holcu Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Za zwykle dowiadujemy się o istnieniu turbiny w momencie gdy jest ona na końcu swojego żywota. Bardzo często widzimy wtedy ubywający olej silnikowy, czy też odmienny świst. W większości wypadków awarii turbiny, winę ponosi jej zła eksploatacja. Poniżej przedstawiam film redakcji auto-swiat.tv prezentujący poradę jak prawidłowo dbać o turbosprężarkę   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1540-turbospr%C4%99%C5%BCarka-turbina-jak-o-ni%C4%85-dba%C4%87/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogdan.z Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Ale nikt nie wspomina o tym że przy wymianie filtra powietrza trzeba zachować czystość bo kawałek papiery,piasku{zanieczyszczenia} zniszczy koło kompresji z aluminium -dalej jak mamy ciężką nogę i turbo nagrzane nie gasimy odrazu silnika np. zapier... w trasie i gdzieś łapie nas szlaban kolejowy z pod maski bucha żar a my beztrosko gasimy ,i co? a no olej np. przypali się na wałku wirnika i zniszczy łożysko .Jaka rada? ostudzić silnik jadąc wolniej np.na 2 km przed postojem. Po wymianie oleju nie katować odrazu ,niech doleci do turbo. W benzyniaku turbo tak dostaje czadu że często pękają żeliwne obudowy ,a gożej jak ktoś ma niesprawny układ chłodzenia turbo{borygo, woda} bo w benzynach jest dodatkowo chłodzenie "wodne" ,diesel przeważnie tylko olej chłodzi . Zmienna geometria też się zapieka np.VW tdi 110/130km ......... bo silnik dymi bo pierścieni brak. Sam Garet czy KKK to dodatek do silnika DBAJMY O CAŁOŚĆ.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1540-turbospr%C4%99%C5%BCarka-turbina-jak-o-ni%C4%85-dba%C4%87/#findComment-11832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość palmer Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 proponuje montaż Turbo timer – jest to urządzenie, które powoduje, że silnik spalinowy z turbosprężarką wyłącza się z opóźnieniem w celu zwiększenia żywotności turbiny. Temperatura turbiny może sięgać setek stopni Celsjusza, dlatego ważne jest aby przed zgaszeniem silnika pozostawić go przez pewien czas włączonym w celu ochłodzenia turbiny. Turbo timer pozwala na pracę silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przez określony przez użytkownika czas. Dzięki temu urządzeniu kierowca nie musi pozostawać w samochodzie, a silnik sam się wyłączy po ochłodzeniu turbiny [ Dodano: 2013-08-24, 19:03 ] cena HKS w granicach 40$   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1540-turbospr%C4%99%C5%BCarka-turbina-jak-o-ni%C4%85-dba%C4%87/#findComment-29796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zapomniałeś o tym, że większość aut ma immobiliser. Jeśli sterownik silnika zgubi transponder kluczyka to silnik zgaśnie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1540-turbospr%C4%99%C5%BCarka-turbina-jak-o-ni%C4%85-dba%C4%87/#findComment-29797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Nie przemawia to do mnie. Zrób sobie test: każ dorobić kluczyk, odpal auto dorobionym ale aby oryginalny był w pobliżu stacyjki, a potem odsuń oryginalny kluczyk z transponderem na 0,5 metra. Zaraz zgaśnie. Sprawdzałem. Nie wyobrażam sobie, aby urządzenie uniwersalne dało się w ten sposób zamontować i to miałoby działać.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1540-turbospr%C4%99%C5%BCarka-turbina-jak-o-ni%C4%85-dba%C4%87/#findComment-29799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość palmer Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Jeśli samochód wyposażony jest w alarm bądź immobilizer, podłączenie turbo timera także nie stanowi problemu. Jest on urządzeniem podłączanym „po” systemach antywłamaniowych, dzięki czemu mogą one nadal spełniać swoja rolę. W momencie wykrycia przez nie włamania/kradzieży (podczas gdy silnik pozostaje uruchomiony za sprawą turbo timera) powoduje natychmiastowe odcięcie zapłonu. Turbo timer podłączony jest do tych samych układów co urządzenia antywłamaniowe. Pomimo że jego „eliminacja” z jednoczesnym zostawieniem uruchomionego silnika jest dla wprawnego złodzieja dość prostym zabiegiem, to samochód nadal pozostaje zabezpieczony alarmem oraz immobilizerem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1540-turbospr%C4%99%C5%BCarka-turbina-jak-o-ni%C4%85-dba%C4%87/#findComment-29800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Usunąłes posta i wkleiłeś znowu. Nie przemawia to do mnie. Zrób sobie test: każ dorobić kluczyk, odpal auto dorobionym ale aby oryginalny był w pobliżu stacyjki, a potem odsuń oryginalny kluczyk z transponderem na 0,5 metra. Zaraz zgaśnie. Sprawdzałem. Nie wyobrażam sobie, aby urządzenie uniwersalne dało się w ten sposób zamontować i to miałoby działać. Immobiliser fabryczny nie działa tak samo jak montowany w ramach dodatkowego zabezpieczenia. Poza tym kopiujesz tekst który można znaleźć w google... Może od siebie coś?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1540-turbospr%C4%99%C5%BCarka-turbina-jak-o-ni%C4%85-dba%C4%87/#findComment-29801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się