ArKos Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Generalnie sprawa jest prosta, wystarczy odpiąć wszystko co łączy silnik z budą...... Moja marszruta - kolejność praktycznie dowolna (prawie) -1. Odłączamy i wyjmujemy akumulator 0. Odkręcamy maskę - to 4 śruby + jeden wężyk, a dostęp do tyłu silnika jest prostszy jakieś 163 razy... 1. odłączamy dolot, wyjmujemy puszkę filtra powietrza całą 2. odłączamy wszystkie kostki elektryczne (czujniki, wtryskiwacze, wszystkie śrubki mocujące wiązkę z silnikiem - odkładamy wiązkę na szybę przednią przyciskając wycieraczką, żeby nie przeszkadzała 3. odłączamy linkę gazu i analogicznie jak wiązkę upinamy przy szybie 3,5. Odłączamy węże paliwowe: doprowadzający przy filtrze paliwa i przelewowy na końcu listwy paliwowej 4. spuszczamy płyn z chłodnicy (kranik), odłączamy i wyjmujemy chłodnicę (2 węże + rurka do zbiorniczka + kostka elektryczna przy wentylatorze) 5. odłączamy węże łączące silnik z nagrzewnicą - ja odpinam przy silniku, ale są tacy co preferują przy nagrzewnicy 6. odkręcamy pompę wspomagania (całą nie spuszczając płynu) i przymocowujemy ją do podłużnicy, żeby nie przeszkadzała 7. odłączamy alternator, czujnik ciśnienia oleju 8. proponuję kolejny karton na śrubki i drobiazgi 9. odłączamy wodziki biegów od skrzyni 10. odkręcamy wysprzęglik, rurkę stałą od skrzyni, zabezpieczamy, żeby nie wypadł tłok i odkładamy jak najdalej się da 11. odłączamy czujnik wstecznego, odkręcamy rozrusznik i rzucamy go na kablach tak, żeby nie przeszkadzał później 12. spuszczamy olej ze skrzyni 12,5. Odkręcamy linkę prędkościomierza (palcyma odkręcamy moletowaną osłonkę, nie śrubkę od skrzyni!) 13. Wyjmujemy półosie - metoda: * odkręcamy koło * wyciągamy zawleczkę z śruby przegubu * zakładamy koło, opuszczamy i luzujemy nakrętkę (łatwo nie pójdzie ) * zdejmujemy koło, odkręcamy amor od zwrotnicy * wypinamy podważając małym łomem przegub wewnętrzny * wymanewrowujemy półoś na zewnątrz odciągając zwrotnicę 14. powtarzamy pkt 13 dla drugiej półosi 14,5. Odłączamy rurę wydechową - najłatwiej od kolektora wydechowego na tzw. portkach. (3 śruby + 1 mocująca rurę do bloku silnika) 15. odkręcamy łapę mocującą skrzynię do poduszki, wyjmujemy przetyczkę i wyciągamy ją na zewnątrz 16. podstawiając podnośnik trapezowy pod miskę, wyjmujemy poduszkę od strony rozrządu 17. mocujemy zblocze i dźwig 18. napinamy łańcuchy 19. odkręcamy i wyjmujemy pozostałe 2 przetyczki z poduszek 20. wymanewrowujemy silnik do góry w kolejności: * skrzynia w dół, silnik max w górę * jak miska olejowa minie podłużnicę, prostujemy na zbloczu, przesuwając silnik za samochód * jak wyjdzie skrzynia, wyciągamy dźwig z zespołem napędowym i gotowe Autor: Bartek Źródło: http://forum.mitsumaniaki.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi