Skocz do zawartości

jak wyłaczyć kontrole trakcji


Gość darekbryku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość darekbryku

witam, mam opla vectre 2,5 v6 170 km, juz długo tym autem jezdze i nigdy mi nie przeszkadzała ta TC , pozatym jest tak ze kontrolka TC raz siwci sie raz nie swieci sie , guzik co powinien wyłaczac i właczac TC nie reaguje na nic i ciagle jest ta kontrola trakcji,czy macie jakis pomysł jak to wyłaczyc, obecnie nawet gum auto nie chce palic przy starcie letko zakreci kołami ale dalej juz blokuje, jak to naprawic zeby było sprawne,

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kolei...

 

przenoszę temat do działu "silnik benzyna" ponieważ TC dotyczy silnika ;)

to jest dodatkowa przepustnica na kolektorze ssącym

 

a w temacie

z tego co ja się orientuję to układ kontroli trakcji pobiera dane z czujników abs kół pędnych

jeśli różnice impulsów pomiędzy prawą a lewą stroną przekroczą daną wartość, to układ TC przyjmuje utratę przyczepności na kole, które szybciej się kręci

skutkiem tego jest zamknięcie dodatkowej przepustnicy TC umieszczonej pod przepustnicą właściwą sterowaną pedałem gazu

daje to tyle, że silnik spada z obrotów i spada tym samym jego moc i moment obrotowy

przepustnica TC jest sterowana silniczkiem elektrycznym, a nad całością czuwa układ elektroniczny TC czyli komputer

w chwili zerwania przyczepności i zadziałania TC zaświeca się kontrolka sygnalizująca uślizg kół i zadziałanie układu TC

 

moje zdanie:

 

pozatym jest tak ze kontrolka TC raz siwci sie raz nie swieci sie

jesli układ TC zadziałał to kontrolka się zapaliła, jeśli nie zadziałał to jest zgaszona - tak to powinno wyglądać

 

guzik co powinien wyłaczac i właczac TC nie reaguje na nic i ciagle jest ta kontrola trakcji

guzik powinien zadziałąć w takim sensie, że układ TC zostaje całkowicie wyłączony, czyli przepustnica TC jest max otwarta i można palić kapcia

nie rozumiem tego:

ciagle jest ta kontrola trakcji

znaczy się co?

cały czas pali się kontrolka TC czy jak?

 

obecnie nawet gum auto nie chce palic przy starcie letko zakreci kołami ale dalej juz blokuje

czyli kontrola trakcji jest sprawna i reaguje właściwie

 

moje domysły:

 

guzik co powinien wyłaczac i właczac TC nie reaguje na nic i ciagle jest ta kontrola trakcji,czy macie jakis pomysł jak to wyłaczyc, obecnie nawet gum auto nie chce palic przy starcie letko zakreci kołami ale dalej juz blokuje

 

wyłącznik nie działa i dlatego TC ciagle jest aktywne

wyjąć wyłącznik i sprawdzić, czy nie jest uszkodzony

po prostu miernikiem zobaczyć czy włącza się i wyłącza

jeśli nie, to go wymienić na sprawny, jeśli tak, to trzeba po kabelkach pojechać do układu nadzorującego pracę TC i upewnić się, że nie ma przerwy na kabelkach

jeśli nie b edzie, to jedynie wymiana elektroniki sterującej TC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darekbryku

aha, teraz to juz rozumiem , jest taki mały elektryczny silniczek co ma dodatkowe ciegno do przepustnicy, ok czyli jutro sprawdze przełacznik , :roll:

 

[ Dodano: 2010-06-15, 11:25 ]

no to wiec sprawdziłem ten przełacnik TC i chyba jest zepsuty , ale zerkłem przy kolektorze sącym i znalazłem ten ele, silniczek i ciegno do 2 przepustnicy i szybkim i sprytnym sposobem zdjołem ciegno, no i auto nawet ma leprze przyspieszenie , jest zrywne, wiec dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania