ArKos Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 1. Zdjęcia pojazdu 2. Opis pojazdu Opel Omega B Typ nadwozia: 5-drzwiowy kombi R.prod. 1994 Silnik X20XEV , benzyna 2.0 16V, 136kM Wersja wyposażenia GL Wyposażenie: -centralny zamek z pilotem w kluczyku -autoalarm -immmobiliser -radio -szyba zabarwiona -szyby sterowane elektrycznie przednie -siedzenie przednie lewe regulacja wysokości elektryczna -poduszka powietrzna kierowcy -poduszka powietrzna pasażera -tylny pas bezpieczeństwa środkowy trójpunktowy -lampki czytania mapy przód i tył z czasowym wyłącznikiem i płynnym przygasaniem -lampki drzwi -podłokietnik przedni środkowy -lusterka elektryczne i ogrzewane -koła jezdne stalowe 6JX15 zima 195/60R15 -koła jezdne aluminium 7JX16 lato 205/55R16 -wspomaganie kierownicy -regulowana kolumna kierownicy -koło kierownicy skóra -przednie światła przeciwmgielne -obrotomierz -6 głośników 3. Opis napraw dokonanych w pojeździe podczas użytkowania, koszty tych napraw Auto zakupione z przebiegiem 184.000km, sprowadzone z Niemiec. Na początku standard: - olej syntetyczny - 140zł - filtr oleju - 10zł - rozrząd kompletny: pompa FEBI 120zł, rolki RUVILLE po 110zł, napinacz INA 130zł i pasek GATES 85zł Podczas eksploatacji przez okres 3.5 roku i ponad 50 tyś km dokonano napraw zawieszenia - wymiana: - łączniki stabilizatora - FEBI 30zł sztuka - przednie wahacze kompletne - HANS PRIES 116zł sztuka Hamulce: - 2 razy klocki hamulcowe przód - FOMAR 60zł - klocki hamulcowe tył - HART 45zł Wydech: - tłumik środkowy POLMOSTRÓW 65zł - tłumik końcowy POLMOSTRÓW 70zł Inne elementy (nowe): - akumulator 60Ah - 220zł - uszczelka głowicy - GOETZE 80zł - termostat WAHLER - 45zł - chłodnica noname - 160zł - przewód paliwowy w komorze silnika (metr bieżący 12zł) Samochód sprzedany z licznikowym 238 tyś km. Faktyczny przebieg podejrzewam o ok. 100 tyś większy - świadczy o tym odzywanie się hydropopychaczy na zimnym silniku. 4. Słabe i mocne strony pojazdu, zalety i wady, walory użytkowe Przestronne nadwozie, z dobrą widocznością i ergonomią - wszystkie manipulatory i urządzenia rozmieszczone logicznie i intuicyjnie. Zawieszenie zestrojone wybitnie na komfort, bardzo miękkie, niemniej jednak na zakrętach zachowujące się zupełnie poprawnie, a na szerokich oponach bardzo dobrze trzymające się asfaltu. Brak tendencji do uciekania z zakrętu lub zarzucania tyłem (tylko na suchej nawierzchni). Z uwagi na tylny napęd warto rozsądnie operować gazem na śliskiej nawierzchni. Łatwo wyczuć auto - dobra widoczność do tyłu, dobra widoczność do przodu. Duże lusterka zewnętrzne. Ekonomiczne w utrzymaniu jak na klasę prawie luksusową - spalanie benzyny w cyklu miejskim 11,5l PB95. Spalanie gazu w cyklu miejskim 11l LPG (instalacja sekwencyjna DIEGO). Bardzo dobry dostęp do części - zarówno nowych (mnóstwo zamienników) jak i używanych. Bardzo niskie ceny części. Słabą stroną auta są łączniki stabilizatora przedniego - na polskich drogach normalką jest ich wymiana raz w roku, mniej więcej co 15-20 tyś km. Drugim elementem kiepska odporność na korozję w obrębie tylnej klapy, rantów dolnych drzwi oraz rantów tylnych błotników. Model od 99r (po liftingu) zdecydowanie odporniejszy na korozję w związku z zastosowaniem ocynku). Kształt bagażnika regularny, pozwalający na dobre ułożenie przewożonego bagażu. Otwór załadowczy bardzo duży, próg załadunku nisko. Przestrzeń bagażowa ogromna. Ilosc miejsca wewnątrz ogromna. Niesamowicie wygodne auto - trasa 500km w jedną stronę nie powoduje ŻADNEGO zmęczenia podróżą dla któregokolwiek pasażera. BARDZO dobre materiały wykończeniowe wnętrza. 5. Zauważone niedociągnięcia wynikające z eksploatacji, ewentualne sposoby niwelowania powyższych Poliftowa wersja jest odporniejsza na korozję od poprzedniej, przed faceliftingiem. Za wyjątkiem korozji strasznie upierdliwe są czujniki silnika ECOTEC. W czasie eksploatacji wymieniłem: - 2 razy czujnik wałka rozrządu (95zł sztuka nowa) - raz czujnik położenia wału (190zł sztuka nowa) - czujnik temperatury do ecu (24zł sztuka nowa) 6. Ogólna ocena pojazdu w skali 1-6 w poszczególnych kategoriach: a) - funkcjonalność nadwozia 6 pkt - silnik i układ napędowy 6 pkt c) - zawieszenie i układ jezdny (komfort jazdy i precyzja prowadzenia, skuteczność hamulców) 6 pkt d) - widoczność z wnętrza 6 pkt e) - ergonomia rozmieszczenia elementów użytkowych i manipulacyjnych 6 pkt f) - ekonomia użytkowania 5 pkt g) - dostępność i koszt części zamiennych 6 pkt h) - awaryjność (mechanika, elektryka, karoseria) 4 pkt   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/948-opel-omega-b-combi-1994/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi