Skocz do zawartości

Tigra :)


Gość Dlugi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich tutaj zgromadzonych :)

Zastanawiam się nad zakupem Opla Tigry w sumie to nie ja tylko moja lepsza połówka, chce zamienić swojego Golfa 3 CL (tak mamy dwa golfy III w domu) na Tigrę. Na co zwrócić uwagę przy zakupie ? Są dostępne dwa silniki z tego co się orientuję 1.4 oraz 1.6 w tej kwestii chyba nie odpuszczę i 1.6 stanowi minimum pojemności pod maską ... ale co dalej ? Budżet 6 tysięcy +- 1ooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nic

1,6 w tigrze to diabełek :mrgreen:

 

zwracaj uwagę na końce progów, tylne błotniki na rantach i doły drzwi - tam najczęściej zdarza sie zobaczyć rudego

 

co dalej ?

 

dalej cieszyć się tanim autem, bo mechanicznie tigra to corsa - części za psi pieniądz dostaniesz i uważam, że opel jest najtańszy w częściach - tańszy od vw nawet

myślę że będziesz odczuwał zmianę auta in plus ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich ciekawszych wałków z jakimi się spotkałem przy kupnie tigi to np:

polutowana kontrolka Check'a, jak przekręcasz stacyjkę zapala się,jak chcesz błędy sprawdzić lub coś jest nie tak to nie zapala się.Lub też poprostu wyciągają żarówke żeby nie pokazywało że coś nie tak jest.

Z takich standardowych przypadłości w Tigrze to EGR,lambda,cewka -ale co się dziwić skoro to min 10letnie auto od niepalącej starszej kobiety,pewno nie wiedziała jak je serwisować :-P

Za 6 ciężko będzie kupić coś w naprawdę dobrym stanie,prawdopodobnie będziesz musiał się zdecydować czy sprawny mechanicznie czy zdrowa blacha.

A jak już się zdecydujesz kupić to zapraszam na www.tigra-club.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że będziesz odczuwał zmianę auta in plus ;-)
w sumie to nie ja tylko ta moja lepsza połowa, u mnie mój golf zostaje aż będzie więcej $$ :)

 

te nadkola to we wszystkich Oplach tak gniją ...

 

jak wprowadzić Tigrę w tryb serwisowy żeby błędy check engine pokazywał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomuśTC

Warto jeszcze zaopatrzyć się w jakieś fotki silników w tigrze ponieważ często ludzie strasznie rzeźbią pod maską.

Jeżeli chcesz kupić tigrę z klimą to koniecznie ze sprawną (musi się włączać sprężarka). Czasami jest tak, że człowiek mówi, że właśnie się skończył czynnik w klimie i się nie włącza ale po nabiciu się włączy.

Niestety jak sprężarka nie ma czynnika to staje a koszt ponownego jej uruchomienia potrafi być niewspółmiernie wysoki.

Tigry z rocznika >96 powinny przy otwarciu bagażnika opuszczać przednią prawą szybę.

Na www.tigra-club.eu zawsze możesz poprosić kogoś mieszkającego w okolicy żeby się przejechał z Tobą zobaczyć auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też warto auto odpalić aż do zagrzania,przy ok 97 stopniach powinien się wentylator włączyć.Wersja z klimą ma 2 wentylatory.Jeden z przodu chłodnicy.

Czasem jak ktoś przygrzmoci przodem to wsadza chłodnice z wersji bez klimy bo tańsza jest.

Poza tym jak auto się zagrzeje to niektóre usterki wtedy dopiero wychodzą,na zimnym powinno dobrze chodzić.

podam przykładowe ceny części do tigi:

rozrząd -ruville z pompą hart'a ok 300,-

hamulce - nawiercane mikody i klocki ferrodo ok 300,-

lambda - ok 100

termowłącznik wentylatora - ok 30

teflonowe podkładki ogranicznika drzwi - 2-3 ,- ;-)

 

Wiele rzeczy można samemu zrobić ,a co i jak dowiesz się właśnie dzięki temu forum :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tigry z rocznika >96 powinny przy otwarciu bagażnika opuszczać przednią prawą szybę.

Nie bardzo wiem jak się do tego ustosunkować, otwieram bagar a szyba ma jechać w dół ? Jaki to ma sens ?

 

Wersje z klimą mam dokładnie oglądać, jak poznać że sprężarka chodzi, nigdy nie miałem klimy tylko taką dla ubogich w postaci szyber dachu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomuśTC

Szyba opuszcza się kilka centymetrów żeby (poddobno) nie wypadła przednia szyba podczas zamykania bagażnika.

Ja miałem wersję z '95 i nie raz zdarzyło mi się pierdzielnąć tylną szybą dość mocno i nic się nie działo.

Warto także zobaczyć jakie są nity od tabliczki znamionowej na pasie przednim. Powinny być małe.

Zwróć także uwagę na liczbę miejsc wbitą w dowód rej. Czasami zdarza się, że tigry mają wbite 5 miejsc i może później być problem z ubezpieczeniem. Znam przypadek kiedy ubezpieczyciel wpisał 4 miejsca w aucie a w dowodzie było 5. Podczas kolizji ranny został pasażer siedzący na przednim siedzeniu i ubezpieczyciel uznał, że jest to piąte miejsce więc nie objęte ubezpieczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to i ja się wypowiem.

Silnik 1.6 czyli ten sam co w Corsie, jak zacznie niedomagać to zamieniasz na NZ z Vectry i masz 115 w 8v czyli silnik idiotoodporny(sam znam osobą która zrobiła taki myk i jest przeszczęsliwa) Jak to Opel, korozja, jeżeli nie masz to obejrzyj dobrze, jak znajdziesz usuń i zabezpiecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.