Skocz do zawartości

generalny rtemont C16NZ czyli opel


fifek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie siedzę w Oplach kawałek czasu ale nie aż tyle, więc moje pytanie, mam zamiar w niedalekiej przyszłości kupić Kadeta z silnikiem c16NZ.

Jako ze już miałem Opla z tym motorem to wiem co potrafi.

I tu moje pytanie: chce emont zrobić samemu i co zrobić?

na pewno głowica kompletna, wymiana pierścionków, co jeszcze Panewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od tego, że najpierw należy ustalić czy silnik wymaga remontu

 

moim zdaniem bez sensu jest remontować coś, co jest dobre

na pewno remont będziesz robił na nieoryginalnych częściach, choćby nawet dobre były te zamienniki, to będzie na zasadzie "zamienił stryjek siekierkę na kijek" czyli lepsza przelatana fabryka niż nowy zamiennik

 

co ja bym zrobił:

po zakupie auta dokładna diagnostyka silnika, czyli pomiar ciśnienia oleju i pomiar kompresji

może wizyta na hamowni

 

jak coś bym ustalił w sensie: jest jak być powinno lub nie jest, to wtedy dopiero rozdłubałbym silnik i patrzył jak w środku wygląda

niekiedy niestety ale remont kapitalny silnika jest chorym pomysłem, bo musisz robić WSZYSTKO

beki z cylindrów niejednokrotnie kwalifikują blok od razu na II nadwymiar

jajo wału też niekiedy się tak kończy

co by nie mówić, to szlifowanie wału osłabia go

 

pomijam kosmiczne koszty jeżeli chcesz to zrobić na naprawdę wysokiej półce jakościowej części

 

nie robiłbym remontu

po prostu poszukałbym silnika na swap i tyle - wydałbym 1/3 kasy i miałbym święty spokój, bo swap to max 2 dni i auto znowu jeździ

 

najlepsze jest to, że zamiast c16nz możesz wepchać silnik mający 115-125kM na małym bloku, na przykład vectra B/astra G/zafira posiada w swojej palecie silnikowej x18xe1 116kM lub w nowszej wersji z18xe, a taki kompletny silnik z anglika kupisz za 1200-1300zł

 

nie zrobisz dobrego jakościowo remontu za ten pieniądz, bo sam szlif wału kosztuje ok. 300-350zł, tulejowanie bloku zaleznie od stanu ok. 350-400zł, profi regeneracja głowicy 600-700zł najmniej - tego sam nie zrobisz i za to musisz wybulić kasę w profi firmach

a gdzie koszt części typu panewki, pierścienie itp?

 

przemyśl sobie sprawe... silniki które podałem powyżej są bardzo ekonomiczne, x18xe1 w VB kombi automat pali w mieście 10-10,5l PB a auto waży prawie 1500kg

w kadecie z manulaną skrzynią nie spali nawet 9l w mieście (uważam że zmieści się w 8l/100km) a porównaj sobie jazde 116kM a takim c16nz 75kM - dzień a noc

z18xe oraz x18xe1 pasują do F-13 z c16nz, sprzęgło, półosie i inne pierdle zostawiasz z kadeta - tylko silnik z osprzętem swapujesz i masz spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, zgadzam sie z Tobą, jakoś jednbak nie jestem przekonany, zrobiłem swapa z c16nz na c20ne i nie byłem zadowolony, silnik sprzedałem ale było kilka diwajsów do dopracowania.

Wierz mi ze ja nie jestem auto elektrykiem, znaczy się mam bardzo podstawowe pojęcie w elektryce,

nan byłym KTK otrzymałem pomoc ale jakoś nie szło mi, uruchomilem c20ne ale na krotko.

Teraz mysle, zawsze z opla byłerm zadowolony, zawsze dawał mi frajde z jazdy i było ok,

odnośnie Tojej wypowiedzi to tylko przedstawiam informacje vo i jak, wiadomo ze diagnostyka to podstawa. Tylko teoretyztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierz mi ze ja nie jestem auto elektrykiem, znaczy się mam bardzo podstawowe pojęcie w elektryce

 

i uwierz, że to starczy

 

wiązki silnika we wszystkich modelach są zunifikowane kolorystycznie i wystarczy kolorami połączyć

ja też swapowałem z c14nz na c20xe ten nowszy i jak widać auto ma sie dobrze, i zapier**** jak należy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a porównaj sobie jazde 116kM a takim c16nz 75kM - dzień a noc

 

Etam, pierdaczysz :P

 

Stosunek mocy do masy w Vectrze B x18xe1 to 0,77KM/kg masy auta, a w Kadecie c16nz 0.79KM/kg masy auta :)

 

Więc Vectra jeszcze bęcki zbiera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc Vectra jeszcze bęcki zbiera

 

weź może nie pitol...

postaw kadeta c16nz i go objade z każdej strony jak będę chciał

 

juz jeden mądry na ktk był, co chciał c16nz w kadecie pozamiatać mi omegą x20xev...

 

nie patrz na stosunek masy do mocy, bo to nie wszystko

słyszałeś pewnie o pojęciu moment obrotowy, przebieg momentu obrotowego, charakterystyka silnika, przełożenia skrzyni i pare innych

 

w każdej chwili możesz podjechać - dostaniesz moja vectre gratis, jak mnie objedziesz w seryjnym c16nz w kadecie :-D

 

poza tym jedna ważna rzecz:

sprawa rozbija sie o montaż x18xe1 Z vectry B DO kadetta i o kwestię, że 116kM czyli x18xe1 w kadecie pojedzie jak szatan w porównaniu ze zdechlakiem 75kM :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, Ja nawet nie posiadam takiego Kadzia :P

 

nie patrz na stosunek masy do mocy, bo to nie wszystko

słyszałeś pewnie o pojęciu moment obrotowy, przebieg momentu obrotowego

 

Ale moment/masa też korzystniej wypada na korzyść Kadzia :P

 

Ps. Popatrzyłem dane techniczne - 0-100 o sekundę lepiej na korzyść Vectry, miałeś rację.

 

 

Ale sekunda, to nie jest niebo a ziemia przy i tak sporym czasie 0-100 więc:

dzień a noc

To to nie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem dane techniczne - 0-100 o sekundę lepiej na korzyść Vectry, miałeś rację.
Ale sekunda, to nie jest niebo a ziemia przy i tak sporym czasie 0-100

 

1. patrzysz cały czas na porównanie kadett/vectra a chodzi o 116kM w kadecie czyli silnik vectry do kadetta

2. to tylko jedna sekunda ale w zakresie 0-100km/h, lecz im szybciej, tym większa i bardziej odczuwalna różnica bedzie

życie nie składa się z 0-100km/h... od 0-140 będzie już 2-3s różnicy, 0-160 z 10 sekund, 0-180 z pół minuty a 0-200 nie będzie co porównywać bo kadet tyle nie pojedzie z tym silnikiem, chyba że z górki i z wiatrem, a vectra płynnie i bez ociągania żwawo leci 0-170, potem ciutek poczekać trzeba bo dostaje lekkiej zadyszki

3. masz porównanie:

 

KADETT 75kM

 

 

VECTRA 116kM

 

 

z czym k***a do ludzi?

z 75kM? :shock::crazy:

 

i tym optymistycznym akcentem robimy CIACH BAJERA bo temat tyczy czego innego, a schodzi na inne tory :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, c16nz i 100 dopiero na trójce? :P nie kumaty kierownik jakiś... Poza tym fakt, ciagle pisałem o porównaniu kadetta z vectrą, a Kadett z x18xe1 to już nieźle by zapychał, obstawiałbym niecałe 9s do 100, więc fifek, jak będziesz miał możliwość, to swapuj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagle pisałem o porównaniu kadetta z vectrą

 

zamiast c16nz możesz wepchać silnik mający 115-125kM na małym bloku, na przykład vectra B/astra G/zafira posiada w swojej palecie silnikowej x18xe1 116kM lub w nowszej wersji z18xe (...)

w kadecie z manulaną skrzynią nie spali nawet 9l w mieście (uważam że zmieści się w 8l/100km) a porównaj sobie jazde 116kM a takim c16nz 75kM - dzień a noc

 

to przestań śnić, piwo pić, jointy palić i bzdury walić :mrgreen:

 

kilka postów było trzeba żebyś zatrybił - za mocne zioło masz, zmień dealera albo pal po pół :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.