Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana końcówki drążka kierowniczego Astra G


Grzes997

Rekomendowane odpowiedzi

Poradnik wymiany końcówki drążka kierowniczego Opel Astra G, Zafira i pochodne. Potrzebne narzędzia klucz 18, 19, 24, suwmiarka. Zaczynamy od podniesienia samochodu z przodu oraz zabezpieczeniu przed spadnięciem.

Luzujemy lekko kluczem 24przeciw nakrętkę

95670b05724136fem.jpg

i odkręcamy nakrętkę z dołu drążka kluczem 18 lub 19

be8b0db5855f5edbm.jpg

jeśli jest drążek do wymiany można młotem uderzyć w śrubę od spodu i końcówka wyskoczy z piasty ale za nim to zrobimy proponuje zrobić mały pomiar długości od środka drążka do nakrętki kontrującej

46cd2ad3ceeda660m.jpg

e5bd80e6a67f5e3fm.jpg

ed0ba2ba9485fb83m.jpg

pomiar jest potrzebny podczas montażu nowej końcówki żeby nam się zbieżność nie zmieniła, a są dwie szkoły jedni liczą zwoje podczas odkręcania a ja proponuje pomiar gdyż nie zawsze kupicie taki sam drążek jak jest w samochodzie

fd0d09abc85b867am.jpg

na fotce widać jaka jest różnica miedzy starą a nową końcówką, przed przykręceniem nowej końcówki lekko smarujemy gwint drążka i wkręcamy na odpowiednią odległość końcówkę potem drugi koniec do piasty i skręcamy, kontrolny pomiar odległości jeśli się zgadza to dokręcamy nakrętkę kontrującą, jeśli jest różnica to klucz 13 wkładamy na drążek i nim kręcimy i ustawiamy właściwą długość na koniec kontrujemy nakrętkę i gotowe.

43ad747fb5d82e86m.jpg

Można się przejechać na stację gdzie robią regulację zbieżności kół w celu sprawdzenia czy coś nam nie rozjechało się w czasie pomiarów.

 

Pozdrawiam Grzes997

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania