ArKos Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Jeśli czyszczenie palca rozdzielacza i kopułki nie dało żadnych problemów, warto wymienić kopułkę i palec rozdzielacza. Operacja jest prosta i w przypadku osoby wykonującej ją po raz pierwszy trwa ok. 30 minut. Potrzebne narzędzia: Wkrętaki: krzyżowy i płaski Klucze oczkowe, nasadowe lub płaskie: 7 i 10 W razie konieczności jakiś środek penetrujący do pryśnięcia na śruby. Do silnika 4G13 Japan Cars i inni dystrybutorzy oferują 2 modele kopułek i palców. Najlepiej jest jednak nie sugerować się danymi katalogowymi (które np. w moim przypadku okazały się błędne), a zdjąć kopułkę i obejrzeć, jaki jest pod nią zamontowany palec – szeroki czy wąski. Oględziny samej kopułki niewiele dadzą, bo w obu przypadkach jest ona prawie identyczna. K25006JC – szeroki palec rozdzielacza (w moim przypadku nie pasował): K15006JC – kopułka do szerokiego palca K25005JC – wąski palec rozdzielacza (do mojego auta pasował): K150008JC – kopułka do szerokiego palca 1. Demontaż trąby słonia. By sobie ułatwić sprawę, dobrze jest zdemontować trąbę słonia. Standardowo jest ona mocowana za pomocą 2 opasek zaciskowych: jednej przy przepustnicy i jednej przy obudowie filtra powietrza. Opaski mocowane są za pomocą śrub sześciokątnych (rozmiar 10) z krzyżakiem. Można więc używać zarówno klucza, jak i wkrętaka krzyżowego. Należy poluzować obie opaski, ściągnąć trąbę słonia z flan filtra powietrza oraz przepustnicy. 2. Odpięcie przewodów w.n. z kopułki. Po prostu ściągnąć wszystkie (ilość zależna od rodzaju silnika) przewody z gniazd kopułki. 3. Demontaż kopułki. Wykręcić dwie śruby mocujące (klucz 7 lub wkrętak krzyżowy). Następnie zdjąć kopułkę. 4. Demontaż palca rozdzielacza. Palec nie jest mocowany żadnymi śrubami, wkrętami czy silikonami – jest po prostu wciśnięty, ale może mocno siedzieć. Być może trzeba będzie użyć większej siły, by go ściągnąć. Tak wygląda od spodu. Zaśniedziałe styki, po prostu nie ma prawa dobrze funkcjonować. 5. Kontrola styków stanu aparatu zapłonowego. Należy się dobrze przyjrzeć stykom, na które nachodzi palec rozdzielacza. W razie konieczności porządnie oczyścić. Jeśli wymienimy palec i kopułkę, a styki aparatu będą zaśniedziałe i nie oczyścimy ich, cała operacja nie będzie miała sensu. 6. Montaż palca rozdzielacza i kopułki. Tak samo jak demontaż – tyle, że w odwrotnej kolejności. 7. Podpięcie przewodów w.n. Kolejność podpinania przewodów to 1-3-4-2. Na kopułce, patrząc na jej zewnętrzną część, powinno być oznaczenie w postaci „1” lub trójkąta. Oznacza ono, że w tym miejscu powinien być podpięty przewód pierwszego cylindra (czyli tego najbliżej rozrządu). Cylindry określamy w sposób następujący: 1 – najbliżej rozrządu (w przypadku silnika 4G13 w modelu CA0 pierwszy z prawej – stojąc przodem do przodu auta), potem kolejno 2., 3., ... Jeśli na kopułce nie ma żadnych oznaczeń, patrz poniższe zdjęcie. 8. Montaż trąby słonia. Tak samo jak demontaż – tyle, że w odwrotnej kolejności. 9. Test i jazda. Autor: gregorbu Żródło: http://forum.mitsumaniaki.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/123-silnik-benzyna-wymiana-kopu%C5%82ki-i-palca-rozdzielacza-w-4g13/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi