ArKos Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 1. Zdjęcia pojazdu 2. Opis pojazdu Opel Vectra B polift Typ nadwozia: 5-drzwiowy kombi R.prod. 1999, I rej. 2000 Silnik X18XE1 , benzyna 1.8 16V, 125kM Wersja limitowana na 100-lecie Opla Wyposażenie: -skrzynia biegów automatyczna -centralny zamek z pilotem w kluczyku -autoalarm -immmobiliser -radio cd cdr500 -pokrycie wnętrza podłogi s/deluxe -szyba zabarwiona -szyby sterowane elektrycznie przednie -siedzenie przednie lewe regulacja wysokości -poduszka powietrzna kierowcy -poduszka powietrzna pasażera -boczne poduszki powietrzne -siedzenia przednie z regulacją lędźwi -tylny pas bezpieczeństwa środkowy trójpunktowy -klimatyzacja -lampki czytania mapy przód i tył z czasowym wyłącznikiem i płynnym przygasaniem -lampki drzwi -spryskiwacze reflektorów podgrzewane -podłokietnik przedni środkowy -osłony przeciwsłoneczne z oświetleniem -lusterka elektryczne i ogrzewane -podgrzewanie siedzeń przednich -koła jezdne aluminium 6JX15 zima 195/60R15 -koła jezdne aluminium 7,5JX17 lato 225/50R17 -wspomaganie kierownicy -regulowana kolumna kierownicy -koło kierownicy skóra -przednie światła przeciwmgielne -obrotomierz -6 głośników -sterowanie radia w kierownicy -wykończenie tkanina s-lux wariant 1 -odłączany hak holowniczy 3. Opis napraw dokonanych w pojeździe podczas użytkowania, koszty tych napraw Auto zakupione z przebiegiem 191.000km, sprowadzone z Niemiec. Na początku standard: - olej syntetyczny - 140zł - wkład filtra oleju - 8zł - klocki hamulcowe tylne - FOMAR 44zł - filtr przeciwpyłkowy noname - 14zł Podczas eksploatacji na skutek niedbałej wymiany rozrządu u poprzedniego właściciela (śrubka wewnatrz obudowy rozrządu) nastapiła konieczność wymiany rozrządu. Wymieniłem jedynie pasek (reszta nowa) ale kupiłem cały komplet. Ceny poszczególnych elementów: - pompa wody RUVILLE - 110zł - pasek GOODYEAR - 88zł - rolki prowadzące - RUVILLE po 100zł sztuka - napinacz RUVILLE 110zł Po przejechaniu 10 tyś km rozstukało się zawieszenie. Wymiana: - łączniki stabilizatora - FEBI 28zł sztuka - sworznie wahacza - FEBI 38zł sztuka Oczekuje na wymianę tuleja tylnego wahacza wleczonego za 40zł sztuka. Podczas eksploatacji rozszczelnił sie kompresor klimatyzacji. Używany kompresor na allegro 50zł + koszty wysyłki. Wymiana we własnym zakresie. Klimatyzacja została sprawdzona ciśnieniowo i napełniona - koszt łączny 180zł. Obecnie auto posiada 204 tyś km przebiegu. 4. Słabe i mocne strony pojazdu, zalety i wady, walory użytkowe Przestronne nadwozie, z dobrą widocznością i ergonomią - wszystkie manipulatory i urządzenia rozmieszczone logicznie i intuicyjnie. Moze nieco drażnić podłokietnik przedni, dość mocno wysunięty do przodu, co troche utrudnia obsługę hamulca ręcznego. Mechanicznie mocne auto. Dobrze znosi nierówności dróg. Zawieszenie zestrojone na komfort, raczej miękkie, niemniej jednak na zakrętach zachowujące się poprawnie. Brak tendencji do uciekania z zakrętu. Łatwo wyczuć gabaryty pojazdu - dobra widoczność do tyłu, dobra widoczność do przodu. Nieco małe lusterka zewnętrzne. Ekonomiczne w utrzymaniu - spalanie benzyny w cyklu miejskim 10.5l PB95. Spalanie gazu w cyklu miejskim 12l LPG (instalacja sekwencyjna STAG300-4). Bardzo dobry dostęp do części - zarówno nowych (mnóstwo zamienników) jak i używanych. Bardzo niskie ceny części. Słabą stroną auta są łączniki stabilizatora przedniego - na polskich drogach normalką jest ich wymiana raz w roku, mniej więcej co 15-20 tyś km. Drugim elementem są tuleje tylnych wahaczy wleczonych - wytrzymują więcej, ale też często się spotyka ten problem. Bardzo dobrze pomyślana przestrzeń bagażowa. Dwie boczne kieszenie/schowki w bagażniku, podłoga nad kołem zapasowym zawiera cztery dodatkowe schowki, dodatkowo z tylnymi siedzeniami dodatkowo schowek pod podłoga bagażnika. Kształt bagażnika regularny, pozwalający na dobre ułożenie przewożonego bagażu. Otwór załadowczy duży, próg załadunku nisko. Wada to brak nakładki na zderzak - można porysować lakier zderzaka wkladając ciężkie przedmioty. 5. Zauważone niedociągnięcia wynikające z eksploatacji, ewentualne sposoby niwelowania powyższych Poliftowa wersja jest odporniejsza na korozję od poprzedniej, przed faceliftingiem. Obecnie po 11 latach od wyprodukowania zaczyna się powoli na dolnym rncie lewych tylnych drzwi oraz na rancie błotnika prawego tylnego - jest to rudy nalot, nic głębokiego. Denerwujące jest połączenie bocznych poduszek powietrznych (w fotelach przednich). Choroba tego auta są wadliwe styki w kostkach powodujące zapalanie się kontrolki airbag, i tym samym konieczność poprawy styku i udania się do ASO na skasowanie błędu (40zł). Najskuteczniejszym sposobem na to jest zlutowanie tych styków pod siedzeniem. Druga choroba to sterownik ABS - zimne luty powodujące losowe zapalanie się i gśnięcie kontrolki ABS. Skutecznym sposobem jest demontaż sterownika i przelutowanie styków - problem ustępuje i się nie powtarza. 6. Ogólna ocena pojazdu w skali 1-6 w poszczególnych kategoriach: a) - funkcjonalność nadwozia 5 pkt - silnik i układ napędowy 6 pkt c) - zawieszenie i układ jezdny (komfort jazdy i precyzja prowadzenia, skuteczność hamulców) 5 pkt d) - widoczność z wnętrza 6 pkt e) - ergonomia rozmieszczenia elementów użytkowych i manipulacyjnych 6 pkt f) - ekonomia użytkowania 5 pkt g) - dostępność i koszt części zamiennych 6 pkt h) - awaryjność (mechanika, elektryka, karoseria) 5 pkt   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi