Skocz do zawartości

[silnik benzyna]Czyszczenie silniczka wolnych obr.CB4A(4G92)


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poniższa instrukcja dotyczy czyszczenia trybów i trzpienia w silniczku wolnych obrotów bez odkręcania go od przepustnicy. W przypadku stwierdzania uszkodzenia np. zwojów, wykonanie poniższej procedury nie przyniesie żadnych efektów i konieczny będzie demontaż całego silniczka. Instrukcja odnosi się do silniczka wolnych obrotów z Lancera CB4A (4G92), ale występuje on również w innych modelach Mitsubishi.

 

Potrzebne narzędzia:

Klucz lub nasadka 12

Szerokie szczypce płaskie (kombinerki)

Wkrętak krzyżakowy

Wąski wkrętak płaski

Środek odrdzewiający

Środki myjące (np. benzyna ekstrakcyjna, szmatki)

Smar przekładniowy - najlepiej z dodatkiem teflonu

 

Dodatkowo - w przypadku czyszczenia przepustnicy i regulacji dźwigni przepustnicy:

Klucz lub nasadka 8

Środek do czyszczenia gaźników i przepustnic, szmatki

 

I Przygotowanie:

1. Zdjąć linkę gazu z dźwigni przepustnicy

2. Wypiąć wtyczkę z silniczka wolnych obrotów

3. Wypiąć wtyczkę z TPS (wąski wkrętak płaski do zdjęcia drucika mocującego)

4. Zdjąć przepustnicę (klucz lub nasadka 12 do 4 śrub mocujących przepustnicę, szerokie szczypce płaskie do poluzowania opasek zaciskowych na 2 wężach biegnących do przepustnicy oraz 3 wężyków wychodzących z przepustnicy do kolektora dolotowego)

 

UWAGA:

Service Manual zaleca każdorazową wymianę uszczelki między przepustnicą a kolektorem dolotowym. Uszczelka jest dostępna wyłącznie w ASO (brak dedykowanych zamienników), a jej koszt to ok. 27 PLN. Jeśli wymiana uszczelki nie jest planowana, należy zwrócić uwagę podczas demontażu przepustnicy tej uszczelki nie uszkodzić.

 

II Demontaż silniczka wolnych obrotów:

1. Obficie potraktować środkiem odrdzewiającym dwie śrubki mocujące osłonę silniczka wolnych obrotów. Śrubki mają łeb krzyżakowy, a po kilku czy kilkunastu latach odkręcenie ich jest dużym problemem. Ja zastosowałem WD 40 i odczekałem ok. 30 minut, co chwila polewając te śrubki dodatkową ilością odrdzewiacza. Po tym czasie śruby pozwoliły się wykręcić bez najmniejszego problemu – zupełnie tak, jakby zostały wkręcone przed kilkoma minutami.

Niektórzy, jak np. Krzyzak polecają stosowanie wkrętarki z udarem, ale nie wszyscy takie urządzenie posiadają. Powyższa procedura ułatwi odkręcenie powyższych śrub bez użycia specjalistycznego sprzętu).

2.Wykręcić i delikatnie zdjąć osłonę silniczka. Jeśli osłona nie będzie chciała zejść, delikatnie podważyć ją płaskim wkrętakiem, przytrzymując ja jednocześnie z góry, by zapobiec wyskoczeniu trybu. Po zdjęciu osłony, ukaże się następujący widok:

1_67.jpg

2_66.jpg

3_63.jpg

3. Wyjąć i dokładnie umyć wszystkie plastikowe tryby (np. benzyną ekstrakcyjną).

4. Zdemontować blokadę trzpienia, a następnie wykręcić trzpień.

4_61.jpg

W moim przypadku trzpień pracował bardzo ciężko i zacinał się. Oto powód:

5_57.jpg

5. Dokładnie oczyścić trzpień.

6. Nasmarować trzpień i tryby smarem do przekładni – najlepiej teflonowym lub dedykowanym do przekładni z tworzyw sztucznych.

7. Montaż całości w odwrotnej kolejności.

 

III Prace wykończeniowe

Przy okazji można wykonać czyszczenie przepustnicy (środek do czyszczenia gaźników i przepustnic) oraz sprawdzenie i ewentualne ustawienie śrubki regulującej położenie podstawowe przepustnicy (klucz lub nasadka 8 ).

 

 

Autor: gregorbu

Żródło: http://forum.mitsumaniaki.pl

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.