Skocz do zawartości

Seat ibiza niskie obroty na zimnym silniku


Gość pio102201

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prezesik25

to napewno są otworki na wężyki podciśnieniowe, które regulują klapką ciepłe/zimne powietrze, tylko ja tego zdjęcia nie widzę....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pio102201

Wymiana całej podstawki pod monowtryskiem załatwiło sprawę silnik po prostu łapał lewe powietrze które przechodzi przez te otworki co powoduję świst tylko został mały problem z tymi obrotami (sytuacja taka sama jak przed czyszczeniem przepustnicy) na ciepłym silniku obroty na gazie są ok chodź lekko falują między 1100 a 1000 obr/min na benzynie około 800 obr/min silnik lekko się trzęsie ale najgorzej jest na zimnym silniku obroty są bardzo niskie ok 400 obr/min silnik się trzęsie wraz ze wzrostem temperatury obroty wzrastają . Moje podejrzenia to czujnik temperatury, wydaje mi się że wyjęcie wtyczki od czujnika powinno spowodować zwiększenie obrotów lecz nie wiele to pomaga przy zimnym silniku a przy ciepłym nie ma żadnej reakcji (jeżeli się mylę poprawcie mnie) . Co jest jeszcze nie tak ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje podejrzenia to czujnik temperatury

i tak to chyba wyglada - słuszne podejrzenie

 

nie wiem jak VAG to rozwiązał, ale w Oplu są 2 czujniki temperatury: jeden jednopinowy podaje info na zegary, a drugi 2-pinowy do komputera silnika

czy u ciebie też tak nie jest i nie zdejmujesz niewłaściwej wtyczki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25

Na pierwszym miejscu czujnik temp. byłby do wymiany, on odpowiada za dawkowanie paliwa.

Jeżeli chodzi o falowanie obrotów na LPG to tylko regulacja obrotów jałowych na parowniku (żółta mosiężna śruba).

 

Jeżeli chodzi o podstawię wtrysku to napewno miałeś ją spękaną i silnik łapał lewe powietrze (tak jak pisałeś) - to częsta przypadłość w tych silnikach, podobnie jak czujnik temp.

 

[ Dodano: 2010-03-10, 19:36 ]

i tak to chyba wyglada - słuszne podejrzenie

 

nie wiem jak VAG to rozwiązał, ale w Oplu są 2 czujniki temperatury: jeden jednopinowy podaje info na zegary, a drugi 2-pinowy do komputera silnika

czy u ciebie też tak nie jest i nie zdejmujesz niewłaściwej wtyczki?

w vw są dwa rozwiązania: czujnik 2-pinowy (występujący w dwóch sztukach) i 4-pinowy (występujący jako jeden). W wersji z dwoma czujnikami jeden odpowiada za zegary, drugi za komp. Natomiast w 4-pinowy odpowiada i za zegary i za komp. - 2in1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pio102201

Ale jeżeli wina była by przy czujniku temperatury do przy z ciągnięci (dwie wtyczki tak jak w oplu i jestem pewien która jest prawidłowa) obroty powinny wzrastać a w szczególności na ciepłym silniku. U mnie na zimnym po zdjeciu podskakują do 600 obr ( przy zgaszonym silniku słychać działanie silnika krokowego ) a na ciepłym nie ma żadnej różnicy (przy zgaszonym silniku nie słychać działania silnika ). Rezystancja czujnika wzrasta ze wzrostem temperatury nie porównywałem jej z tabelką z instrukcji napraw ale wydaje ni się że czujnik jest raczej ok . Macie jakieś inne pomysłu co morze być nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zachowanie się czujnika temperatury (przynajmniej w oplu) jest takie:

jeśli silnik jest zimny, to czujnik ma dużą rezystancję, czyli zdejmując wtykę na zimnym silniku nic się nie zmienia

zdejmując na ciepłym powodujesz wzbogacanie mieszanki i silnik pracuje gorzej

jest o element NTC czyli negative temperature cofficient - negatywny wspólczynnik temperatury = im cieplej tym mniejszy opór

 

dla odmiany element PTC zwiększa opór ze wzrostem temperatury

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pio102201

Przepraszam mój błąd jest tak jak w oplu ArKos wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje to więc co powoduje że gdy zdejmę wtyczkę na zimnym obroty wzrastają a na ciepłym są bez zmian ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na logikę to moim zdaniem wygląda to tak:

 

na zimnym musi mieć bogatszą mieszankę więc zdejmując wtyczke komputer silnika myśli, że czujnik jest max zimny i wzrastają

na ciepłym nie ma zmian, bo "przyzwyczajony" jest do określonej rezystancji

 

układy sterowania silnika posiadają układy samoadaptacji, czyli dostosowywanie się do warunków pracy silnika

aby spowodować pracę i zachowanie takie jak po wyjeździe z fabryki, należy dokonać resetu ECu czyli kompa silnika

uzyskać się to da poprzez pozostawienie auta z odpiętą klemą aku na noc

wtedy różnice w pracy silnika powinny być zdecydowanie bardziej zauważalne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania