silniki dobrze palą o ile w porządku jest z luzem na zaworach. No zobaczymy. Wyjdzie w praniu aha, no i to nie jest TD tylko TDS, nie wiem co to za różnica bo nawet w wikipedii o tym nic nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się