Skocz do zawartości

Mitsubishi Colt - chyba zwarcie.


Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy: Mitsubishi Colt 1,5 benzyna, 2006 rok, wersja Sport, 5 drzwi (anglik).

Witam. Jak się okazuje miałem luźną jedną z klem przy akumulatorze i najprawdopodobniej wczoraj przy rozruchu silnika doszło w wyniku tego do zwarcia. Po przekluczeniu kluczyka w stacyjce i próbie uruchomienia zdaje się, że coś jakby strzeliło i auto "zgubiło" zupełnie prąd. Nie paliły się żadne kontrolki , po prostu zero prądu w całym aucie. Poniosłem maskę i poruszałem klemami, przy czym jedna z nich była bardzo luźna i brakowało przy niej śruby mocującej. Była po prostu tylko nałożona. Po tym zabiegu prąd powrócił i rozrusznik kręci normalnie, ale auto nie odpala. Załatwiłem wizytę mechanika, który sprawdził bezpieczniki i podpiął auto pod komputer. Poniżej diagnoza i przepraszam ale będzie to mój mało pewnie profesjonalny opis: - w wyniku awarii uszkodzony został jakiś moduł elektroniczny, przez co kluczyk nie komunikuje się z immobilajzerem, - z tego co pamiętam na komputerze diagnostycznym pojawia się (powraca) błąd B. Proponowane przez w/w mechanika rozwiązanie (naprawa): - wymiana kompletu: kluczyków, stacyjki, zegarów i jakiegoś modułu chyba współpracującego ze silnikiem, - wszystkie elementy mają koniecznie pochodzić z jednego auta, aby pasowały do siebie i wspomniany moduł ma posiadać te same numery, aby również uniknąć błędu i aby wszystko do siebie pasowało.

W zasadzie jak widać niemal wcale się na tym nie znam dlatego postanowiłem szukać pomocy tutaj.

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie sugestie oraz podpowiedzi.

Pozdrawiam.
 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował poszukać w swojej okolicy elektryka samochodowego, niech on sprawdzi instalację, jest możliwość że jakiś kabel się upalił czy coś w ten sposób, może tak być że kupisz cały zestaw części a to nadal nie ruszy, możesz sam sprawdzić połączenia z naciskiem na masy przykręcone do karoserii. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Grzes997 napisał:

Ja bym proponował poszukać w swojej okolicy elektryka samochodowego, niech on sprawdzi instalację, jest możliwość że jakiś kabel się upalił czy coś w ten sposób, może tak być że kupisz cały zestaw części a to nadal nie ruszy, możesz sam sprawdzić połączenia z naciskiem na masy przykręcone do karoserii. 

Dzięki za podpowiedź. Właśnie od wczoraj podjąłem działania w tym kierunku.

Jeszcze raz dziękuję za wskazówkę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I cały czas NIC :(
 
Zapomniałem o tym dlatego piszę teraz. Na wyświetlaczu przy zegarach pojawiło się coś czego nie było wcześniej. Mam na myśli składający się w jakby kwadratów napis: "LLO" w pionie i do tego "TRIP A". Z tego co mi się wydaje nie było tego wcześniej. Dołączam foto.
 
attachThumb29525 
 
Czy ktoś się orientuje co oznacza to: "LLO"???
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.06.2019 o 14:50, rrossa napisał:

Mam na myśli składający się w jakby kwadratów napis: "LLO" w pionie

W tym miejscu w zależności od modelu jest wyświetlany bieg na którym jedziesz na luzie powinien być napis N

W dniu 23.06.2019 o 14:50, rrossa napisał:

TRIP A

Trip A to jest licznik przebiegu np dzienny czy też od tankowania jak tam chcesz w twoim wypadku 1337 i ten licznik możesz kasować do zera

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.