Gość Bobi Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Mam do kupienia za niewielkie pieniądze Omege B 96', ogólnie jedyny mankament w niej to karoseria, podwozie i zawieszenie ... totalnie przerdzewiałe, nie nadaje się do naprawy, silnik zaś jest zdrowy, nic nie cieknie, odpala, autko na chodzie. Teraz pytanie czy ten silnik z Omegi 2,0 wejdzie mi do Astry gdzie obecnie siedzi C14NZ, i co ze skrzynią biegów, która w Omedze jest wzdłuż a nie w poprzek jak maja astry czy jeszcze coś może przeszkadzać Dodam jeszcze że mój silnik jest po małytm remoncie (napawany wał) i cieknie na łączeniu silnika ze skrzynią, więc to głównie mnie przekonuje do wymiany.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartas Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Bobi, sam silnik owszem wejdzie, ale pociąga to za sobą również przełożenie wiązki silnika, kompa, osprzętu, nie pamiętam jak jest z łapą silnika. Kolejne to mc persony z big blocka, półośki i skrzynia, ta z omegi nie podejdzie ze względu na inny rodzaj napędu. Najprościej byłoby dla Ciebie dorwać w takim stanie jak omega jakiegoś przednio napędowca z tym silnikiem, o wiele mniej zabawy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Musiałbyś dokupić łapy mocujące, kolektor wydechowy, skrzynię biegów, mcphersony, półosie z przegubami, sprzęgło może mogłoby zostać, ale to musiałbyś sprawdzić no i węże do układu chłodzenia   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bobi Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Silnik w Omedze ma nowy rozrząd i nowe sprzęgło   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 po kolei: silnik pasuje, ale musisz wymienić miskę olejową i smok pompy oleju na takie z FWD czyli astra vectra calibra oryginalna misa z omegi ma całkiem inny kształt i będzie problem i z wydechem i z kilkoma innymi sprawami... łapa silnika jest taka sama jak w astrze 2,0 i taką musisz mieć silnik posiada otwory technologiczne i do montażu wzdłużnego i poprzecznego kolektor wydechowy - jak Wasyl nnapisał, jest inny - omega ma wylot pod kątem, choć jakbyś się uparł to da z nim radę sprzęgło absolutnie NIE MOŻE zostać nie będzie sie dało na tym jeździć wogóle, będzie sie ślizgać i palić bo jest stanowczo za słabe koło zamachowe omega ma garnkowe, ja wymieniłbym na płaskie z c20ne z astry vectry calibry i dał takie też sprzęgło napęd: Wasyl napisał... skrzynia z dużego bloku potrzebna i wymienić razem z półosiami, mcphersonami itp podpowiadam sposób: skrzynia z półosiami z daewoo - typ skrzyni D16 ma półosie z przegubami do małego bloka, a sama skrzynia pasuje do dużego bloku to chyba najrozsądniejsze   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 ArKos, Ty, a Cali nie ma garnuszka? Nie wiem jak w NE, ale w XE to chiba tak, a Aśka i Kadzio na bank płaskie tak jak piszesz   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 cali miała i garnkowe i płaskie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fraglesiak Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Jeżeli zaś mamy pół ośki od 2,0 a nie chcemy personów wywalać bo wsio dobre można same łożyska w personach. Przynajmniej w Kadecie dało radę ale nie wiem jak w Asi. To tak na marginesie dla innych   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Cześć fragles Masz rację ale częściowo, bo: czy astra czy kadett to jeden kit, ale jest różnica w piastach i łożyskach dużego i małego bloku... Żeby wepchać piasty dużego bloku w kolumny małego, to piasty trzeba stoczyć na tokarce i dopiero wtedy dać łożyska z małego bloku - inaczej nie wlezie z tego co mi wiadomo Poza tym przeguby wewnętrzne są inne dla dużych i małych bloków, więc sprawa półosi już trochę odpada. Najmądrzej wydać po 80zł za półosie do nexii tak jak pisałem - bez toczenia, kombinowania, po prostu zakłądasz i jedziesz na piastach małego bloku mając skrzynię z dużego bloku   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się