Skocz do zawartości

czujnik halla i rozrząd


Gość pietrek_g

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam pytanie: gdzie jest zamocowany i za co odpowiada czujnik halla. Słyszałem że jest to słaby punkt felek. Za co on odpowiada, gdzie jest umieszczony i jak wygląda? A drugie pytanko: Jak jest mocowany rozrząd w felicii 1,3 MPi. Czy przy kołach zebatych jest jakiś klin mocujący? Jakie jest prawdopodobieństwo zerwania mocowań kół zębatych? W innym poście, http://forum.skoda24.com/...feli-vt3046.htm , opisałem problem którego cały czas nie mogę zdiagnozować i naprawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Halla odpowiada za podanie impulsu w którym momencie ma być iskra, i z niektórych samochodach odpowiada za włączenie pompy paliwa, tu masz lekturę na temat czujników http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm

Swoją drogą dziwię się że nie pojechałeś z tym problemem do dobrego diagnosty który podpiął by samochód pod kompa i powiedział Ci co odbiega od normy i co może być uszkodzone czytałem tam trochę na tym skodowskim forum i dziwię się że tak do usterki podchodzisz, jakaś wymiana uszczelki pod głowicą bo niby przepuszcza spaliny do układu chłodzenia swoją drogą napewno byś to zauważył w zbiorniczku wyrównawczym, listwa zapłonowa etc, jedź do diagnosty podłącz się pod kompa i zobaczysz co jest nie tak co nie działa jak powinno i nie tylko pod względem że cały czujnik jest uszkodzony ale także na jego parametry jakie on podaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był podpinany pod VAG. Komp pokazał sondę lambda i czujnik temp. Błedy zostały wykasowane czujniki i sonda wymienione na nowe i nic. Teraz błedów nie zarejestrował żadnych. Poza tym felka nie jest tak strasznie zaawansowanym elektronicznie samochodem aby wszystko było podpięte pod sterownik silnika i rejestrował błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym felka nie jest tak strasznie zaawansowanym elektronicznie samochodem aby wszystko było podpięte pod sterownik silnika i rejestrował błędy

Masz rację ale wszystko co odpowiada za moc silnika od strony sterowania jest podpięte do ECU czuli wykluczając usterkę mechaniczną VAG powinien pokazać czy jakiś element nie podaję powtarzam nie podaje błędnych danych a nie o uszkodzeniu czujnika lub elementu wykonawczego, wiesz podpiąć do kompa silnik nie sztuka ale odczytać prawidłowe parametry podczas pracy silnika to już jest sztuka i trzeba się troszkę na tym znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik który podłączał VAG twierdzi że wszystko było ok w kompie ale może nie wszystko sprawdził. Znalazłem innego który przełożył przepustnicę i czujnik który znajduje się w kolektorze tuż za nią i dalej było to samo. Jeszcze będzie sprawdzał zamocowanie kół zebatych od łańcucha rozrządu czy klin mocujący się nie zdziera albo co. Zobaczymy czy da rade znaleźć przyczynę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania