Skocz do zawartości

Blad p1171 i p1172 fiat albea 1.2 2004r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich co jakis czas ( miesiac-3 miesiace roznie) wyskakuja mi takie bledy...auto normalnie przy tym spala normalnie jezdzi nie szarpie czy cos innego...z ksiazki kodow (obd codes) wyszlo ze to usterka czujnika rotor (1171) i usterka sterowania wirnikiem (1172) ale co to wogule jest?

Auto jak w temacie benzyna z gazem 

Martwic sie tym czy po prostu kasowac i jezdzic i czekac az cos padnie :). Bo jakis zadnych objawow awarii nie odczuwam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda wygląda na uwaloną.

P1171 Przekroczona wartość korekt paliwa

P1172 Zbyt bogata mieszanka

Sprawdzić czy wtryski nie leją, czy filtr powietrza jest drożny, czy ciśnienie paliwa nie jest zbyt wysokie.
Jeśli auto miało katalizator wycięty, to zamontować, a jeśli nie był usuwany to sprawdzić, czy się nie wykruszył i nie poleciał do wydechu.

W wypadku LPG: skasować błędy, zdjąć klemy akumulatora na noc, na drugi dzień jeździć TYLKO I WYŁĄCZNIE na benzynie. Po ok. 30-40km jeśli błąd nie wystapi, to LPG do dokładnego sprawdzenia i regulacji.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki arkos za odpowiedz wiec tak 

Gaz zalozony 2 lata temu regulowany na biezaco (15tys.+ wymiana filtrow) mam program pod bluetooth "car scanner"...wiadomo nie jest to co interfejs w serwisach za pare tys. Ale podaje dane w czasie rzeczywistym. Tj.

Sonda przed katem napiecie oscyluje 0.1-0.8v 

Korekta krotkoterminowa srednio oscyluje -3+3.  Jak przelacze na gaz to potrafi zejsc na chwile na -10 +12 potem wraca na -3+3 

Korekta dlugoterminowa mam +7 

Bledy wywalaly zawsze jezdzac na gazie wiec wtryskow nie ruszam bo na gwarancji jeszcze sprawdzalem przewody powietrzne do kolektora czy sa gdzies uszkodzone/dziurawe nic wydech tez wydaje sie szczelny...jakis czas temu byl wymieniany map sensor w dolocie 

Parametry temperatury zasysanego powietrza sa dobre...filtr powietrza zalozony nowy ...

Nie wiem czy to istotne....jakis czas temu wymienilem sonde za katalizatorem....czy wykres korekty krotkoterm. Powinien byc plaski czy ma minimalnie falowac? 

Bo gosciu z tego filmiku tak wyjasnia zasade dzialania sond 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga sonda powinna w miarę spokojnie stać. Ona analizuje sprawność układu oczyszczania spalin (katalizator) i nie wpływa na regulację składu mieszanki. Od tego jest sonda pierwsza - przed katalizatorem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.