ArKos Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 I. podnieś do góry tylne siedzenie - twoim oczom ukaże się metalowa przesłonka na 4 śruby - odkreć ją (są to albo śruby 10 albo 12 - już nie pamiętam) II. odkręciłeś? widzisz teraz pompę paliwa:) ten gruby przewód z zielonym przyciskiem to przewód odprowadzający paliwo (po odłączeniu go może kilka kropel paliwa się wylać - ale bez obaw - nie będzie tego dużo). Przewód z żółtą zatyczką i pomarańczową wtyczką to zasilanie (jak zwał tak zwał) - też odłączyć. IIa. jeśli nazbierało Ci się na pompie i wokoło trochę kurzu - najlepiej jak to usuniesz - np odkurzaczem - żeby później Ci baku nie zasyfiło. III. odkręć 8 małych śrubeczek (bodajże klucz nr 7), którymi przykrecona jest pompa do baku. po odkręceniu zdejmij metalowy pierścień-obwódkę, która przytwierdza pompę. IV. teoretycznie mógłbyś teraz wyjąć pompę - gdyby nie to że po prostu nie przejdzie Ci przez otwór... podnieś więc pompę tak z 5-7cm do góry i długim śrubokrętem spróbuj w środku baku odpiąć takie czarne zatrzaski (mniej więcej w połowie długości pompy), którymi przymocowany jest kosz pompy(czarny) do pompy (biała). zatrzasków jest 4 z kazdej str - nie ukrywam że jest to czynność najtrudniejsza. IVa. musisz to zrobić - gdyż w miejscu tych zatrzasków pompa jest grubsza i inaczej jej nie wyjmiesz. IVb. pływakiem który Ci tam pływa nie przejmuj się - nic tam się nie urwie, a jak wyjmiesz pompę to wyjdzie i pływak razem z nią. V. jak już sięuporasz z odłączeniem kosza pompy - niech zostanie w baku, a pompę możesz spokojnie wyjąć VI. wkładasz rękę do baku i odwracasz kosz pompy (to czarne) do góry nogami (bo dół jest węższy od góry) i probujemy wyciągnąć. jak ciężko będzie odwrócić i wyjąć, możesz próbować wyciągnąć nie odrwacająć - śrubokrętem przycisnąć zatrzaski na górze tak, by tworzyły jak najmniejszą średnicą i wyszły przez otwór - kolejna trudna czynność VII. wyjąłeś? jesteś dobry:)) więc teraz no spodzie pompy mas ztaki przezroczysty sztywny powiedzmy "woreczek z sitka" - on się zdejmuje - jak jest napchane brudóff tam to wydmuchaj i załóż VIII. skłądamy pompę i kosz pompy w jedną całość (nakładamy kosz aż zatrzaski się zatrzasną - zrobić to uważnie - bo w środku jest taki węzyk gumowy, który trzeba wetknąć w odpowiedni otwór w koszu pompy) IX. wyczyścić np benzynką gumową okrągłą uszczelkę, która jest na otworze baku 9w miejscu skąd wyjęliśmy pompę) i miejsce pod nią. równeż jak pompa się zabrudziła to przeczyścić. X. wkładamy z powrotem pompę na swoje miejsce (teraz ma wejśc bez problemu - bo wchodzi cieńszym końcem najpierw). wkładać w taki sposób żeby pływak się nie zawiesił i o nic nie zaczepiał. XI. zakręcamy wszystkie śrubki z powrotem XII. podłączamy przewody (gruby paliwowy i cieńszy zasilający z pomarańczowa koncówką) XIII. przykręcamy z powrotem metalową przesłonkę czterema śrubami XIV. składamy siedzenie do pierwotnej pozycji. XV. przeręcamy kluczyk i czekamy chwilę aż pompa napompuje paliwo do przewodów, odpalamy auto. Jak wszystko dobrze podłączone i nic nie uszkodziliśmy w trackie majsterkowania to auto swobodnie ładnie zapali. zdjęcia:) 1. zaglądamy pod tylną kanapę... i okdręcamy 4 śrubki klucz 10 2. widok przykręconej pompy z wszystkimi "kabelkami" 3. odlączamy przewód paliwowy i elektrykę od pompy (zgodnie z punktem II) 4. wyjmujemy pompę do połowy (zgodnie z punktem IV) 5. wyjąłeś? więc w środku został Ci kosz pompy - wkładasz rękę i tak jak opisałem w punkcie VI 6. chcesz zobaczyć co masz w baku?? oceń to wzrokowo... 7. tak powinna wyglądać twoja pompa: (zaznaczone sitko można zdjąć i przeczyścić) 8. pompa osobno (biała) i kosz pompy osobno (czarny) 9. wszystko razem złożone do "kupy" ) 10. składamy wszystko teraz w odwrotnej kolejności (tylko o niczym nie zapomnieć ) Autor: paker228 Źródło: http://www.seicento.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/97-silnik-benzyna-wymiana-pompy-paliwa-seicento/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi