maciekchn Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Siemka muszę unieść "dupę" na max w górę.Słyszałem że od astry combi sprężyny są twardsze, ale ja muszę unieść i by były w miarę twarde... Jakie dobrać?? może od omegi wyglądają na większe? jakieś porady... Oczywiście "gumy unoszące" odpadają... Auto to astra F 94r 5-cio drzwiowy HB z butlą w kole. dodatkowo będzie jeszcze hak   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 sprężyny od kombi są inne niż od htb i sedana - nie będą pasować jedynym wyjściem są sprężyny z vectry a ale nie z vectry a 2000 ani też 4x4, bo tam tył był jak w calibrze czyli na wahaczach a nie belce skrętnej vectra a jest cięższa i ma sprężyny z grubszego drutu czyli astra pójdzie wyżej i będzie na tylnym zawieszeniu twardsza sprężyny z omegi są nieporozumieniem - auto będzie wyglądać jak srający kot, czyli tył będzie kosmicznie wysoko stał   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 VECTRA A Astra F Na oko nie widać róznicy a tu ciekawe od omegi   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 na oko umarł chłop w szpitalu na sprężynach calibry (identyko zawieszenie jak vectra a i takież same przednie sprężyny) kadett zamiast stać -40mm to stał może z 15-20mm niżej niż na seryjnych za to był sporo twardszy kadett to nic innego jak protoplasta astry, tyle że lżejszy jakieś 100-150kg drut seryjnej sprężyny z vectry a / calibry jest grubszy o 1mm bodajże od astrowej i to już wystarczy, a "na oko" nie widać tego wielu sprzedawów wali byki nawet świadomie tylko po to, aby wogóle sprzedać cokolwiek podam przykłady: 1. liczniki astra i vectra/calibra wyglądaja tak samo tak? astra ma W=1111 a vectra/calibra W=1063 liczniki po zamianie będą przekłamywać i na prędkości i na przebiegu 2. amortyzatory przednie kadett/astra/vectra/calibra - niby to samo, ale: kadett ma najcieńszy trzpień i żeby wsadzić do niego astrowy amor to trzeba poduszki zmienić albo rozwiercić tuleje w poduszkach o ok. 2mm bo astra ma grubszy trzpień vectra/calibra ma zupełnie inne poduszki i trzpień znowu grubszy od astry o bodajże 1mm prawie to samo, a jednak 3. przednie kolumny czyli mcphersony na oko to samo astra/vectra/calibra mają kołyski pod silnikiem i wahacze chowają się głębiej skutkiem czego kolumny mają na dole ucho na sworzeń dłuższe o ok. 10-15mm od kadeta a jako tak daje się bezproblemowo zamontować mam wymieniać dalej?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 mcphersony to ja mam z daewoo   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 zalezy z jakiego nexia miała takie jak kadett, lanos/nubira jak astra czyli różnią się długością dolnego ucha na sworzeń wahacza w mcphersony nieważne z jakiego modelu, da się bezproblemowo wsadzić każdy amor - lanos, nexia, kadett, vectra, astra, calibra, nubira itp gabaryt amora jest taki sam, różnica jest jedynie w króćcu tłoczyska mocowanym przy poduszce górnej   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Dokładnie nie wiem.Podobno całość przełożył z jakiegoś rozbitka (amory , sprężyny itd) Co do tych tylnik aktualnie auto tak siadło ze na progu zwalniającym urwałem tłumik...Auto siedzi z tyłu potrzebuje go unieść jak najbardziej bo i tak osiądzie bo butla 40kg + hak 20kg + paliwo ok 30kg. Na pewno nie kupie oryginalnych do opla bo takie mam ... a nie sa stargane bo maja max 3lata...Znajomy ma opla i w porównaniu do jego to mój wygląda jak po obniżeniu zawieszenia... szok Jak będzie wyżej niż standardowo to jeszcze lepiej.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 więc weź seryjne z vectry A pójdzie do góry jakieś 2-3cm i będzie twardsze oczywiście warunkiem jest, aby te sprężyny nie były styrane - najlepiej widzieć, jak na nich stoi vectra jesli będzie tak: to okej - astra będzie nieco wyżej więc dodatkowe obciążenie spowoduje mniej więcej efekt vectry z foto + to, że będzie twardziej różnica mas vectry i astry to ok. 150-200kg więc na oś przypada mniej więcej połowę - ty wrzucisz łącznie 90kg na tył jak policzyłeś   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 No super tak by mogła wyglądać a nawet o 5-10cm wyżej... Sądzę ze ta astra ze zdjęcia nie ma gazu (albo puste baki pb+lpg) Jakoś mnie nie przekonuje ta vectra omega cięższa jest muszę popisać na allegro do sprzedających podadzą mi wymiary vectry i omegi porównamy wtedy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 No super tak by mogła wyglądać a nawet o 5-10cm wyżej... prowadzenie auta będzie gorzej niż fatalne ta astra ze zdjęcia to jest vectra a w sedanie nie ma gazu (albo puste baki pb+lpg) tak stoi seryjna i zdrowa vectra podadzą mi wymiary vectry i omegi porównamy wtedy. guzik ci to da kombinujesz jak koń pod górę i w końcu przekombinujesz czy zdajesz sobie sprawę, że omega jest cięższa od astry o pół tony? druga rzecz: wiesz, że omega ma inne sprężyny niż astra i że może ci wyskoczyć na dziurze po założeniu? masz pojęcie , że sprężyna z omegi rozciągnie ci amortyzatory tylne na maxa i je powyrywasz np zjeżdżając z krawężnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się