Gość prezesik25 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 to napewno są otworki na wężyki podciśnieniowe, które regulują klapką ciepłe/zimne powietrze, tylko ja tego zdjęcia nie widzę....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-495 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 otworki na wężyki podciśnieniowe jeśli tak, to zaślepić to i powinien normalnie pracować otworki znajdują się na gaźniku nie masz gaźnika - masz jednopunktowy wtrysk   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio102201 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Wymiana całej podstawki pod monowtryskiem załatwiło sprawę silnik po prostu łapał lewe powietrze które przechodzi przez te otworki co powoduję świst tylko został mały problem z tymi obrotami (sytuacja taka sama jak przed czyszczeniem przepustnicy) na ciepłym silniku obroty na gazie są ok chodź lekko falują między 1100 a 1000 obr/min na benzynie około 800 obr/min silnik lekko się trzęsie ale najgorzej jest na zimnym silniku obroty są bardzo niskie ok 400 obr/min silnik się trzęsie wraz ze wzrostem temperatury obroty wzrastają . Moje podejrzenia to czujnik temperatury, wydaje mi się że wyjęcie wtyczki od czujnika powinno spowodować zwiększenie obrotów lecz nie wiele to pomaga przy zimnym silniku a przy ciepłym nie ma żadnej reakcji (jeżeli się mylę poprawcie mnie) . Co jest jeszcze nie tak ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Moje podejrzenia to czujnik temperatury i tak to chyba wyglada - słuszne podejrzenie nie wiem jak VAG to rozwiązał, ale w Oplu są 2 czujniki temperatury: jeden jednopinowy podaje info na zegary, a drugi 2-pinowy do komputera silnika czy u ciebie też tak nie jest i nie zdejmujesz niewłaściwej wtyczki?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Na pierwszym miejscu czujnik temp. byłby do wymiany, on odpowiada za dawkowanie paliwa. Jeżeli chodzi o falowanie obrotów na LPG to tylko regulacja obrotów jałowych na parowniku (żółta mosiężna śruba). Jeżeli chodzi o podstawię wtrysku to napewno miałeś ją spękaną i silnik łapał lewe powietrze (tak jak pisałeś) - to częsta przypadłość w tych silnikach, podobnie jak czujnik temp. [ Dodano: 2010-03-10, 19:36 ] i tak to chyba wyglada - słuszne podejrzenie nie wiem jak VAG to rozwiązał, ale w Oplu są 2 czujniki temperatury: jeden jednopinowy podaje info na zegary, a drugi 2-pinowy do komputera silnika czy u ciebie też tak nie jest i nie zdejmujesz niewłaściwej wtyczki? w vw są dwa rozwiązania: czujnik 2-pinowy (występujący w dwóch sztukach) i 4-pinowy (występujący jako jeden). W wersji z dwoma czujnikami jeden odpowiada za zegary, drugi za komp. Natomiast w 4-pinowy odpowiada i za zegary i za komp. - 2in1   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio102201 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Ale jeżeli wina była by przy czujniku temperatury do przy z ciągnięci (dwie wtyczki tak jak w oplu i jestem pewien która jest prawidłowa) obroty powinny wzrastać a w szczególności na ciepłym silniku. U mnie na zimnym po zdjeciu podskakują do 600 obr ( przy zgaszonym silniku słychać działanie silnika krokowego ) a na ciepłym nie ma żadnej różnicy (przy zgaszonym silniku nie słychać działania silnika ). Rezystancja czujnika wzrasta ze wzrostem temperatury nie porównywałem jej z tabelką z instrukcji napraw ale wydaje ni się że czujnik jest raczej ok . Macie jakieś inne pomysłu co morze być nie tak.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 zachowanie się czujnika temperatury (przynajmniej w oplu) jest takie: jeśli silnik jest zimny, to czujnik ma dużą rezystancję, czyli zdejmując wtykę na zimnym silniku nic się nie zmienia zdejmując na ciepłym powodujesz wzbogacanie mieszanki i silnik pracuje gorzej jest o element NTC czyli negative temperature cofficient - negatywny wspólczynnik temperatury = im cieplej tym mniejszy opór dla odmiany element PTC zwiększa opór ze wzrostem temperatury   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio102201 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Przepraszam mój błąd jest tak jak w oplu ArKos wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje to więc co powoduje że gdy zdejmę wtyczkę na zimnym obroty wzrastają a na ciepłym są bez zmian ??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 na logikę to moim zdaniem wygląda to tak: na zimnym musi mieć bogatszą mieszankę więc zdejmując wtyczke komputer silnika myśli, że czujnik jest max zimny i wzrastają na ciepłym nie ma zmian, bo "przyzwyczajony" jest do określonej rezystancji układy sterowania silnika posiadają układy samoadaptacji, czyli dostosowywanie się do warunków pracy silnika aby spowodować pracę i zachowanie takie jak po wyjeździe z fabryki, należy dokonać resetu ECu czyli kompa silnika uzyskać się to da poprzez pozostawienie auta z odpiętą klemą aku na noc wtedy różnice w pracy silnika powinny być zdecydowanie bardziej zauważalne   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/100-seat-ibiza-niskie-obroty-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się