Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana tylnych bębnów na tarcze Astra II


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Ze względu na to, że będę zakładał 17" felgi, postanowiłem wymienić szpecące wygląd bębny na tarcze. Nie wiem jak z efektywnością (co lepsze?), ale tarcze z tyłu wyglądają zdecydowanie lepiej :ok:

 

Do dzieła:

Potrzebne części:

- tylne zaciski x2

- tylne tarcze (w moim przypadku 240mm (4 śruby) , można założyć też 264mm (5 pięć śrub)- zależy od ilości śrub na koła) x2

- klocki hamulcowe x4

- jarzma do zacisków x2 (tutaj uwaga - są dwie długości w zależności od wielkości tarczy jaką zakładamy)

- linka od ręcznego - jest inna niż do bębnów x1

- węże hamulcowe (giętkie) x2 i śruby z otworami x2

- przewody hamulcowe miedziane około 30cm (możlwie, że można użyc starych - ja dałem nowe) x2 z zaciśniętymi śrubkami do montażu

- podkładki miedziane x4

- uchwyty do węży hamulcowych x2 (widać je na 10 fotce)

- osłony tarcz hamulcowych

 

20090730005.jpg

 

Na zdjęciu są 3 jarzma od hamulca, ten po prawej jest od większych tarcz.

 

Wymianę robiłem w warsztacie po godzinach pracy, ale można zrobić "pod domem" tylko hamulce miedziane kupić w warsztacie i linkę od ręcznego założyć w warsztacie

 

Pierwsza czynność to zdjęcie koła jest to chyba oczywiste, ale lepiej napisać ;)

 

20090730006.jpg

 

Musimy ściągnąc piastę z belki. Trzyma się na 4x śrubach (chyba 16mm) z tyłu. Spsikałem WD40 żeby trochę łatwiej odkręcić i trochę popracować szczotką drucianą. Ja miałem drugi komplet piast, jak nie masz to musisz użyć swoich.

 

20090730007.jpg

 

Trzeba odczepić (odgiąć metalową "tulejkę") linkę hamulca ręcznego i ścisnąć wąż hamulcowy żeby płyn nie wyciekał:

 

20090730008.jpg

 

Odkręcić przewód hamulcowy (stalowy) od bębna i z drugiej strony. JAk zostanie już sama belka montujemy piastę, osłonę tarczy i jarzmo:

 

20090730010.jpg

 

20090730011.jpg

 

Następnie zakładamy tarczę i przykręcamy śrubkę zabezpieczającą:

 

20090730012.jpg

 

Następnie montujemy zacisk (tylna część) do jarzma. Są to dwie sruby z łbem gwiazdkowym (można użyć klucza oczkowego i nabić - 14 albo 15mm) Śruby mają niestandardowy gwint, więc lepiej nic nie zepsuć ;) :

 

20090730013.jpg

 

Następnie zakładamy zacisk z klockami i przykręcamy:

 

20090730015.jpg

 

Zamontować wąż hamulcowy na uchwycie , od strony zacisku dać podkładki miedziane z obu stron (2 na zacisk):

 

20090730017.jpg

 

NAstępnie montujemy przewód hamulcowy miedziany:

 

20090730018.jpg

 

Pod przewodem widać jeszcze linkę od ręcznego, którym własnie się zajmiemy, tzn. trzeba go zdemontować i założyć nowy. Najlepiej na rampie albo kanale, bo łatwy dostęp. Nie mam fotek niestety, ale to naprawdę nic trudnego. Ewentualnie zrobią to w warsztacie.

 

Teraz trzeba odpowietrzyć hamulce ( najlepiej we dwóch :ok: dolewając płyn hamulcowy). Zamontować koła i gotowe. Całość zajęła mi 3 godzinki z robieniem zdjęc i dwoma przerwami na herbatę. Nie jestem mechanikiem, więc mogą wystąpić jakieś błedy w opisie

 

 

 

Autor: Michau

Źródło: http://astra-g.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania