Gość punciak Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Objawy mam jak w poście pisanym wcześniej czyli auto odpalam to gaśnie jak juz odpali to cud skaczą obroty d 2.5tys pierdzi.Co powinno sie dziać jak na zapalonym silniku odepnę sondę? umnie nic się nie dzieje silnika nie mogę nagrzać wiec nie wiem jak z gorącym by było. Od czego jest ten przekaźnik znajduje sie on bliżej szyby pod plastikowa osłonka kolo przekaźnika pompy paliwa.Jak odłączę go jest 3sek większe obroty po czym gaśnie. i jak wykręcić ta sondę bo juz wszystko robiłem WD i na ciepłym i nic niema zbytnio jak dojść do niej kluczem. Widze ze i tak zeby jak wyciągnąć muszę przeciąć kabel czy musi być sonda od punto 1.1 czy inne silniki maja te same np tipo itd. czy szukać do mojego modelu czy szukać takiej co ma 4kable.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Po odłaczeniu sondy komp przyjmuje wartosc zastepcza 450mV i tak ja trzyma. W pracy silnika za duzo sie nie zmieni, z tym ze bedzie wiecej palił i wywali bład (brak połaczenia z sonda) Przekaznik to pewnie od pompy skoro po chwili gasnie, numer mógłbys podac to mozna sprawdzic za co odpowiada. Co do odkrecenia sondy to tylko i wyłacznie kluczem oczkowym. Jesli masz za duza kostke to jeden klucz trzeba poswiecic i naciac tak zeby przewody przez niego przeszły. Sonda powinna pasowac z innych fiatów i nie tylko. Jesli masz 1-przewodowa to takiej szukaj i nie cuduj (grzałka ci nic nie da). Zeby sprawdzic sonde to wystarczy sie wpiac w jej obwód voltomierzem i sprawdzic czy sa zmiany napiecia. Po tym pomiarze mozna poznac jaka mieszanke ma silnik. Brak zmian napiecie - uwalona sonda   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punciak Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Sprawdzając zwykłym miernikiem (ustawiony na DCV - 20) Pokazuje napięcie 0,79-0,80-0,81-0,82 przy około 1tys.Jak przygazuje to 0,83 do 0,87.Sonda 4-przewodowa wczepiłem sie w szary i czarny.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Z Twoich danych wynika że ta sonda jest całkiem ok, nie wiem jakie masz objawy na LPG bo jeśli też tak szaleje to wykluczam układ paliwowy, przekaźnik który pokazujesz nie jest od pompy paliwa ale to nie jest objaw uszkodzenia przekaźnika on albo działa albo nie, w Twoim samochodzie jest podwójny przekaźnik sterujący pompom oraz podgrzewaniem sondy lambda, znajduje się w komorze silnika na ścianie grodziowej dokładnie na środku, ale wykluczam jego usterkę choć warto by go podmienić on jeszcze dodatkowo podaje napięcie na zawór oczyszczania pojemnika, cewki oraz wtryskiwacz.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punciak Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Na LPG jest troszkę lepiej ale wiadomo musi być ciepły silnik by przełączyć na LPG a na benzynie szalej jak pisałem.Czyli sonda odpada? Przekaźnik jest jest związany z sonda bo idzie do niej kabelek i łączy się z elektro-magnesem przy filterku ( o ile dobrze kojarzę teraz) Po odłączeniu na chwile 3-4sek obroty wzrastają jak by się polepszało i auto gaśnie . [ Dodano: 2010-12-19, 12:59 ] Podejrzewałem sondę ze padła bo auto miało duże spalanie 10-11LPG po mieście słabą moc tzn max 120km/h czasem sie przyduszał na biegach. Dodam ze jeżdżę autem z silnikiem 1,6 i spala mi to auto tyle samo co to z silnikiem 1,1   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 a ja się produkuje do modelu 1,1   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Powinno sie to robic na ciepłym silniku Z tego co pomierzyłes wynika ze mieszanka jest bogata, ale jesli silnik był zimny to norma. W miare rozgrzewania wartosc powinna spadac (razem z obrotami) i na rozgrzanym powinno byc widac ładnie prace sondy w zakresie 0.2-0.8V 1 Czy sa jakies błedy? 2. Spróbuj odpiac czujnik temperatury, ten od komputera jak pracuje i przed odpaleniem 3 odepnij wtyczke od czujnika połozenia przepustnicy 4 przepustnica sie domyka do konca? Wtryskiwacze nie leja? 5 Próbowałes resetowac komputer (odłaczac kleme)? I nie cuduj nic z gazem, najpierw doprowadz benzyne do normalnosci. Jakis gazownik mógłby sie wypowiedziec   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punciak Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Mowa o silniku w punto 1.1 a zamienne to 1.6 teraz mam. [ Dodano: 2010-12-19, 13:56 ] A gdzie ten czujnik jest od temperatury i przepustnicy?Jak z czytać błędy z punto? czy jest opcja jak w oplu po mruganiu?Przepustnica nie wiem czy domyka i czy leja bo ja kto sprawdzić? Zresetował sie chyba sam jak akumulator padł hihi ale jeszcze odłączę go na noc.Pierw ustawiam żeby na benzynie chodził później gaz wiadomo.Proszę o rady dziś mam ciężka głowę   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Procedura resetu ECU w Punto 1,6 -Wyłączyć zapłon. -Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora. -Wciskać pedał hamulca przez co najmniej 5 sekund. -Podłączyć ujemną końcówkę akumulatora. -Sprawdzić, czy nie wyświetlają się kody błędów. Kody błędów z tego co słyszałem można odczytać diodą led podłączoną do plusa akumulatora a druga końcówka do gniazda diagnostycznego tylko nie wiem czy ta dioda nie ma mieć jakiegoś opornika myślę że jakieś 2 kilo oma starczy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 a to są kody 02 Brak sygnału na czujniku Halla (SGT). 03 Brak sygnału z czujnika Halla (silniki SGC, DOHC). 08 Miernik przepływu powietrza, obwód otwarty lub zwarty. 09 Otwarty lub zwarty obwód czujnika temperatury chłodziwa. 10 Czujnik temperatury powietrza, obwód otwarty lub zwarty. 12 Przełącznik biegu jałowego i szerokiego otwarcia przepustnicy, obwód otwarty lub zwarty. 14 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (wewnątrz ECU) obwód otwarty lub zwarty. 15 Czujnik tlenu, sygnał mieszanki ubogiej przez czas dłuższy niż 86 sekund, prędkość silnika powyżej 1 500 obr/min, ciepły silnik. 17 Sygnał z czujnika tlenu nie zmienia się przez 30 sekund, prędkość silnika jest większa niż 1 500 obr/min. 26 Elektrozawór oczyszczania pojemnika, obwód otwarty lub zwarty. 34 Zawór regulacyjny biegu jałowego (ISC) obwód otwarty lub zwarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się