Skocz do zawartości

omega b 2.0 16 v , czujnik wału korbowego/czujnik wałka r.


Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam za kolejny temat o czujnikach,ale rece mi juz opadaja...

Przeszukalem google w poszukiwaniu rozwiazania ,mimo iz watkow na ten temat jest dziesiatki nie znalazlem odpowiedzi na moj problem

 

Od ponad tygodnia mam problem z moja omega b. 2.0 16v

Auto za nic nie chce odpalic

 

Po zczytaniu bledow na spinacz okazalo sie ze wywala 2 bledy zbyt niskie napiecie sondy lambda oraz blad czujnika wałkow rozrzadu

Z tego co wiem mimo bledu sondy lambda auto powinno odpalic zabralem sie zatem za czujnik wałka rozrzadu.

 

Czunik dzisiaj wymienilem - wczesniej sprawdzilem opornosc starego

miał na pinach:

1-2 = 12,3 om

1-3 = 0,0 om

2-3 = 0,0 om

 

Wedlug informacji znalezionych w necie wzorcowy powinien miec

 

1-2 ok 13 Om,

1-3 ok 13 Om,

2-3 ok 0,6- 1 Om

 

Nowy czujnik ktory dzisiaj zalozylem mial:

 

1-2 9,2 Om,

1-3 9,8 Om,

2-3 0,6 Om

 

Po wymianie Omega nadal nie odpala ;/

Moje przypuszczenia sa nastepujace:

 

1. albo nowy czujnik jest do bani

2. albo polecial rowniez czujnik wału korbowego mimo iż nie wywala jego błedu

 

Czujnik wału z racji na ciezka wymiane jedynie zaizolowalem tasma

Po wypieciu i zczytaniu bledow tak jak powinno pokazuje blad czujnika wału

Dzisiaj jednak zmierzylem dodatkowo opornosc na wtyczce

i wynosi dokladnie tak samo jak w starym czujniku rozrzadu:

1-2 = 12,3 om

1-3 = 0,0 om

2-3 = 0,0 om

 

z tego co wiem to wzorcowa powinna byc podobna jak w przypadku czujnika rozrzadu.

A zatem wdg mnie przetarł sie kabel od czujnika gdzies na wysokosci kolektora.

Nie chce jednak wyrzucac kasy w błoto na kolejne czujniki i wymiane.

 

Bede wdzieczny za rady i sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1115-omega-b-20-16-v-czujnik-wa%C5%82u-korbowegoczujnik-wa%C5%82ka-r/
Udostępnij na innych stronach

mam sprawny czujnik wału

jeśli mieszkasz blisko to podjedź i sobie sprawdzisz - pożyczę ci go

 

dla mnie czy czujnik wału czy wałka to musi odpalić

chyba że oba padły to nie odpali

 

mój typ: sterownik silnika

jego mogło trafić, spotkałem sie już z takim wypadkiem

 

kompa do omegi też mam w razie czego, simtec 56 czyli ten pierwszy, od 98 były simtec 56.5 - inne

 

mam sprawny czujnik wału

jeśli mieszkasz blisko to podjedź i sobie sprawdzisz - pożyczę ci go

 

dla mnie czy czujnik wału czy wałka to musi odpalić

chyba że oba padły to nie odpali

 

mój typ: sterownik silnika

jego mogło trafić, spotkałem sie już z takim wypadkiem

 

kompa do omegi też mam w razie czego, simtec 56 czyli ten pierwszy, od 98 były simtec 56.5 - inne

 

Dzieki wielkie za propozycje ,niestety mieszkam kolo łodzi ;/

 

Trace powoli cierpliwosc , ale aktualnie nie mam nawet jak sciagnac auto do mechanika

A co gorsza Ci niedaleko maja małe pojecie o temacie ,a dalej nie chce go ciagac bo to automat

 

Dzisiaj z braku pomyslow kreciłem bardzo długo (czytalem ze przy padnietym czujniku powinien wkoncu zalapac ) po 10 s wydawalo sie jakby chciał zaskoczyc ,ale "kichnal" tylko pare razy i koniec

Objawy miał podobne jak przy odłaczonym całkowicie czujniku wału ,z tym ze gdy czujnik był całkowicie odłaczony "kichał" od razu

 

Po całym tym odlaczaniu i podłaczaniu czujnika zczytałem błedy ponownie i o dziwo

od teraz pokazuje równiez bład czujnika wału korbowego.

 

Mozesz mi powiedziec czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąc błąd czy trzeba go wykasowac ? w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu

 

dzieki wielkie

 

czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąć błąd czy trzeba go wykasowac ?

 

nie trzeba nic robić

check engine zgaśnie

 

w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu

jeśli po 20 uruchomieniach silnika błąd ten nie występuje, to jest usuwany z pamięci

wcześniej przy zczytywaniu będzie wykazywany

 

czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąć błąd czy trzeba go wykasowac ?

 

nie trzeba nic robić

check engine zgaśnie

 

w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu

jeśli po 20 uruchomieniach silnika błąd ten nie występuje, to jest usuwany z pamięci

wcześniej przy zczytywaniu będzie wykazywany

 

dzieki

a wiesz moze na jaki torx jest przykrecony czujnik walu korbowego ?

oraz czy po zdemontowaniu bagnetu jest jakas szansa na jego odkrecenie bez odkrecania klimy ?

 

ja miałem zwykłą 10

jeśli będzie torx, to zwykłą nasadką 7 lub 8 dasz radę spokojnie go odkręcić

mi nie przeszkadzała obudowa bagnetu ani nic - da się bez odkręcania tego, sprawne paluchy i odrobina sprytu powinna wystarczyć - nie demontowałem nic, tyle że nie miałem klimy

według mnie nie może być tak, że do głupiego czujnika trza kompresor zwalać, powinno się dać go zdemontować bez bólu

 

Czytając Wasze wypowiedzi doszedłem do wniosku że jakoś od tyłu podchodzicie do tej naprawy, a teraz na skróty do przodu, jeśli jest uszkodzony czujnik wałków rozrządu silnik zapali i przechodzi w tryb awaryjny wskazując odpowiedni błąd ale silnik pali, w przypadku uszkodzenia czujnika wału korbowego silnika nie uruchomisz i jak przetarł się kabel to błędu nie pokaże gdyż czujnik jako taki jest widziany przez ECU ale impulsy są zakłócone co skutkuje nie podaniem iskry, myślę że w takich usterkach podstawową rzeczą do sprawdzenia jest czy paliwo jest podawane i czy jest iskra na kablach WN, może się okazać że wywalisz kasę na czujniki które się sprawne, co będzie jak paliwo pompa podaje, na świecach jest iskra, sam miałem taki przypadek w mojej omedze, przyjechałem normalnie do domu a rano już nie można było uruchomić silnika, po sprawdzeniu podstaw czyli paliwo i iskra okazało się że wszystko jest ok a silnik kręci pyka jak by chciał a nie umiał, po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że miedzy 3 a 4 miałem przedmuchaną uszczelkę, po wymianie przy której pomagał ArKos omega śmiga do dziś.

 

  • 2 tygodnie później...
Czytając Wasze wypowiedzi doszedłem do wniosku że jakoś od tyłu podchodzicie do tej naprawy, a teraz na skróty do przodu, jeśli jest uszkodzony czujnik wałków rozrządu silnik zapali i przechodzi w tryb awaryjny wskazując odpowiedni błąd ale silnik pali, w przypadku uszkodzenia czujnika wału korbowego silnika nie uruchomisz i jak przetarł się kabel to błędu nie pokaże gdyż czujnik jako taki jest widziany przez ECU ale impulsy są zakłócone co skutkuje nie podaniem iskry, myślę że w takich usterkach podstawową rzeczą do sprawdzenia jest czy paliwo jest podawane i czy jest iskra na kablach WN, może się okazać że wywalisz kasę na czujniki które się sprawne, co będzie jak paliwo pompa podaje, na świecach jest iskra, sam miałem taki przypadek w mojej omedze, przyjechałem normalnie do domu a rano już nie można było uruchomić silnika, po sprawdzeniu podstaw czyli paliwo i iskra okazało się że wszystko jest ok a silnik kręci pyka jak by chciał a nie umiał, po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że miedzy 3 a 4 miałem przedmuchaną uszczelkę, po wymianie przy której pomagał ArKos omega śmiga do dziś.

 

odświeżam temat...

 

omega stoi juz 3 tydzien ;/

ma wymienione czujnik rozrzadu i walu

 

odpala jedynie na siłe ( 10 sekund krecenia z gazem ) wydajac przy tym dzwieki jakby miala zaraz wyleciec w powietrze

Mechanik nie ma juz pomysłow i każe mi ciagac złoma 40 km do speca od komputerów bo twierdzi ze simtec poleciał ...

 

Ja jednak wcale nie jestem przekonany ze zwarcie na czujniku wału spowodowało uszkodzenie simteca.

 

Błedy wywala nastepujace (czujnik wału oraz przepływomierz )

wczesniej były : czujnik wału ,czujnik rozrzadu ,sonda lambda

 

Gdy juz odpali silnik chodzi jakby nic mu nie dolegało ...

Mechanik sprawdzał okablowanie i mówi ze jest ok

 

Macie jakies sugestie zanim wywale kase błoto i kupie komputer ?

 

komputer to simtec 56 20 NT ( jest 99 r ,omega jest z 96 r. a zatem musiał juz wczesniej poleciec )

 

Macie jakies sugestie

 

1. czujnik temperatury do ecu

2. przepływomierz

 

więcej opcji raczej nie widze przy takim zachowaniu silnika

 

jak wchodzi na obroty?

opornie czy tak jakby nigdy nic?

 

Mam sugestię i myślę że trafną, miałem parę takich przypadków, takie objawy jak ty masz robią się też w czasie zawieszenia zaworu EGR jak zapali jest ok ale zapalić to tylko z gazem i z wielkimi kłopotami, żeby to sprawdzić kup puszkę piwa, uwolni piwko z puszki i zrób z niej zaślepkę EGR i sprawdź jak zapali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania