Skocz do zawartości

Opel Omega B Combi 1994


Rekomendowane odpowiedzi

1. Zdjęcia pojazdu

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

2. Opis pojazdu

 

Opel Omega B

Typ nadwozia: 5-drzwiowy kombi

R.prod. 1994

Silnik X20XEV , benzyna 2.0 16V, 136kM

Wersja wyposażenia GL

 

Wyposażenie:

 

-centralny zamek z pilotem w kluczyku

-autoalarm

-immmobiliser

-radio

-szyba zabarwiona

-szyby sterowane elektrycznie przednie

-siedzenie przednie lewe regulacja wysokości elektryczna

-poduszka powietrzna kierowcy

-poduszka powietrzna pasażera

-tylny pas bezpieczeństwa środkowy trójpunktowy

-lampki czytania mapy przód i tył z czasowym wyłącznikiem i płynnym przygasaniem

-lampki drzwi

-podłokietnik przedni środkowy

-lusterka elektryczne i ogrzewane

-koła jezdne stalowe 6JX15 zima 195/60R15

-koła jezdne aluminium 7JX16 lato 205/55R16

-wspomaganie kierownicy

-regulowana kolumna kierownicy

-koło kierownicy skóra

-przednie światła przeciwmgielne

-obrotomierz

-6 głośników

 

3. Opis napraw dokonanych w pojeździe podczas użytkowania, koszty tych napraw

 

Auto zakupione z przebiegiem 184.000km, sprowadzone z Niemiec. Na początku standard:

- olej syntetyczny - 140zł

- filtr oleju - 10zł

- rozrząd kompletny: pompa FEBI 120zł, rolki RUVILLE po 110zł, napinacz INA 130zł i pasek GATES 85zł

Podczas eksploatacji przez okres 3.5 roku i ponad 50 tyś km dokonano napraw zawieszenia - wymiana:

- łączniki stabilizatora - FEBI 30zł sztuka

- przednie wahacze kompletne - HANS PRIES 116zł sztuka

Hamulce:

- 2 razy klocki hamulcowe przód - FOMAR 60zł

- klocki hamulcowe tył - HART 45zł

Wydech:

- tłumik środkowy POLMOSTRÓW 65zł

- tłumik końcowy POLMOSTRÓW 70zł

Inne elementy (nowe):

- akumulator 60Ah - 220zł

- uszczelka głowicy - GOETZE 80zł

- termostat WAHLER - 45zł

- chłodnica noname - 160zł

- przewód paliwowy w komorze silnika (metr bieżący 12zł)

 

Samochód sprzedany z licznikowym 238 tyś km. Faktyczny przebieg podejrzewam o ok. 100 tyś większy - świadczy o tym odzywanie się hydropopychaczy na zimnym silniku.

 

4. Słabe i mocne strony pojazdu, zalety i wady, walory użytkowe

 

Przestronne nadwozie, z dobrą widocznością i ergonomią - wszystkie manipulatory i urządzenia rozmieszczone logicznie i intuicyjnie. Zawieszenie zestrojone wybitnie na komfort, bardzo miękkie, niemniej jednak na zakrętach zachowujące się zupełnie poprawnie, a na szerokich oponach bardzo dobrze trzymające się asfaltu. Brak tendencji do uciekania z zakrętu lub zarzucania tyłem (tylko na suchej nawierzchni). Z uwagi na tylny napęd warto rozsądnie operować gazem na śliskiej nawierzchni.

Łatwo wyczuć auto - dobra widoczność do tyłu, dobra widoczność do przodu. Duże lusterka zewnętrzne.

Ekonomiczne w utrzymaniu jak na klasę prawie luksusową - spalanie benzyny w cyklu miejskim 11,5l PB95. Spalanie gazu w cyklu miejskim 11l LPG (instalacja sekwencyjna DIEGO).

Bardzo dobry dostęp do części - zarówno nowych (mnóstwo zamienników) jak i używanych. Bardzo niskie ceny części.

Słabą stroną auta są łączniki stabilizatora przedniego - na polskich drogach normalką jest ich wymiana raz w roku, mniej więcej co 15-20 tyś km. Drugim elementem kiepska odporność na korozję w obrębie tylnej klapy, rantów dolnych drzwi oraz rantów tylnych błotników. Model od 99r (po liftingu) zdecydowanie odporniejszy na korozję w związku z zastosowaniem ocynku). Kształt bagażnika regularny, pozwalający na dobre ułożenie przewożonego bagażu. Otwór załadowczy bardzo duży, próg załadunku nisko. Przestrzeń bagażowa ogromna. Ilosc miejsca wewnątrz ogromna. Niesamowicie wygodne auto - trasa 500km w jedną stronę nie powoduje ŻADNEGO zmęczenia podróżą dla któregokolwiek pasażera. BARDZO dobre materiały wykończeniowe wnętrza.

 

5. Zauważone niedociągnięcia wynikające z eksploatacji, ewentualne sposoby niwelowania powyższych

 

Poliftowa wersja jest odporniejsza na korozję od poprzedniej, przed faceliftingiem.

Za wyjątkiem korozji strasznie upierdliwe są czujniki silnika ECOTEC. W czasie eksploatacji wymieniłem:

- 2 razy czujnik wałka rozrządu (95zł sztuka nowa)

- raz czujnik położenia wału (190zł sztuka nowa)

- czujnik temperatury do ecu (24zł sztuka nowa)

 

6. Ogólna ocena pojazdu w skali 1-6 w poszczególnych kategoriach:

a) - funkcjonalność nadwozia 6 pkt

B) - silnik i układ napędowy 6 pkt

c) - zawieszenie i układ jezdny (komfort jazdy i precyzja prowadzenia, skuteczność hamulców) 6 pkt

d) - widoczność z wnętrza 6 pkt

e) - ergonomia rozmieszczenia elementów użytkowych i manipulacyjnych 6 pkt

f) - ekonomia użytkowania 5 pkt

g) - dostępność i koszt części zamiennych 6 pkt

h) - awaryjność (mechanika, elektryka, karoseria) 4 pkt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.