ArKos Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Poniższa instrukcja dotyczy czyszczenia trybów i trzpienia w silniczku wolnych obrotów bez odkręcania go od przepustnicy. W przypadku stwierdzania uszkodzenia np. zwojów, wykonanie poniższej procedury nie przyniesie żadnych efektów i konieczny będzie demontaż całego silniczka. Instrukcja odnosi się do silniczka wolnych obrotów z Lancera CB4A (4G92), ale występuje on również w innych modelach Mitsubishi. Potrzebne narzędzia: Klucz lub nasadka 12 Szerokie szczypce płaskie (kombinerki) Wkrętak krzyżakowy Wąski wkrętak płaski Środek odrdzewiający Środki myjące (np. benzyna ekstrakcyjna, szmatki) Smar przekładniowy - najlepiej z dodatkiem teflonu Dodatkowo - w przypadku czyszczenia przepustnicy i regulacji dźwigni przepustnicy: Klucz lub nasadka 8 Środek do czyszczenia gaźników i przepustnic, szmatki I Przygotowanie: 1. Zdjąć linkę gazu z dźwigni przepustnicy 2. Wypiąć wtyczkę z silniczka wolnych obrotów 3. Wypiąć wtyczkę z TPS (wąski wkrętak płaski do zdjęcia drucika mocującego) 4. Zdjąć przepustnicę (klucz lub nasadka 12 do 4 śrub mocujących przepustnicę, szerokie szczypce płaskie do poluzowania opasek zaciskowych na 2 wężach biegnących do przepustnicy oraz 3 wężyków wychodzących z przepustnicy do kolektora dolotowego) UWAGA: Service Manual zaleca każdorazową wymianę uszczelki między przepustnicą a kolektorem dolotowym. Uszczelka jest dostępna wyłącznie w ASO (brak dedykowanych zamienników), a jej koszt to ok. 27 PLN. Jeśli wymiana uszczelki nie jest planowana, należy zwrócić uwagę podczas demontażu przepustnicy tej uszczelki nie uszkodzić. II Demontaż silniczka wolnych obrotów: 1. Obficie potraktować środkiem odrdzewiającym dwie śrubki mocujące osłonę silniczka wolnych obrotów. Śrubki mają łeb krzyżakowy, a po kilku czy kilkunastu latach odkręcenie ich jest dużym problemem. Ja zastosowałem WD 40 i odczekałem ok. 30 minut, co chwila polewając te śrubki dodatkową ilością odrdzewiacza. Po tym czasie śruby pozwoliły się wykręcić bez najmniejszego problemu – zupełnie tak, jakby zostały wkręcone przed kilkoma minutami. Niektórzy, jak np. Krzyzak polecają stosowanie wkrętarki z udarem, ale nie wszyscy takie urządzenie posiadają. Powyższa procedura ułatwi odkręcenie powyższych śrub bez użycia specjalistycznego sprzętu). 2.Wykręcić i delikatnie zdjąć osłonę silniczka. Jeśli osłona nie będzie chciała zejść, delikatnie podważyć ją płaskim wkrętakiem, przytrzymując ja jednocześnie z góry, by zapobiec wyskoczeniu trybu. Po zdjęciu osłony, ukaże się następujący widok: 3. Wyjąć i dokładnie umyć wszystkie plastikowe tryby (np. benzyną ekstrakcyjną). 4. Zdemontować blokadę trzpienia, a następnie wykręcić trzpień. W moim przypadku trzpień pracował bardzo ciężko i zacinał się. Oto powód: 5. Dokładnie oczyścić trzpień. 6. Nasmarować trzpień i tryby smarem do przekładni – najlepiej teflonowym lub dedykowanym do przekładni z tworzyw sztucznych. 7. Montaż całości w odwrotnej kolejności. III Prace wykończeniowe Przy okazji można wykonać czyszczenie przepustnicy (środek do czyszczenia gaźników i przepustnic) oraz sprawdzenie i ewentualne ustawienie śrubki regulującej położenie podstawowe przepustnicy (klucz lub nasadka 8 ). Autor: gregorbu Żródło: http://forum.mitsumaniaki.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi