ArKos Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 może być nie tak z rozrządem grzes już pisał ja kiedyś w innym twoim temacie też napisałem to jako numer 1 jak ustawiałeś ten rozrząd? opisz   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1444-fiat-punto-11-97r-z-lpg-uk%C5%82ad-zap%C5%82onowy-i-obroty/page/3/#findComment-7650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punciak Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Z rozrządem walczyłem "troszkę" w końcu ustawił mi znajomy (podobno na znaki których ja nie widziałem) przejechałem z ok.1tyś i było oki, do momentu tej usterki. Może głupio napisze ale ustawiając na znakach na pasku robiąc pełen obrót i cofając, znaki się nie pokrywały. Jeśli macie jakieś zdjęcia proszę pokażcie mi prawidłowo ustawiony... Tylko nie te książkowe bo tam jedno zdjęcie jest inaczej od drugiego... Ale rozrząd... jeśli by przeskoczył czy silnik po rozgrzaniu dopiero by to pokazał czy od razu?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1444-fiat-punto-11-97r-z-lpg-uk%C5%82ad-zap%C5%82onowy-i-obroty/page/3/#findComment-7655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 ja napiszę tak: po pierwsze primo to nie powinno się obracać wałem silnika w drugim kierunku czyli niezgodnym z ruchem podczas pracy po drugie primo - spotkałem się z sytuacjami, że albo stosowano inne koła pasowe/rozrządu (z innych typów silników) albo kombinowano przy wałkach ja jak nie mam pewności co do znaków robię w następujący sposób: wykręcam świecę I cylindra (najbliższy od strony rozrządu) i w otwór świecy wkładam śrubokręt, a potem kręcę wałem aż tłok dotrze w GMP (górne maksymalne położenie) jesli tłok I cylindra jest w GMP to znaki na kole rozrządu z wału powinny pasować - jesli nie pasują to może to być niewłaściwie zamontowane koło (dużo aut ma cechy na kole pasowym) mając pewność co do położenia wału sprawdzam cechy na wałku - oba zawory w tym momencie muszą być zamknięte jesli gra i buczy to zakładam pasek, napinam i wykonuję 3-4 pełne obroty wałem w momencie gdy nie występują jakiekolwiek mechaniczne opory odpalam na chwilę silnik i już wiem czy jest okej czy nie nigdy nie zdarzyło się aby ta metoda zawiodła - a złe cechy wpędziły mnie w maliny nieraz, z czego w moim kolorowym kadecie, gdzie mając silnik 16v po prostu zabiłbym wszystkie zawory a cały dowcip polegał na tym, że kupiłem silnik z nieoryginalnym kołem pasowym (pochodzącym prawdopodobnie z nowszej serii rozrządu bo były 2 rodzaje) i tam cechy były zupełnie inaczej kilka razy ustawiałem na znaki i za każdym razem czuć było opieranie się tłoka o któryś zawór   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1444-fiat-punto-11-97r-z-lpg-uk%C5%82ad-zap%C5%82onowy-i-obroty/page/3/#findComment-7657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maras790501 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Pisałem już Tobie o tej kontrolce wtrysku. Przechodziłem całkiem podobną sytuację w punto 1,2 MPI 75KM. Sprawdź kable do wtrysku. Ja również świece, kable, cewki wymieniałem, nic nie pomagało. Dopiero kostki na kablach poczyściłem i pomogło. Od tej pory ponad 200000 km przejechałem i nic się nie dzieje   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1444-fiat-punto-11-97r-z-lpg-uk%C5%82ad-zap%C5%82onowy-i-obroty/page/3/#findComment-7658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorz58 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być.od 1 do2 tys czuć jak by przerywał.Z tylu na śniegu po gazowaniu sa czarne ślady.Olej mam czysty płyny są ok Fiat punto 1,1 97r z LPG Pierwsza sprawa to jak długo jeżdzisz na LPG,może należy kupić zestaw naprawczy do ,,parownika,, koszt ok.75zł.Sprawa powinna się wyjaśnić.Falujące obroty to zazwyczaj sprawka silniczka krokowego.Wiem co mówię bo też miałem PUNTO ELX75KM.Sondę, LAMBDA należałoby też sprawdzić, może mieć zerwany któryś przewód.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1444-fiat-punto-11-97r-z-lpg-uk%C5%82ad-zap%C5%82onowy-i-obroty/page/3/#findComment-7690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punciak Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Sonde już zmieniłem,parownik też już regenerowałem oryginalnym zestawem. [ Dodano: 2011-01-14, 12:04 ] maras790501 wszystko posprawdzane popsikane WD na wszystkie kostki itd. Na gazie obroty trzyma "ładnie" gorzej jak przerzłacze na PB albo zgaśnie od razu albo się dusi.... Po resecie(czyli odłączeniu aku na 10min) zgasła lampka auto odpaliłem ale po 30sek. zapaliła się lampka i dostał jakby obciążenia bo silnik płynność stracił zgasł....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1444-fiat-punto-11-97r-z-lpg-uk%C5%82ad-zap%C5%82onowy-i-obroty/page/3/#findComment-7712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się