Skocz do zawartości

Fiat Punto 1,1 97r z LPG - układ zapłonowy i obroty


Gość punciak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być.od 1 do2 tys czuć jak by przerywał.Z tylu na śniegu po gazowaniu sa czarne ślady.Olej mam czysty płyny są ok

 

Fiat punto 1,1 97r z LPG

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość maras790501

Ciężki temat. Sprawdź cz kabli od sondy lambda nie urwałeś gdzieś . Warunki pogodowe idealne by coś urwać. Albo tylko się zamoczyła ta sonda .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Świece wykrecałes? Jak wygladaja?

 

Moze go zalewa;

- czujnik temperatury ECU,

- dostaje gaz i benzyne jednoczesnie. Po 1-2km przełacza sie przeciez na gaz.

 

Poza tym czujnik obrotu wału/wałka do sprawdzenia (nie wiem który jest w punto).

 

 

Sonda wg mnie odpada jesli chodzi o benzyne, co do gazu to sie nie wypowiadam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable od sądy myślę jak by były urwane od odpalenia by się coś działo a nie po 1-2km co do gazu przełącza się po przekroczeniu 2,5tys obr. Gdzie w tym silniku jest ten czujnik temperatury ECU i jak sprawdzić go?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

Pisałeś że problem pojawił się nagle podczas jazdy, więc zasugerowałem te urwane kable. A jaki miałeś wcześniej problem, że wymieniłeś cewki, świece i kable ? Rozrząd kiedy wymieniałeś ? Może na rozrządzie się przestawił ? Sugestię że chodzi na PB i LPG bym odrzucił skoro na samym paliwie chodzi jeszcze gorzej niż na LPG. Może zostałem wprowadzony w błąd , ale gazownik mi kiedyś mówił że awaria sondy będzie bardziej odczuwalna na PB niż na LPG.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy były podobne do tych lecz działo się to od razu jak tylko odpaliłem miał problem z wkręceniem się obrotu od 1tys do 2.5 tys się dusił i nie dało się przyspieszyć bo szarpał kasłał strasznie mulił itd. Jak już rozgrzebałem to wymieniłem i rozrząd bo zbliżała się jego wymiana.Kable cewki i świece wymieniłem i wtedy pomogło po tym przejechane było może 80-100km i powróciło z objawami jak wyżej opisałem.Dziwi mnie fakt ze dzieje sie to jak silnik złapie temperaturę bo po odpaleniu zachowuje się inaczej lecz tez nie idealnie od 1tys do 3tys obrotów na zimnym gdy ostro przygazuje słychać ze jest duszenie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

A kontrolka od wtrysku się nie świeci ? Miałem kiedyś podobny problem z punto 1 1,2 75 KM. Wymieniłem też cewkę kable i świece ale nic nie dało. Rozłączyłem po kolei wszystkie wtyczki od wtrysków siknąłem WD-40, i pomogło. Spróbuj odłączyć pompkę paliwową i odpal na LPG. Być może rzeczywiście wtrysk leje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyszedłem do auta odpaliłem od razu to sie dzieje tzn odpalam wciskam gaz i auto pryka jak gazuje puszczam gaz to nieraz obroty trzyma chwile a czasem trzymając gaz auto gaśnie szczerze to od 2,5tys auto normalnie gazuje.Jak ostro depnę to z tylu chmura i jak by w pewnym momencie na brązowo zakopcił. :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

 

[ Dodano: 2010-12-17, 13:06 ]

Poszedłem tym jak pisał maras790501 czyli po kablach... Jak odepnę sondę nie widać różnicy i usłyszałem jak by jakiś przekaźnik cały czas pstrykał. :shock::shock: [/b]

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie odnawiam temat dziś zmieniłem ten przekaźnik co idzie do sondy i do el.magnesu kolo filtra LPG dolałem tez dodatek STP przeczyściłem czujnik wału inne styki.Auto zapaliło obroty trzyma (w miarę) i na PB i na LPG ale jak jadę szarpie kicha dusi się(coś tak jak się gaz kończy) przy przyspieszaniu-ruszaniu itd do 2,5tys - 3tys później idzie "ładnie" :cry:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde

zaczynam się irytować powoli

jaki widzisz sens co chwile zakładania nowego tematu związanego z tym samym problemem?

jak ci się pojawi nowa okoliczność przy tym problemie to znowu napiszesz nowy?

 

trzymaj sie jednego wątku

 

masz tendencję do zaśmiecania forum więc zwracam uwagę - potem zacznę egzekwować to co stoi w regulaminie forum i będę hurtowo wywalał śmieci

opamiętaj się trochę, ja wiem że to dla ciebie ważne i najważniejsze na świecie, ale szanuj pracę innych i sam dbaj o przejrzystość forum, czyli po prostu nie śmieć

 

łączę tematy

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.