Skocz do zawartości

Jakie spreżyny na tyl w astra HB


maciekchn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka muszę unieść "dupę" na max w górę.Słyszałem że od astry combi sprężyny są twardsze, ale ja muszę unieść i by były w miarę twarde...

 

Jakie dobrać?? może od omegi wyglądają na większe? jakieś porady...

 

Oczywiście "gumy unoszące" odpadają...

 

 

Auto to astra F 94r 5-cio drzwiowy HB z butlą w kole. dodatkowo będzie jeszcze hak

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprężyny od kombi są inne niż od htb i sedana - nie będą pasować

jedynym wyjściem są sprężyny z vectry a ale nie z vectry a 2000 ani też 4x4, bo tam tył był jak w calibrze czyli na wahaczach a nie belce skrętnej

vectra a jest cięższa i ma sprężyny z grubszego drutu czyli astra pójdzie wyżej i będzie na tylnym zawieszeniu twardsza

sprężyny z omegi są nieporozumieniem - auto będzie wyglądać jak srający kot, czyli tył będzie kosmicznie wysoko stał

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na oko umarł chłop w szpitalu ;-)

 

na sprężynach calibry (identyko zawieszenie jak vectra a i takież same przednie sprężyny) kadett zamiast stać -40mm to stał może z 15-20mm niżej niż na seryjnych

za to był sporo twardszy

kadett to nic innego jak protoplasta astry, tyle że lżejszy jakieś 100-150kg

 

drut seryjnej sprężyny z vectry a / calibry jest grubszy o 1mm bodajże od astrowej i to już wystarczy, a "na oko" nie widać tego

 

wielu sprzedawów wali byki nawet świadomie tylko po to, aby wogóle sprzedać cokolwiek

 

podam przykłady:

1. liczniki

astra i vectra/calibra wyglądaja tak samo tak?

astra ma W=1111 a vectra/calibra W=1063

liczniki po zamianie będą przekłamywać i na prędkości i na przebiegu

2. amortyzatory przednie

kadett/astra/vectra/calibra - niby to samo, ale:

kadett ma najcieńszy trzpień i żeby wsadzić do niego astrowy amor to trzeba poduszki zmienić albo rozwiercić tuleje w poduszkach o ok. 2mm bo astra ma grubszy trzpień

vectra/calibra ma zupełnie inne poduszki i trzpień znowu grubszy od astry o bodajże 1mm

prawie to samo, a jednak

3. przednie kolumny czyli mcphersony

na oko to samo

astra/vectra/calibra mają kołyski pod silnikiem i wahacze chowają się głębiej skutkiem czego kolumny mają na dole ucho na sworzeń dłuższe o ok. 10-15mm od kadeta

a jako tak daje się bezproblemowo zamontować

 

mam wymieniać dalej? :roll:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy z jakiego

nexia miała takie jak kadett, lanos/nubira jak astra

czyli różnią się długością dolnego ucha na sworzeń wahacza

w mcphersony nieważne z jakiego modelu, da się bezproblemowo wsadzić każdy amor - lanos, nexia, kadett, vectra, astra, calibra, nubira itp

gabaryt amora jest taki sam, różnica jest jedynie w króćcu tłoczyska mocowanym przy poduszce górnej

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem.Podobno całość przełożył z jakiegoś rozbitka (amory , sprężyny itd) Co do tych tylnik aktualnie auto tak siadło ze na progu zwalniającym urwałem tłumik...Auto siedzi z tyłu potrzebuje go unieść jak najbardziej bo i tak osiądzie bo butla 40kg + hak 20kg + paliwo ok 30kg. Na pewno nie kupie oryginalnych do opla bo takie mam ... a nie sa stargane bo maja max 3lata...Znajomy ma opla i w porównaniu do jego to mój wygląda jak po obniżeniu zawieszenia... szok

 

 

Jak będzie wyżej niż standardowo to jeszcze lepiej.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc weź seryjne z vectry A

pójdzie do góry jakieś 2-3cm i będzie twardsze

oczywiście warunkiem jest, aby te sprężyny nie były styrane - najlepiej widzieć, jak na nich stoi vectra

jesli będzie tak:

 

Opel_Vectra_A.jpg

 

to okej - astra będzie nieco wyżej więc dodatkowe obciążenie spowoduje mniej więcej efekt vectry z foto + to, że będzie twardziej

różnica mas vectry i astry to ok. 150-200kg więc na oś przypada mniej więcej połowę - ty wrzucisz łącznie 90kg na tył jak policzyłeś

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No super tak by mogła wyglądać a nawet o 5-10cm wyżej...

prowadzenie auta będzie gorzej niż fatalne

ta astra ze zdjęcia

to jest vectra a w sedanie

nie ma gazu (albo puste baki pb+lpg)

tak stoi seryjna i zdrowa vectra

podadzą mi wymiary vectry i omegi porównamy wtedy.

guzik ci to da

kombinujesz jak koń pod górę i w końcu przekombinujesz

czy zdajesz sobie sprawę, że omega jest cięższa od astry o pół tony?

druga rzecz: wiesz, że omega ma inne sprężyny niż astra i że może ci wyskoczyć na dziurze po założeniu?

masz pojęcie , że sprężyna z omegi rozciągnie ci amortyzatory tylne na maxa i je powyrywasz np zjeżdżając z krawężnika?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.