Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego Audi


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

1.Poluzowujemy kluczem nasadowym 24 śrubę zaznaczoną strzałka.Uwaga będzie ona dość mocno dokręcona.Poluzowujemy śrubę jak auto stoi jeszcze na kołach.

 

1_16.jpg

 

2.Skręcamy maksymalnie koła i to w zależności z której strony wymieniamy osłone :

w lewo-przy wymianie osłony z lewej strony

w prawo-przy wymianie osłony z prawej strony

3.Unosimy auto na lewarku do góry i ściagamy koło.

4.Teraz już możemy odkręcić do końca śrube zaznaczoną strzałką na zdjęciu pierwszym jednocześnie pchając śrube z przegubem w stronę silnika co spowoduje nam że przegub wysunie się.

 

2_16.jpg

 

Przy maksymalnie skręconych kołach wyciągniemy przegub z piasty.Jest to dość cięzkie ale już 3 razy to robiłem i da rady wyciągnąc bynajmniej w 1Z bez wybijania swożnia wahacza.Jeśli nie uda nam się wyciągnąc przegubu(nie wiem jak to jest w innych wersjach silnikowych B4) trzeba odkręcić i zbić sworzeń wahacza co pozwoli nam na odciągnięcie Mcpersona i wyjęcie przegubu.

 

3_16.jpg

 

5.Gdy już mamy wyciągnięty przegub z piasty wkręcamy spowrotem śrube na klucz 24 w przegub i wkręcamy ja z czuciem.Pod koniec gwintu poczujemy opór(pierścień zabezpieczający) a następnie lekki przeskok co oznacza że przegub przeszedł przez pierścień.

 

4_15.jpg

 

6.Teraz możemy ściągnąc przegub z zwłokami osłony

 

5_14.jpg

 

należy uważać na podkładke i tulejke założoną na półosi

 

7_11.jpg

 

7.Podważając wkrętakiem opaski metalowe gumowej osłony ściagamy szczątki osłony z przegubu i półosi

 

8_12.jpg

 

Nowy zestaw przygotowany do wymiany

 

9_9.jpg

 

8.Czyścimy przegub i półoś w ropie bądź innym środkiem ja uzyłem do tego zmywacza do hamulców

 

10_8.jpg

 

9.Zakładamy w kolejności małą opaske zaciskową i osłone na półoś

 

11_5.jpg

 

10.Smarujemy dokładnie przegub smarem dostarczonym do osłony.

11.Zakładamy w kolejności podkładke i tulejke na półoś

 

12_4.jpg

 

12.Resztę smaru jaki na został wciskamy w osałone założoną na półoś.

13.Zakładamy większą opaske zaciskową na osłona.

14.Zakładamy przegub na półośke ustawiamy go w jednej płaszczyźnie z półosią i najlepiej drewnianym bądz gumowym młotkiem wbijamy przegub aż przeskoczy przez pierścień zabezpieczający.Sprawdzamy ręką czy przegub nie zejdzie z półosi oznacza to że przegub jest w odpowiednim miejscu.

 

13_2.jpg

 

15.Nasuwamy osłone gumową na przegub i zaciskamy obejmy na przegubie i półosi.Ja użyłem do tego obcązków.

 

14_3.jpg

 

16.Efekt końcowy wygląda tak:

 

15_3.jpg

 

17.Składamy w odwrotnej kolejności czyli wpychamy przegub w piastę znowu musimy się tutaj nagimnastykować ważne aby przegub trafił dobrze w wieloklin,przykręcamy lekko śrube(ja ją przykręciłem na szczeliwo do gwintów dla pewności)zakładamy koło i dokręcamy z duża siłą śrubę kluczem 24.

 

Autor: rajdowiec86

Źródło: http://www.audi80.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania