Gość prezesik25 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witajcie! Jestem w trakcie przekładki sprężarki klimatyzacji w hyundaiu coupe 2.0 16v 97r. Stara sprężarka model FS-10 zatarła się. Dostaliśmy drugą sprawną od znajomego model HS-15. Wszystko byłoby super, gdyby nie to że przewody, które są odwrotnie mocowane, nie ma możliwości zamontowania sprawnej sprężarki do silnika, bo nie podłączy się przewodów, musiałbym wyginać w drugą stronę metalowe przewody, a to jest bardzo ryzykowne. Wiem, że 3 śruby mocujące sprężarkę mają taki sam rozstaw, więc z przykręceniem jej do silnika nie będzie problemu. Jedyna opcja to przekładka całego środka ze sprawnej sprężarki (HS-15) do zatartej (FS-10) - Czy środek będzie taki sam? Sprężarki: środek od sprężarki uszkodzonej FS-10   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Nie prościej by było dać przerobić te aluminiowe przewody, podjechać do gościa co spawa alum i przerobić rureczki jak jest dostęp w samochodzie po instalacji nowej sprężarki, istnieje ryzyko że środki nie będą pasować i masz obie złom, nie poskładasz tego tak szczelnie jak to robi fabryka.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/#findComment-3397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Czyli nie rozkręcać, tylko próbować przerobić przewody.. No nic, wiec nie będę tej sprawnej ruszał. Najlepiej wyjdę na tym jak kupię drugą sprężarkę za 100-150 zł (na allegro) taką jak powinna być bez przerabiania.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/#findComment-3399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Taka jest moja propozycja, jak masz tę starą zatartą to ją rozkręć zobaczysz jak ładnie jest w środku powinno być 7 małych tłoczków 14 zaworków szok jak oni to upchali w tak małej obudowie i pomyśl czy dasz rade to poskładać w ten sposób żeby zachować szczelność. Wpadł mi do głowy pomysł, zapodaj zdjęcie końcówki węża bo chyba by było wyjście beż spawania.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/#findComment-3400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Węże są przy sprężarce metalowe łączone ze środkiem auta gumowymi wężami zarobionymi fabrycznie (są jakoś ściskane). Jedna z przykrecanych końcówek jest większa, druga mniejsza, różnią się średnicą otworów. W sprężarce jest 5 tłoczków. Sprężarki wymiarami z zewnątrz praktycznie są takie same, więc może i środek będzie taki sam, możliwe, że są to części uniwersalne, które występują w różnych sprężarkach tego samego producenta aut. Ale jak piszesz, że nie poskładam tak jak fabryka to może i nie będę tego rozbierał. Końcówka przewodu jest w kształcie kolanka zakrzywionego w dół, także nie ma możliwości dać jej do góry nogami, bo zaraz nad sprężarką jest kolektor ssący   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/#findComment-3402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Z pierwszego Twojego zdjęcia wynika że różnica jest tylko w mocowaniu inny kształt końcówki. Może poszukać samego takiego węża z końcówką do sprężarki HS 15 i dospawać do Twoich rurek coś musisz wymyślić w ostateczności zaryzykować i zmienić połówki sprężarki.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/#findComment-3403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 A jakby zregenerować środek, a dokładnie bieżnię, po której chodzą tłoczki (2 ostatnie fotki)? Papierek ścierny, i doprowadzić aż do gładkości lustra? Czy ta bieżnia jest cała aluminiowa, czy ma jakąś nieścieralną powłokę?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/#findComment-3406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Aż tak daleko się nie zagłębiałem w sprężarki i myślę że to zbyt kosztowne doświadczenia co innego mając ten kombajn do sprawdzania szczelności instalacji to wtedy można się bawić i robić różne eksperymenty, może podjechać gdzieś gdzie rozbierają samochody i zamienić HS 15 na sprawną FS 10 lub poszukać pasującej końcówki do HS 15 starą odciąć i przyspawać, kurde co byś nie zrobił to są nie małe koszta.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/866-spr%C4%99%C5%BCarka-klimy-hyundai-coupe-20-16v/#findComment-3410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się