ArKos Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 1.Poluzowujemy kluczem nasadowym 24 śrubę zaznaczoną strzałka.Uwaga będzie ona dość mocno dokręcona.Poluzowujemy śrubę jak auto stoi jeszcze na kołach. 2.Skręcamy maksymalnie koła i to w zależności z której strony wymieniamy osłone : w lewo-przy wymianie osłony z lewej strony w prawo-przy wymianie osłony z prawej strony 3.Unosimy auto na lewarku do góry i ściagamy koło. 4.Teraz już możemy odkręcić do końca śrube zaznaczoną strzałką na zdjęciu pierwszym jednocześnie pchając śrube z przegubem w stronę silnika co spowoduje nam że przegub wysunie się. Przy maksymalnie skręconych kołach wyciągniemy przegub z piasty.Jest to dość cięzkie ale już 3 razy to robiłem i da rady wyciągnąc bynajmniej w 1Z bez wybijania swożnia wahacza.Jeśli nie uda nam się wyciągnąc przegubu(nie wiem jak to jest w innych wersjach silnikowych B4) trzeba odkręcić i zbić sworzeń wahacza co pozwoli nam na odciągnięcie Mcpersona i wyjęcie przegubu. 5.Gdy już mamy wyciągnięty przegub z piasty wkręcamy spowrotem śrube na klucz 24 w przegub i wkręcamy ja z czuciem.Pod koniec gwintu poczujemy opór(pierścień zabezpieczający) a następnie lekki przeskok co oznacza że przegub przeszedł przez pierścień. 6.Teraz możemy ściągnąc przegub z zwłokami osłony należy uważać na podkładke i tulejke założoną na półosi 7.Podważając wkrętakiem opaski metalowe gumowej osłony ściagamy szczątki osłony z przegubu i półosi Nowy zestaw przygotowany do wymiany 8.Czyścimy przegub i półoś w ropie bądź innym środkiem ja uzyłem do tego zmywacza do hamulców 9.Zakładamy w kolejności małą opaske zaciskową i osłone na półoś 10.Smarujemy dokładnie przegub smarem dostarczonym do osłony. 11.Zakładamy w kolejności podkładke i tulejke na półoś 12.Resztę smaru jaki na został wciskamy w osałone założoną na półoś. 13.Zakładamy większą opaske zaciskową na osłona. 14.Zakładamy przegub na półośke ustawiamy go w jednej płaszczyźnie z półosią i najlepiej drewnianym bądz gumowym młotkiem wbijamy przegub aż przeskoczy przez pierścień zabezpieczający.Sprawdzamy ręką czy przegub nie zejdzie z półosi oznacza to że przegub jest w odpowiednim miejscu. 15.Nasuwamy osłone gumową na przegub i zaciskamy obejmy na przegubie i półosi.Ja użyłem do tego obcązków. 16.Efekt końcowy wygląda tak: 17.Składamy w odwrotnej kolejności czyli wpychamy przegub w piastę znowu musimy się tutaj nagimnastykować ważne aby przegub trafił dobrze w wieloklin,przykręcamy lekko śrube(ja ją przykręciłem na szczeliwo do gwintów dla pewności)zakładamy koło i dokręcamy z duża siłą śrubę kluczem 24. Autor: rajdowiec86 Źródło: http://www.audi80.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/77-podwozie-wymiana-os%C5%82ony-przegubu-zewn%C4%99trznego-audi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi