Skocz do zawartości

Peugeot 308 1.6 VTi - dym po dłuższym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewien problem z swoim Peugeotem. Na początek przedstawię pacjenta. Jest to 308 z silnikiem 1.6 VTi 120 KM. Samochód z 2007 r z aktualnym przebiegiem 90 tys. Km.

Nie tak dawno miałem problem z katalizatorem (niska sprawność), którego wymieniłem jednocześnie pozbywając się złośliwego checka.

Niestety ostatnio zaobserwowałem, że mój Peugeot lubi zakopcić podczas ruszania po dłuższym postoju np. na światłach. Dym który się wydobywa jest koloru białego, nie jest on ciągły. Samochód po dodaniu gazu puści taką chmurkę i tyle. Silnik pracuje bez zarzutu, podczas jazdy jakiekolwiek dymienie nie ma miejsca. Dodam, że problem nie ma miejsca na zimnym silniku. Zużycie oleju w moim samochodzie wynosi ok 350-500 ml / 1000km w zależności od stylu jazdy (przy większych obrotach zużycie jest większe) – podobno te silniki tak mają.
Poziomu płynu chłodzącego nie ubywa. Olej dolewany na bieżąco oraz wymieniony przeze mnie po zakupie oraz po 10 tys. Brak aktualnych kodów błędów (Kilka miesięcy temu po dłuższej jeździe autostradą wyskoczył błąd P0011 oraz P0054, jednak myśląc że to może jednorazowy błąd pomiaru skasowałem go i już się nie powtórzył. Teraz zastanawiam się czy może mogłoby mieć to coś wspólnego).

Proszę bardzo o poradę co może być przyczyną takiego dymienia. Uszczelniacze, pierścienie… a może zupełnie coś innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2019 o 19:51, radom46 napisał:

Proszę bardzo o poradę co może być przyczyną takiego dymienia. Uszczelniacze, pierścienie… a może zupełnie coś innego?

Stawiam na uszczelniacze na zaworach, zaniedbanie tego faktu może prowadzić do zajechania pierścieni tłokowych a głównie zgarniających, temat przerabiałem z Arkosem w mojej starej Zafirze A, trzy podejścia i w końcu się udało   tu możesz poczytać i parę tygodni temu w jedno podejście i załatwione w Zafirze B

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Grzes997 napisał:

Stawiam na uszczelniacze na zaworach, zaniedbanie tego faktu może prowadzić do zajechania pierścieni tłokowych a głównie zgarniających, temat przerabiałem z Arkosem w mojej starej Zafirze A, trzy podejścia i w końcu się udało   tu możesz poczytać i parę tygodni temu w jedno podejście i załatwione w Zafirze B

Jakie są koszty wymiany uszczelniaczy których mogę się spodziewać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania