Skocz do zawartości

Citroen Berlingo I 2002 - Po Lifcie - Pierwsza styczność z autem dużo pytań ;)


Wellkovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim! 

Na wstępnie chciałbym zaznaczyć, że jestem totalnym laikiem w temacie samochodowym także mogę zadawać dla większości pytania dość proste z oczywistymi odpowiedziami ;) 
Pojawiło się u mnie w domu już dość zmęczone życiem autko jakim jest Citroen Berlingo I z 2002 roku. Chciałbym je ogarnąć w wolnym czasie, aby było w miarę ładne i sprawne (o sprawność auta raczej zadba znajomy mechanik). Pierwsze co chciałem w nim zrobić to porządek jednak napotkałem problem przy sprzątaniu wykładziny... Okazało się, że przednia wykładzina ma pod spodem gąbkę (pewnie do tłumienia dźwięków i wibracji), która jest cała mokra (To najprawdopodobniej wynik zatkanych kanalików odpływu wody i starych uszczelek). Z tego powodu zdecydowałem wyciągnąć wykładzinę i ją osuszyć.

Tak... myślałem, że wystarczy odpiąć fotele i ją wyciągnąć jednak musze zdjąć cały kokpit. Chwilowo idzie mi całkiem dobrze pytanie jak z podłączeniem całego ustrojstwa znów do kupy mi pójdzie ;) To wstęp do pewnie moich dalszych pytań w temacie tego auta. Dziś jednak mam inne pytanie :D 


Uszczelki na rantach karoserii ( miejsce styku drzwi i korpusu auta "dachu") są całe pokryte zielonym nalotem oraz poprzerywane w niektórych miejscach, a guma bardziej przypomina starą papę niż gumę i pęka jak się ją dociśnie ;D Jak mogę dobrać uszczelkę, aby ją wymienić. Szukałem w Internecie i jest tego dość dużo. Czy mogę kupić uszczelkę o innym przekroju niż ta którą mam czy obowiązkowo musi być taka sama? Zdjęcie poglądowe mojej uszczelki w załączniku. Czy przykładowo taka uszczelka może zostać zakupiona i zamontowana https://polgum.sklep.pl/pl/p/Uszczelka-uniwersalna-na-rant-z-bocznym-brzuchem%2C-B25/85?