Skocz do zawartości
ArKos

[silnik benzyna] Wymiana termostatu 1,6 16v / 1,8 16v

Rekomendowane odpowiedzi

Co będzie potrzebne?

Wkład termostatu - 30 PLN

Płyn chłodzący lub woda destylowana do uzupełnienia

 

Ja zacząłem od zlania płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego do czystego pojemnika, ponieważ nie miałem zbyt dużo nowego płynu chłodniczego do uzupełniania.

 

Wymianę wykonujemy na zimnym silniku, aby się nie poparzyć!

 

Zaczynamy od zlokalizowania termostatu w swoim silniku, u mnie znajdował się on po lewej stronie bloku silnika zaraz nad kolektorem wydechowym. Niestety dostęp utrudniony był przez obudowę silnika, dlatego została ona zdjęta.

 

Termostat najłatwiej zlokalizować jest idąc po najgrubszej gumowej rurze wychodzącej z chłodnicy wody.

 

Teraz wypadałoby odłączyć od termostatu wszystkie węże oraz czujnik temperatury alby ułatwić sobie do niego dostęp

 

Ponieważ ja wymieniałem juz wcześniej termostat w silniku x18xe1 stwierdziłem ze nie ma potrzeby odłączania węży i odpiąłem sam czujnik temperatury pozostawiając go wkręconego w obudowę termostatu.

 

Następnie odkręcamy śruby mocujące termostat. W tym przypadku były to 2 śruby. Do 1 zaznaczonej kółkiem dostęp jest prosty, gorzej z druga, która znajduje się pod termostatem (zaznaczona strzałką) Ja poradziłem sobie przedłużka i końcówkami nasadowymi 10

 

9ec9e61eb2b5db25.jpg

 

Po odkręceniu śruby możemy spodziewać się wycieku płynu chłodzącego.

 

Następnie odchylamy termostat, aby mieć dojście do wkładu i naszym oczom ukazuje się taki oto widok:

 

416360be1478a135.jpg

 

Wkład demontujemy dociskając w dół blaszkę i przekręcając ja w prawo

 

45e7e5ff68291ef4.jpg

 

Następnie wyjmujemy stary wkład i postępując analogicznie zakładamy nowy:

 

e83a08d3aad72197.jpg

 

Ważne jest żeby prosto założyć wkład.

 

Następnie zakładamy termostat z powrotem, składamy wszystko razem i podłączamy czujnik temperatury.

 

Uzupełniamy płyn chłodniczy w zbiorniczku i odpalamy silnik.

 

Po pierwszym odpaleniu silnik będzie dymił, ponieważ płyn chłodniczy rozlany na kolektor, i inne części silnika zacznie odparowywać. Jeżeli zauważymy ze podczas pracy silnika układ się odpowietrzył i dużo płynu ubyło należy go uzupełnić.

 

 

Autor: sjr

Źródło: http://astra-g.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.