Grzes997 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Poradnik wymiany końcówki drążka kierowniczego Opel Astra G, Zafira i pochodne. Potrzebne narzędzia klucz 18, 19, 24, suwmiarka. Zaczynamy od podniesienia samochodu z przodu oraz zabezpieczeniu przed spadnięciem. Luzujemy lekko kluczem 24przeciw nakrętkę i odkręcamy nakrętkę z dołu drążka kluczem 18 lub 19 jeśli jest drążek do wymiany można młotem uderzyć w śrubę od spodu i końcówka wyskoczy z piasty ale za nim to zrobimy proponuje zrobić mały pomiar długości od środka drążka do nakrętki kontrującej pomiar jest potrzebny podczas montażu nowej końcówki żeby nam się zbieżność nie zmieniła, a są dwie szkoły jedni liczą zwoje podczas odkręcania a ja proponuje pomiar gdyż nie zawsze kupicie taki sam drążek jak jest w samochodzie na fotce widać jaka jest różnica miedzy starą a nową końcówką, przed przykręceniem nowej końcówki lekko smarujemy gwint drążka i wkręcamy na odpowiednią odległość końcówkę potem drugi koniec do piasty i skręcamy, kontrolny pomiar odległości jeśli się zgadza to dokręcamy nakrętkę kontrującą, jeśli jest różnica to klucz 13 wkładamy na drążek i nim kręcimy i ustawiamy właściwą długość na koniec kontrujemy nakrętkę i gotowe. Można się przejechać na stację gdzie robią regulację zbieżności kół w celu sprawdzenia czy coś nam nie rozjechało się w czasie pomiarów. Pozdrawiam Grzes997   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/844-podwozie-wymiana-ko%C5%84c%C3%B3wki-dr%C4%85%C5%BCka-kierowniczego-astra-g/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi