Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Demontaż silnika Mitsubishi


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie sprawa jest prosta, wystarczy odpiąć wszystko co łączy silnik z budą......

 

Moja marszruta - kolejność praktycznie dowolna (prawie)

-1. Odłączamy i wyjmujemy akumulator

0. Odkręcamy maskę - to 4 śruby + jeden wężyk, a dostęp do tyłu silnika jest prostszy jakieś 163 razy...

1. odłączamy dolot, wyjmujemy puszkę filtra powietrza całą

2. odłączamy wszystkie kostki elektryczne (czujniki, wtryskiwacze, wszystkie

śrubki mocujące wiązkę z silnikiem - odkładamy wiązkę na szybę przednią przyciskając wycieraczką, żeby nie przeszkadzała

3. odłączamy linkę gazu i analogicznie jak wiązkę upinamy przy szybie

3,5. Odłączamy węże paliwowe: doprowadzający przy filtrze paliwa i przelewowy na końcu listwy paliwowej

4. spuszczamy płyn z chłodnicy (kranik), odłączamy i wyjmujemy chłodnicę (2 węże + rurka do zbiorniczka + kostka elektryczna przy wentylatorze)

5. odłączamy węże łączące silnik z nagrzewnicą - ja odpinam przy silniku, ale są tacy co preferują przy nagrzewnicy

6. odkręcamy pompę wspomagania (całą nie spuszczając płynu) i przymocowujemy ją do podłużnicy, żeby nie przeszkadzała

7. odłączamy alternator, czujnik ciśnienia oleju

8. proponuję kolejny karton na śrubki i drobiazgi

9. odłączamy wodziki biegów od skrzyni

10. odkręcamy wysprzęglik, rurkę stałą od skrzyni, zabezpieczamy, żeby nie wypadł tłok i odkładamy jak najdalej się da

11. odłączamy czujnik wstecznego, odkręcamy rozrusznik i rzucamy go na kablach tak, żeby nie przeszkadzał później

12. spuszczamy olej ze skrzyni

12,5. Odkręcamy linkę prędkościomierza (palcyma odkręcamy moletowaną osłonkę, nie śrubkę od skrzyni!!!!)

13. Wyjmujemy półosie - metoda:

 

* odkręcamy koło

* wyciągamy zawleczkę z śruby przegubu

* zakładamy koło, opuszczamy i luzujemy nakrętkę (łatwo nie pójdzie )

* zdejmujemy koło, odkręcamy amor od zwrotnicy

* wypinamy podważając małym łomem przegub wewnętrzny

* wymanewrowujemy półoś na zewnątrz odciągając zwrotnicę

 

14. powtarzamy pkt 13 dla drugiej półosi

14,5. Odłączamy rurę wydechową - najłatwiej od kolektora wydechowego na tzw. portkach. (3 śruby + 1 mocująca rurę do bloku silnika)

15. odkręcamy łapę mocującą skrzynię do poduszki, wyjmujemy przetyczkę i wyciągamy ją na zewnątrz

16. podstawiając podnośnik trapezowy pod miskę, wyjmujemy poduszkę od strony rozrządu

17. mocujemy zblocze i dźwig

18. napinamy łańcuchy

19. odkręcamy i wyjmujemy pozostałe 2 przetyczki z poduszek

20. wymanewrowujemy silnik do góry w kolejności:

 

* skrzynia w dół, silnik max w górę

* jak miska olejowa minie podłużnicę, prostujemy na zbloczu, przesuwając silnik za samochód

* jak wyjdzie skrzynia, wyciągamy dźwig z zespołem napędowym i gotowe

 

Autor: Bartek

Źródło: http://forum.mitsumaniaki.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania